Spring naar bijdragen

Waar Gaat Het Heen Met Onze Hobby?


vleddermuis

Aanbevolen berichten

 

Die tendens zie je al steeds meer. Trails die maximaal een jaar liggen en dan vervangen worden door een nieuwe trail op ongeveer dezelfde route, zodat je daar jaar op jaar je punten kunt binnenharken.

 

Dat zijn (denk ik) inderdaad Trails waar minder aandacht aan de uitvoering is gegeven.

 

Trails waar veel werk van gemaakt is blijven meestal meerdere jaren bestaan.

 

Met beide variaties bereik je een doelgroep waarbij de beginnende mede hobbyist bij de 1e variant het verkeerde voorbeeld krijgt en zelf ook zoiets in elkaar gaat flansen.

bewerkt door anharu
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Niet voor de trails, maar op zich vind ik het prima als caches niet tot in eeuwigheid blijven liggen. Een nieuwe multicache in een natuurgebied waar ik al eerder doorheen geweest ben, is voor mij een reden om er opnieuw naartoe te gaan (mits het niet te ver weg is natuurlijk). Je ziet heel vaak dat een lang bestaande cache minder goed onderhouden wordt omdat de legger de belangstelling kwijt is. Opruimen, en een nieuwe lichting plaatsers kan aan de slag!

Het is echt niet zo dat er dan alleen rotzooi bij komt. Onlangs mocht ik een nieuwe cache proeflopen, die was uit de kunst! Mooie lange route, prachtig natuurgebied.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zolang er nog zoveel animo is voor gewoon punten pakken, lijkt het me onzin om caches mei weinig favo's te archiveren. En anders ook trouwens. Ik loop voornamelijk mooie multi's die allemaal favo waardig zijn, maar ik kan er maar aan 1 op de 10 eentje toekennen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zolang er mensen zijn die het waanidee hebben dat een geocache gelijk staat met een puntje die je moet pakken, en "voor hun met een leeg leven" die denken dat aantallen puntjes status verhogend is gaat het nooit goedkomen met geocaching waarbij het geocachen gewoon om de geocache gaat.

 

Barny

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Och Barny dat valt wel mee hoor. Eerlijk gezegd maak ik me de laatste tijd absoluut niet meer druk om mensen die anders geocachen dan ik. Gelukkig zijn er in de regio nog steeds mooie multi's die ik nog niet gedaan heb. Het zal wel even duren voordat die voorraad helemaal op is en dan zien we wel weer.

 

Weet je wat pas echt zonde van je tijd is, je ergeren aan dingen die je zelf niet kunt veranderen. Kop in het zand? Wie dat zo wil zien, mag dat van mij. Maar of je er vrolijker van wordt betwijfel ik.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

yup Team Aragorn dat is wel heel erg nano denken, "Gelukkig zijn er in de regio nog steeds mooie multi's die ik nog niet gedaan heb"

ik denk liever iets groter, als ik ergens ben en heb tijd over ben ik langer bezig om alle troep weg te filteren die geplaatst zijn door slappelingen die niks met geocachen te maken heeft dan dat ik bezig ben met de zeldzame cache die wel geplaatst is door iemand met een geocacheziel

een leeg iemand die om de puntjes gaat interesseert die veelvuldig gedumpte geoafval totaal niet, alle zooi wat hij pakt ziet hij als status verhogend, munzee is uitgevonden voor dat soort volk, maar dan moeten ze weer helemaal overnieuw beginnen en daar zijn ze zelfs te lamlendig voor,

 

 

Barny

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zoek altijd naar Munzee's aan de achterkant van de bordjes van Staatsbosbeheer als ik een multi loop. Mijn munzee score is 11792, wat is die van jou Barny? :-)

 

Voor de munzee noobs: je krijgt meerdere punten per munzee, ik heb er geen 11792 gescand, ik ben toch niet gek... Niet heel erg dan.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

yup Team Aragorn dat is wel heel erg nano denken, "Gelukkig zijn er in de regio nog steeds mooie multi's die ik nog niet gedaan heb"

ik denk liever iets groter, als ik ergens ben en heb tijd over ben ik langer bezig om alle troep weg te filteren die geplaatst zijn door slappelingen die niks met geocachen te maken heeft dan dat ik bezig ben met de zeldzame cache die wel geplaatst is door iemand met een geocacheziel

een leeg iemand die om de puntjes gaat interesseert die veelvuldig gedumpte geoafval totaal niet, alle zooi wat hij pakt ziet hij als status verhogend, munzee is uitgevonden voor dat soort volk, maar dan moeten ze weer helemaal overnieuw beginnen en daar zijn ze zelfs te lamlendig voor,

 

 

Barny

 

Da's precies wat ik bedoel Barny. Jij ergert je aan het grote aantal slechte caches. Kun jij persoonlijk daar iets aan doen? Dat zou me verbazen. En dus is het verloren moeite, en slecht voor je bloeddruk etc., kortom niet doen.

Gun jezelf plezier! Zelf vind ik het niet zo lastig om in een onbekend gebied een aardige geocache te selecteren hoor. Op de kaart kijk ik naar de multicaches, vooral díe caches die beginnen aan de rand van wat een mooi stukje natuur lijkt. Aanklikken, in de beschrijving lezen hoe lang de route is en in de laatste logs nagaan of mensen het een mooie route vonden. Eén of twee caches voor een dag is voldoende. Het karweitje is meestal binnen 20 minuten gepiept, en bijna altijd heb ik een leuke wandeling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Team Aragorn jij bezoekt allen multy's in bossen maakt zo kilometers, dat is heel fijn voor je

ik maak zelf om verschillende redenen niet veel kilometers lopend, maar ik wil wel het liefst interessante geocache's bezoeken

er ligt genoeg geplaatst voor het "puntje "maar ik kan ze met de beste wil van de wereld geen geocache noemen dus ik sla ze idd over om voor mij het spel nog leuk te houden, en dat onderweg schiften kost gewoon machtig veel tijd, dat is jammer

ook thuis als we een dagje plannen kost het veel onnodig tijd om 2 a 3 echte geocache's te selecteren die we kunnen en willen bezoeken

Munzee was ik mee begonnen toen er nog maar een paar Nederlanders aan mee deden, doe er al tijden niets meer mee door tijdgebrek #Keuzes

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit topic is gestart onder de naam: Waar gaat het heen om onze hobbie?

Wij denken de goede, omdat we nog steeds aan het lopen zijn om de eindstreep te benaderen

 

Wij hopen dat ons motto: Zoekt en Gij zult vinden voor ons nog eens werkelijkheid zal worden...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Binnen een straal van 20 km vanaf mijn woonadres zijn er nog zoveel leuke multi's te gaan, dat ik nog wel enkele jaren voort kan. Maar dat is niet zo moeilijk met een gemiddelde van één geocache per maand. Zo blijft het iedere keer wel weer een leuke dagbesteding.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...