Spring naar bijdragen

Cachen Als Tijdverdrijf (Op Verzoek)


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

De eerste vraag die bij opkwam was : "Zijn er nu te weinig kwaliteitscaches of zijn er teveel prullen ?"

 

Ik denk dat er sowieso veel teveel caches zijn en dat het grootse gedeelte daarvan prullen zijn. Maar ook al zijn het prullen, het zijn, en blijven geocaches, en zullen ze worden gelogd,

waardoor de verhouding tussen het aantal gevonden kwaliteitscaches en prullen danig verstoord wordt.

 

Wat mij betreft mag de bezem radicaal door de database heen, er zijn nu eenmaal caches die alleen geplaatst worden om als cache te dienen, en verder niets, geen mooie locatie, geen bijzondere verstoptechniek, of wat dan ook. En na de opruiming zou er dan in mijn ogen door de reviewers kritisch gekeken moeten worden naar elke cache die wordt aangeboden. Hebben ze er geen goed gevoel bij en kan de aankomende CO de reviewers niet overtuigen om de cache te plaatsen, dan heeft de CO pech gehad en komt de cache niet online.

Stel je voor elke provincie heeft tussen de 50 en 100 juweeltjes liggen, dan zou het weer bijzonder worden om op zoek te gaan :-)
Voor alle duidelijkheid, deze juweeltjes zouden wel verdeeld mogen zijn over traditionals, multi's, munitiekistjes en kokertjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor jullie fijne reacties! Inmiddels weer thuis en het gaat naar omstandigheden redelijk. Ben er van overtuigd dat het allemaal weer helemaal goed gaat komen!!! En dan gaan we weer gewoon lekker bewegen, waarbij caches een leidraad vormen. En wat, hoe en welke zien we op dat moment wel afhankelijk van de mogelijkheden die omstandigheden en vooral lichaam ons bieden. Dat valt in geen enkele statistiek te vangen.... :-) :-) Gelukkig maar!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Team Tammo, er is blijkbaar wel heel veel behoefte aan die prullen. Kijk maar eens naar de hoeveelheid bezoek die de diverse trailtjes krijgen. Ik moet af en toe ook moeite doen om dat te begrijpen, maar wie ben ik om de mensen die daar plezier aan hebben te veroordelen.

 

Wat mij betreft krijg jij je zin trouwens, de bezem erdoor :-)


Dank voor jullie fijne reacties! Inmiddels weer thuis en het gaat naar omstandigheden redelijk. Ben er van overtuigd dat het allemaal weer helemaal goed gaat komen!!! En dan gaan we weer gewoon lekker bewegen, waarbij caches een leidraad vormen. En wat, hoe en welke zien we op dat moment wel afhankelijk van de mogelijkheden die omstandigheden en vooral lichaam ons bieden. Dat valt in geen enkele statistiek te vangen.... :-) :-) Gelukkig maar!

 

Gelukkig ben je weer verticaal het ziekenhuis uitgekomen, hopen dat je er snel weer op uit komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat er teveel prullen liggen is een feit , wat zolang het puntensysteem er is niet te vermijden is en enkel maar zal toenemen.

Natuurlijk kan je je hier aan ergeren of je kan er voor kiezen om via de caches met een aantal favorieten een route uit te zetten waarbij er aan de persoonlijke wensen voldaan wordt en in ons geval aan het einde een mooie wandeling of fietstocht is gepland,ongeacht of ik een munitiekist of een pvc doosje vindt waar ik een krabbel inzet.

Bij veel mede hobbyisten zal de verzadiging van minder interssante plaatsen/ caches met de gevonden hoeveelheid toenemen waardoor je steeds meer kiest voor kwaliteit boven kwantiteit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor jullie fijne reacties! Inmiddels weer thuis en het gaat naar omstandigheden redelijk. Ben er van overtuigd dat het allemaal weer helemaal goed gaat komen!!! En dan gaan we weer gewoon lekker bewegen, waarbij caches een leidraad vormen. En wat, hoe en welke zien we op dat moment wel afhankelijk van de mogelijkheden die omstandigheden en vooral lichaam ons bieden. Dat valt in geen enkele statistiek te vangen.... :-) :-) Gelukkig maar!

Ha, gelukkig! Straks rustig aan weer beginnen met een paar oprapertjes/kokertjes en dan langzaam aan weer opwerken naar de D5 enT5 caches. :doctor:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ioHpeiH

 

misschien is het nog geeneens behoefte, maar meer de manier waarop je cachet. Zoals misschien bekend draai ik PQ's van plekken waar ik vaak kom, en als ik daar rij en ik zie een stip op het scherm dan ga ik even kijken, dus ook ik kom bij een koker achter een lantaarnpaal. Toch door een eerder discussie ben ik daar eens over na gaan denken, en heb ik besloten om toch meer te gaan voor caches die goed gewaardeerd worden. Het systeem van ik zie wel wel waar ik terecht komt, werkt helaas niet meer zo goed. Vroeger kwam je bijna altijd iets bijzonders tegen, maar de afgelopen 2 jaren was dat eerder uitzondering dan regel geworden.

 

En trails, tsja, zo'n 1x per jaar wil ik bij daar wel eens schuldig aanmaken.... Je kan wel elke dag biefstuk willen eten, soms is een vette bek ook wel eens lekker...
Maar ik zou de meeste niet missen als ze zouden verdwijnen...

bewerkt door Team Tammo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Xenos, helemaal volledig mee eens.

Inderdaad denk ik dat het vaak zo werkt. Bij mij in elk geval wel.
En ook met Team Tammo ben ik het eens, ook ik vind het wel eens leuk om een (stuk van een) trailtje te doen. Leuke vergelijking met even een vette bek halen. Is weer eens wat anders dan plofkip of quiche.

