Spring naar bijdragen

Teken ... Opletten Geblazen!


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Als je 27.000 nieuwe ziektegevallen per jaar afzet tegen de 1.3 miljoen tekenbeten die per jaar plaatsvinden, dan komt dat dus neer op een kans van 1 op 50 op het oplopen van de ziekte van Lyme. Dat is geen grote kans, maar goed: daar heb je niets aan als je het wél oploopt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

".....Het aantal mensen dat wordt gebeten door een teek loopt al jaren op. Volgens onderzoekers van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) en Wageningen University zullen deze en volgende maand ruim een half miljoen mensen een tekenbeet oplopen. Dat is in twee maanden tijd de helft van het gemiddelde jaarlijkse aantal....."

Bron: Nu.nl

Zie ook: www.rivm.nl

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

41 minuten geleden zei Bart:

Ik word al ziek als ik er aan denk, ik denk dat ik vanaf nu alleen nog maar voortuin caches doe.?

Ik denk dat dat ook weer niet nodig is. Maar het is ook goed om je bewust te zijn van de eventuele risico's die je loopt.

Zo heb je dus eens te meer reden om in de bossen en op de hei op de paden te blijven, tot op het laatste moment waarop je mogelijk iets verder het bos in gaat. En dan gewoon uitkijken met lang gras, struikgewas en varens en zo. Een beetje voorzichtigheid maakt het risico op een tekenbeet al aanzienlijk kleiner. En ook al word je gebeten, dan is het risico op een besmetting vrij klein.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 8 months later...
  • 1 month later...
51 minuten geleden zei Berenboot:

Als je een hond elke dag een teentje knoflook geeft, heeft hij meestal geen  teken meer. Misschien dat voor de geocacher ook een knoflookrijke maaltijd aanbevolen wordt??

Wie weet ...
Op deze site lijken sommigen baat te hebben bij het gebruik van knoflook.

image.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...