Spring naar bijdragen
tim12jimmi

Mysterie Cache

Aanbevolen berichten

hallo is het mogelijk om mysterie die ik had opgelost en nog niet heb gedaan een andere kleur te geven in GSAK . zo dat ik weet deze zijn opgelost .

mvg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een andere kleur geven weet ik niet of dat kan.

Ik heb een aparte database voor opgeloste puzzels aangemaakt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Natuurlijk is dat mogelijk.

Je vinkt de bewuste cache aan en klikt op waypoint boven in de balk en kiest dan voor kleur ergens onderaan en de rest volgt vanzelf.

Om met kleuren te werken kun je ook een snelbutton installeren die je kan vinden door met je rechter muisknop op de werkbalk te klikken en dan voor werkbalkknoppen aanpassen te kiezen.

In het menu wat dan opent is alles te vinden.

Gr. en suc6 Team Norskk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je kan ook op de betreffende web-pagina ( op GC ) de juiste ( = oplossings ) coördinaat invoeren in het ( grijze ) veld, bij "Correct these coordinates" ( klik op het 'pennetje' ). Als je dan in Gsak de kolom "Corrected Coordinates Indicator" gebruikt, dan zie je in de Gsak lijst dat die betreffende cache een aangepaste coördinaat ( = oplossing ) heeft. Wel na invoeren op GC een refresh van de cache doen!

Je kan eventueel ook in Gsak een "User data" kolom toevoegen en daarin je tekst zetten.

bewerkt door Linkalovers

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zo te lezen zijn er meerdere wegen naar Rome.

Zelf heb ik alle geocaches in 1 database staan (gevonden, niet gevonden, opgeloste, etc).

Bij een opgeloste puzzel zorg ik dat de coordinaten gecorrigeerd zijn én in de notities staan (met eventuele oplosmethode, tussenstappen, etc).

Je kunt dan makkelijk een filter maken voor de onopgeloste puzzels.

Inmiddels ook iets gevonden om waypoints te highlighten (Waypoint > Highlight).

Dan moet je alleen wel in de macro-taal duiken om de goede selectie te krijgen.

Zo kan je de achtergrondkleur van de cachenaam paars laten worden door bij Mfilter (CacheType="U" and HasCorrected) te gebruiken

bewerkt door Birdie.NL

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites