Spring naar bijdragen

Hoe Willen Wij Het Spel Spelen?


Odlaniger

Aanbevolen berichten

Een spelletje waarbij iedereen z'n eigen spelregels bedenkt.

Ik ook; een multi loop ik, een T5 klim ik, maar een sudoku (of een ander soort mallotige en volstrekt zinloze puzzel) ga ik niet oplossen, dus dan krijg ik graag een kant en klaar coord (liefst een startpunt van een multi).

 

Maar sommigen gaan veel verder en hebben voor mij volstrekt onbegrijpelijke spelregels voor zichzelf bedacht: onder een boom staan, de cache zien hangen en dan een found loggen.

Of met een database op pad gaan en op 1 dag 15 multies van 10km loggen.

Of vragen aan de CO of je toch mag loggen ook al is de cache geript of gearchiveerd.

Of met meerdere teams op verschillende plekken in het land trails afstruinen en dan voor alle teams alles loggen.

Hoe bedenk je het?

En hoe blij word je er van?

Wie kent er nog meer vormen van onbegrijpelijk zelfbedrog?

Antarctica

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Een spelletje waarbij iedereen z'n eigen spelregels bedenkt.

Ik ook; een multi loop ik, een T5 klim ik, maar een sudoku (of een ander soort mallotige en volstrekt zinloze puzzel) ga ik niet oplossen, dus dan krijg ik graag een kant en klaar coord (liefst een startpunt van een multi).

 

Maar sommigen gaan veel verder en hebben voor mij volstrekt onbegrijpelijke spelregels voor zichzelf bedacht: onder een boom staan, de cache zien hangen en dan een found loggen.

Of met een database op pad gaan en op 1 dag 15 multies van 10km loggen.

Of vragen aan de CO of je toch mag loggen ook al is de cache geript of gearchiveerd.

Of met meerdere teams op verschillende plekken in het land trails afstruinen en dan voor alle teams alles loggen.

Hoe bedenk je het?

En hoe blij word je er van?

Wie kent er nog meer vormen van onbegrijpelijk zelfbedrog?

Antarctica

 

Alles voor de puntjes !!!

 

Jammer he dat de mensen het nog steeds als een wedstrijd zien !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De puntjes, matrix en challenges zijn blijkbaar voor heel wat mensen belangrijk (anders zouden ze er niet zijn?).

Naar mijn mening houd je alleen jezelf maar voor de gek als je je niet aan 'de regels' houdt.

Het is immers geen wedstrijd, dus wie zou zich er aan storen als je vals speelt?

Of zouden er mensen zijn die stiekem jaloers zijn of het toch als wedstrijd zien?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wie kent er nog meer vormen van onbegrijpelijk zelfbedrog?

Het woord zelfbedrog wordt vaak gebruikt. Jezelf bedriegen is echter niet zo eenvoudig. Voor je het weet heb je jezelf door. Ik denk dan ook dat de voorbeelden die je geeft toch wel degelijk bedoeld zijn om anderen te bedriegen. Waarbij de ander meestal ook nog eens schromelijk wordt onderschat. Persoonlijk heb ik liever een TFTC dan een kletsverhaal van iemand die de multi niet gelopen heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben het niet met je eens Diederikus, gelukkig maar, want anders valt er niets te discussieren.

Ben het wel eens met Antarctica.

Het begint bij zelfbedrog en dat je daarmee ook anderen bedriegt vind ik minder interessant. Dat jij, Diederikus, anderen schromelijk overschat, zegt meer van jou dan van paashazen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die kletsverhalen vind ik af en toe hilarisch. Zo beweren enkele loggers van alles over het uitrekenen aan de keukentafel van één van Reintje's caches.

 

Van te voren helemaal thuis berekenen kun je die cache niet. Daaraan kan ik goed zien dat er dan met eindcoördinaten in de gps is gelopen.

 

Het kan me niet zoveel schelen, maar ik snap niet waarom je dan zo'n kletsverhaal neerzet.

 

Het gevolg is wel dat ik mail krijg over zulke logs. Of ik maar even uit wil leggen hoe dit voor elkaar te krijgen is (want dat willen zij ook wel)

 

Ik verwijs die cachers meestal direct door naar de log schrijver. Het gevolg is dan soms weer dat de log wordt verwijderd en met een aangepast kletsverhaal weer wordt neergezet :)

  • Top! 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

maar een sudoku (of een ander soort mallotige en volstrekt zinloze puzzel) ga ik niet oplossen

Interessant, kun je uitleggen waarom het schrijven van je naam op een briefje in een doosje in een boom in jouw ogen wel zinvol is, maar het oplossen van een puzzel niet? Ik zou denken dat het klimmen in een boom zelfs ook nog wat mallotiger kan zijn aangezien je daar uit kan vallen, terwijl je bij het oplossen van een puzzel hooguit de volgende ochtend wakker wordt met hoofdpijn :thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er komen heel wat voorbeelden voorbij, die bewijzen dat als je begint met geocaching je jezelf onbedoeld in een soort van rariteitenkabinet plaatst. Het is een kast vol met voorbeelden en afgeleiden uit het gewone leven. Dat is een gegeven en je kunt dan twee dingen doen. Je kunt je gaan storen aan de gedragspatronen van anderen, maar daarmee ontneem je jezelf een stukje plezier aan het cachen. Je kunt je er ook van afsluiten, door niet bewust door logjes van derden te scrollen totdat je op iets stoot waar je je over verbaast, door niet naar events te gaan als je meent dat je je moet gaan ergeren aan rondrazende gekken op zoek naar vers geplaatste en nog onbepieste lantaarnpaalcaches en te discoveren TB's e.d. en niet naar Veenendaal af te reizen om de plaatselijke trail te doen, als je daar niets in ziet en merkwaardige cachetechnieken wilt ontwijken..

