Spring naar bijdragen

Even Voorstellen / Boomklimmen


Aanbevolen berichten

Ik had de add al eerder gezien, zitten niet ver van mij vandaan. Ik vond de prijzen heel leuk en voor 5 tientjes kun je ook nog een nacht in een boomhut slapen.

Hoewel ik zelf al een poosje klim, zit ik er toch over na te denken het te doen.

En dan gaan een stel vrienden mee, die willen nl. dat ik het hn leer. Niet dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hahahahaha, wat een leuke reacties!

 

Ik begrijp ieders reactie overigens.

 

Andere tips anders dan natuur denk ik niet dat ik kan geven, ik ben zelf namelijk helemaal niet bekend in het geocachen zelf. Hoewel ik heel eerlijk moet zeggen dat ik het wel erg interessant vind naarmate ik meer met cachers in contact kom. We hebben een GPS liggen; misschien waag ik me er eens aan. Tot op heden alleen gebruikt voor mijn ritten te paard en daarmee de weg te vinden, maar als ik hem dan toch heb...

 

Het is overigens geen boomHUT, maar een boomBED (dus in je klimsysteem) en ja, ontbijt is inbegrepen :clown:

 

Ik las de vraag of een schroef indraaien kwaad kan? Theoretisch: ja. Gaat het praktisch een groot bezwaar zijn: nee. Wat veel en vele malen de boom meer beschadigd, is als men op een verkeerde manier naar de cache toe klimt. Bijvoorbeeld door schurende lijnen over een tak. Dit kan er voor zorgen dat de tak afsterft. Je krijgt dan een dode tak in de buurt van de cache, wat vervelend is voor de boom, maar ook een vergroot risico voor een cacher om die tak in de toekomst op zijn hoofd te krijgen. Maar de schroef of spijker zal de boom nog wel overleven. Er even vanuit gaande dat er geen 100 caches in die boom hangen en er geen koper gebruikt wordt.

 

De reactie "als je zo dom bent om onbeveiligd uit een boom te donderen...." kan ik begrijpen en ik ben persoonlijk zeker een voorstander van Darwin. Maar ik ben wel van het principe liever voorkomen dan genezen en het gaat niet alleen om de naam van de geocachers, ook om de naam van boomklimmers in het algemeen. Helaas is het dodental in dit beroep toch een van de hogere omdat er nog veel mensen zijn die niet de juiste veiligheidsmaatregelen treffen. Ik ben geen rijschoolhouder en ik kan er dus niks aan doen als een automobilist verongelukt, maar als ik wel rijsinstructeur zou zijn zou ik daarin ook mijn best willen doen het dodental te verlagen. Dit kan door een correcte manier van les geven.

 

Als je het correct wilt doen dan vraagt het best een investering van je budget voor materiaal, maar het leuke is wel dat je het ook gelijk voor andere dingen kan gebruiken: je dakgoten leegmaken of iets repareren aan je dak, de bomen in je tuin nakijken, of zelfs richting proffessioneel of bijberoep... Het is niet dat je het alleen maar aankoopt (of hoeft aan te kopen) om een incidentele boom te beklimmen voor een cache. Maar dan moet je natuurlijk wel er voor zorgen dat je weet hoe je het moet toepassen.

 

Ik zag een pagina terug ook de vraag welke onveilige dingen we al waren tegen gekomen. Dit is op verschillende vlakken: van verkeerd materiaal gebruik ( bv een GriGri is een sporttoestel en moet in die context ook gebruikt worden), tot op een verkeerde manier willen besparen op materiaal (met een washandje met kiezeltjes kan je geen voldoende hoog en veilig ankerpunt maken, daar moet je gewoon een werpzakje met een werplijntje voor nemen, die zijn daarvoor uit gevonden....) tot sporttechnieken op een verkeerde manier toepassen, onveilige ankerpunten maken of gewoon helemaal geen kennis hebben van "het systeem boom" en hoe je dat op een veilige manier kan betreden.

 

Heb ik zo alle vragen beantwoord?

 

Ik heb al een en ander getipt voor teken en eiken processie rupsen in andere posts. Mocht ik hier en daar meer kunnen aanvullen zal ik dat zeker doen.

bewerkt door BSBB
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoeveel mensen hebben er echt interesse en is het mogelijk om dit soort cursus in Nederland te geven?? bij voldoende inschrijving natuurlijk.

 

#durftevragen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Interesse heb ik zeker, maar afreizen naar België is me wat te ver. Ook overnachten in een boom hoeft van mij niet. Mij gaat het er alleen om te leren hoe je veilig omhoog en omlaag gaat. Wat er aan materiaal nodig is en hoe je dat precies moet toepassen. Wellicht een eendaagse training ergens in Nederland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik woon in zeeuws-vlaanderen en wil je wel eens meenemen op een cachetocht.

Ik ben erg sociaal en vriendelijk. Voor Hollandse begrippen dan.

 

misschien toch eens iets afspreken met een paar geïnteresseerde binnen dit forum.

 

Bsbb blijft stil hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry, ik ben geveld geweest door ziekte, waardoor ik alles even op een laag pitje heb moeten zetten...

 

Iets in NL organiseren is zeker mogelijk bij voldoende interesse. Dit kan ook "low budget" met idd iets van stayok of hostel ofzo, lukt vast wel. Kwestie van even goed overleggen...

 

MacDD, ik ben zelf van Nederlandse komaf, mijn vriend is rasechte Belg, en over het algemeen zijn Nederlanders behoorlijk gastvrij vind ik. Ik houd je aanbod zeker in gedachte, Zeeuws Vlaanderen is voor ons afhankelijk van welke kant ook twee uur rijden, maar een bezoekje aan de kust combineren is misschien een leuk Idee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...