Spring naar bijdragen

Afstand Start En Finish


Aanbevolen berichten

een cijfer statisticus heeft ooit eens berekend dat de cache in 85% van de gevallen in het 3e kwadrant ligt, gaat het "rondje" rechtsom begin je gewoon linksom te starten en de cache bevind zich ook nog eens in de meeste gevallen binnen de 400 meter van de parkeerplaats (lekker makkelijk voor onderhoud)

tegenwoordig is de cacheplek nog makkelijker te herkennen aan de brede pad tussen het onkruid die nergens naar toe leijdt

 

doet men echt iets anders raakt het volk in verwarring en raakt in vertwijfeling, gaan dan spoliëren in hun logs

het onverwachte is leuk, vind je verrassingen niet leuk en ga je voor de puntjes ga dan anders gewoon die opraapprul in de berm rapen die iedereen al raapt, je komt er genoeg tegen

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

barny, snap je opmerkingen niet helemaal. Aangezien jij altijd rechtstreeks naar het eindcoordinaat gaat, maakt het voor jou toch al helemaal niet uit waar start en finish zich bevinden?

 

Ik vind het altijd wel fijn dat ik een inschatting kan doen hoe veel kilometer een multi bedraagt, en na het vinden van de cache vind ik het wel prettig dat ik dan weer in de buurt van de auto ben. Mocht dat niet het geval zijn, dan zou ik dat wel graag van te voren willen weten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Casteel, ik denk dat je bedoelt dat de echte coördinaten van de Mysterie niet meer dan 3 (?) kilometer van het coördinaat boven aan de pagina mogen liggen.

Ik dacht dat ik dit wel een ergens gelezen heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Regenboog, het blijven richtlijnen he ;-)

 

Od, als jij aangeeft dat het een langere fietsroute is, zou ik er geen bezwaar tegen hebben.

3 kilometer vind ik juist prettig, hoef je niet steeds af te stappen en kun je meer genieten van de omgeving.

Voor het lopen is het eigenlijk wel wat teveel.

En er mag gerust een verrassing (of twee) tussen zitten!

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben ook wel eens gedacht aan hele lange multi's. Juist niet bedoeld voor wandelaars, en met het eindpunt juist ver van het startpunt, om er niet weer een ander rondje van te maken. Ons idee was om het Gronings volkslied te gebruiken:

 

Van Lauwerzee tot Dollard tou,

van Drenthe tot aan 't Wad,

Dus een Multi die begint bij Lauwersoog en via een aantal echt Groningse tussenpunten (o.a., Pieterburen, Noordpolderzijl, Eemshaven, Delfzijl. Termunterzijl, Punt van Reide) naar Nieuwe Statenzijl. En een andere Multi van Drenthe (bv. bij Ter Apel), via een aantal echt Groningse tussenpunten (Veenkoloniën, Gronigen stad, Reitdiep dal, Ezinge) naar het Wad (bv. Pieterburen). Daar kun je met de auto, of de motor, wel een dagje mee bezig zijn en kun je veel aspecten van Groningen leren kennen.

Door tijdgebrek en omdat we opzagen tegen het onderhoud op zo'n afstand (hoewel we zelf zo'n beetje in het midden van de provincie wonen) is het er nooit van gekomen.

Toch lijkt het me nog steeds wel een leuk idee. Geocachen is leuk voor wandelaars, maar niet alleen voor wandelaars.

bewerkt door wirholt
Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de richtlijnen is toch een maximale afstand opgenomen tussen start (P) en eindpunt? Of is dat alleen bij Mysteries?

Voor Multi's is geen maximale afstand. Er is door verschillende teams wel eens gewerkt aan een multi door heel Nederland. En dan is Nederland nog maar een klein landje. Om het maar niet te hebben over grensoverschrijdende multi's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de reacties tot nu toe. Een aardige discussie waar ik wel iets mee kan.

De bedoeling is dat WP 1 en 2 met de fiets of auto worden bezocht. Vervolgens wordt de auto of fiets geparkeerd bij een bos, waar de rest van de route wandelend wordt afgelegd. Afhankelijk van welke kant je komt is de kans erg groot dat je sowieso langs WP 1 en 2 komt.

 

Voorbeeld:

Died, als jij een cache in Apeldoorn gaat lopen, dan kan er best een vraag over Harderwijk worden gesteld, want daar kom je toch langs.

En ja, je rijdt een gedeelte van de route twee keer, want je wilt ook weer terug naar Lelystad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Died, als jij een cache in Apeldoorn gaat lopen, dan kan er best een vraag over Harderwijk worden gesteld, want daar kom je toch langs.

1231 stadsrechten

1811 sluiting universiteit van Harderwijk

31 dolfijnen

paling = 5 gestapelteld

 

Kan ik nu gewoon doorrijden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

denk dat dit wel een mooi voorbeeld is van de afstand tussen start en finish voor een wandelmulti.

http://www.geocaching.com/geocache/GC1FPN1_munchen-venedig-munich-venice-monaco-venezia


en deels sluit ik me toch wel aan bij barny:: DENK OUT OF THE BOX!!!

als de cache het waard is zal dit geen probleem zijn.

mij zal het niet weerhouden om een multi te lopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...