 

Wij denken de deur van het rariteitenkabinet gelukkig op tijd gevonden te hebben, zijn uit de kast gekomen (leuk) en houden ons niet meer bezig met de gedragspatronen van anderen, waar het gaat om geocaching. Het interesseert ons hoegenaamd geen bal. Mensen zijn zoals ze zijn. Ze mogen doen wat ze willen. Op het gebied van geocachingvormen ligt ons tolerantieniveau redelijk hoog.... Verschaft de manier waarop je aan het eindcoördinaat komt je plezier en lig je er geen moment wakker van? Vooral doen! Door het forum zien we natuurlijk wel de excessen en daar kunnen we om lachen, maar ons er aan storen? Nee. Dan hanteren we de in het derde berichtje van dit draadje reeds geplaatste zinnetjes.... "So what? Who cares?..... Er is één uitzondering..... Als mensen in hun haast om al geocachend door het leven te manoeuvreren andermans eigendommen vernielen.... Dat vinden wij een doodzonde, waarbij Petrus op zeker moment hard mag oordelen en optreden!

  • Top! 4
Link naar opmerking
Deel via andere websites

"Hoe willen we het spel spelen ?".... Ik merk bij mij zelf dat de vraag steeds meer wordt "Wil ik het spel nog spelen?".... Mijn premium account is al weer een aantal maanden verlopen, terwijl ik vroeger 1 week voor de afloop datum al weer ging betalen, want stel je voor dat je een dag geen PQ zou kunnen draaien.
Persoonlijk denk ik dat mijn interesse in gecaching minder is geworden doordat het een eenheidsworst is geworden, teveel caches, teveel geocachers, teveel gewoon geworden...
Zie in mijn omgeving steeds meer mensen die gaan geocachen en vervolgens op Facebook zetten dat het zo dolletjes is en dat ze nooit gedacht hadden dat er eentje zou liggen achter de lantaarnpaal vlakbij hun huis....
Het begint allemaal een beetje "nep" te worden, en dat is nou net iets waar ik helemaal niet tegen kan...
Ga niet zeggen dat ik ga stoppen, wellicht dat ik weer even tijdelijk premium lid wordt rond de vakantietijd, want het is nog steeds een mooie manier om bij bijzondere plekken te komen, maar ik ga dan niet meer zoals vroeger uren lopen zoeken waar de cache ligt, vind ik hem snel dan log ik hem wel, en anders maar niet, ben ik in ieder geval op een bijzondere plek geweest.

 

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik wil het spel spelen op de manier zoals de CO van de betreffende cache bedoeld heeft.

 

Dus een multi, loop of fiets ik helemaal...een puzzel probeer ik op te lossen (eventueel met hulp van de CO)...een nachtcache doe ik als het donker is...een klimcache zou ik klimmend doen en een kano/boot cache in een kano of bootje.

Aangezien ik niet helemaal de fysieke kenmerken van een klimgeit heb, zijn de klimcaches voor mij dus niet haalbaar. Als ik een puzzel niet opgelost heb ga ik de bijbehorende mystery niet loggen ook al fluistert iemand me het coordinaat in het oor.

 

Enige uitzondering hierop zijn podiumplaatsen (en tja, ik geef onmiddellijk toe dat dat niet te rijmen is met de voorgaande alinea). Dit zijn eigenlijk ook de enige caches waar ik wel eens voor de auto heb gepakt (normaal doe ik alles te voet, fiets en OV). Dan ga ik soms voorbij aan de mooie elementen die de CO in zijn listing heeft benoemd voor het puntje... (schaam)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe anderen cachen en daar plezier uit halen is hun eigen zaak. Eindcoördinaten uit databases, vooraf eindeloos puzzelen, meer dan 100 caches op één dag, meeliften bij de vondsten van anderen: niet echt iets voor mij maar als iemand daar nou lol in heeft?

 

Helaas, of gelukkig, is de hobby geocaching meer dan alleen het zoeken van doosjes. Plaatsen is de andere kant van de medaille. Wij allemaal als zoekers, zijn afhankelijk van wat hobbygenoten willen verstoppen. En daar wringt voor mij, en vast voor veel anderen, de schoen. De grote diversiteit aan zoekers zorgt voor een grote diversiteit aan plaatsers en daardoor voor een grote diversiteit aan caches. Als je een uitgesproken smaak hebt is dat niet altijd handig. De trailcacher zit niet te wachten op een lange multi, en andersom. Maar bij het plaatsen zitten ze wel in elkaars vaarwater!

 

Ik denk dat dit de achtergrond is van de telkens opnieuw opduikende discussie. De aanwezigheid van meer gelijkgestemden in de cachersgemeenschap vergroot immers de kans dat er meer nieuwe caches komen die aan jouw eigen smaak voldoen.

 

Edit, Diederikus sinds wanneer is een geocache onzijdig?

bewerkt door Team Aragorn
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...