 

Vergeef me, ik liet me even gaan. Het zal (in dit draadje) niet meer gebeuren. :wink2:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een beetje als mosterd na de maaltijd, maar ook wij wensen de familie Tabak veel beterschap. Houd je haaks Gerrit! Met jouw relativeringsvermogen gaat dat goed komen, neem ik aan.

 

Sorry Died: misschien wijken we een beetje af van het topic, maar aangezien we allemaal geocachende mensen zijn gaan mijn gedachten nu even uit naar Pa en Ma Tabak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Team Tammo, het zou inderdaad plezierig zijn als elke cache de moeite waard is, maar de realiteit is anders. Wij selecteren ook meestal op favo's en formaat. Maar we kennen ook mensen die een cachedag liefst zo productief mogelijk zien, dus veel en simpel.

 

Binnenkort gaan we een paar dagen naar Duitsland, in een straal van 50 km rondom onze verblijfplaats liggen 10.000 caches. Na wat filteren blijven er 196 over die we op de GPS zetten. Ter plaatse gaan we er misschien 10 daadwerkelijk zoeken. Waarschijnlijk de caches met de meeste favo's, die geen micro zijn. Geen garantie tegen teleurstelling, maar we hebben goede hoop :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

 

Diederikus, allereerst een welgemeend proficiat met jouw multi Wijze Lessen. Ik heb zoals je weet de cachepagina al bekeken en het lijkt me echt SUPER LEUK :wink2: om deze te gaan doen. Dat mijn man ook nog wat heeft met boeddhisme en meditatie maakt het extra aantrekkelijk.

 

Verder zit er vast een heleboel wijsheid in jouw betoog. Maar geheel met je eens ben ik het niet. Het wordt een klein beetje herhaling van zetten uit het Afwijkingsdraadje, daar heb ik het al eerder verwoord, maar ik denk dat die 2 types misschien heel vaak veel meer "stadia" zijn in iemands cachersbestaan. Of beter gezegd een mengvorm waarbij het accent voor iedereen anders ligt of komt te liggen in de loop van zijn cachers"carrière".

 

Voorbeeld: je begint met makkelijke oppikkertjes. Net als jij was ik razend enthousiast bij mijn eerste cache, een filmkokertje onder een bankje. Wauw, dat er overal dingen verstopt waren waar buiten de cachersgemeenschap (een geheimzinnig genootschap waar ik graag deel van wilde gaan uitmaken) niemand van wist! Ik vond het meteen helemaal geweldig. En hoe meer ik ging doen, hoe enthousiaster ik werd. Multi's deed ik toen nog niet zo veel.

 

Ja, ik heb ook een periode gehad dat ik de punten heeeeeeeeeeel erg belangrijk vond. Sterker nog, die periode ligt eigenlijk nog niet eens zo ver achter mij. Dit zat 'm vooral in een wedstrijd die ik met iemand deed. Een ingewikkeld verhaal dat ik hier niet uit de doeken ga doen. Daarnaast vonden de kinderen het ook leuk om "veel punten" te halen. En ik sluit niet eens uit dat ik nog eens een keer flink los ga met "puntjes". Inderdaad, een vette hap halen kan soms heel lekker zijn. Op het moment heb ik andere voorkeuren, maar wie ben ik om te voorspellen hoe een onvoorspelbaar type als ik in de toekomst gaat reageren?

 

Inmiddels is ons hele team over naar de multi's. Liever genieten van een mooi gebied en rustig aan doen dan gejacht. Geen gejaag om zo veel mogelijk in één dag te doen en dan teleurgesteld te zijn als je ergens een DNF scoort (die ik trouwens altijd trouw log, vaak zijn dat bijna nog interessantere verhalen dan een found-logje). Maar lekker wandelen en ondertussen heerlijk genieten van wat een ander (met liefde!) voor je in elkaar heeft gezet. En ja, ook ik heb een keer een cache gelogd die mijn dochter nét niet helemaal bereikt had (wel bereikt, maar niet open gekregen omdat ze van mij niet hoger mocht). Weliswaar na met de owner te hebben overlegd, maar toch. Ook dat is een heel verhaal dat ik jullie zal besparen. De stralende trotse toet van mijn dochter was voor mij belangrijker dan goedkeuring van anderen.

 

Iedereen cachet zoals hij/zij wil., ja zo denk ik er ook over. Ik denk niet dat die denkwijze is voorbehouden aan puntjesjagers en/of mensen die voor fietsen/wandelen gaan. En ik zie het zeker niet alleen als bewegwijzering bij het tijdverdrijf wandelen. Soms wel, maar heel vaak ook niet. Het ligt maar net aan mijn stemming. Ik snoep niet van 2, maar van alle walletjes die het (geo)cachen maar te bieden heeft. Ik ben een alleseter. Ja, op het moment ligt mijn voorkeur bij mooi gehuisveste caches en een leuke tocht. Met zo veel mogelijk de romantiek van het "geheime". Maar ik zou mezelf nooit in één van de twee genoemde groepen willen indelen. En ik denk dat dat voor veel mensen geldt.

 

Daarnaast stel je, dat de wandel- en fietstypes andere caches leggen. Dat zou natuurlijk zomaar kunnen, want je legt natuurlijk iets dat je zelf leuk vindt, maar zoals het er nu staat is het denk ik wat kort door de bocht. En niet gestoeld door enig bewijs denk ik (maar dat is ook niet erg, je oppert slechts een hypothese).

 

Bedankt voor dit interessante onderwerp waar ik nu weer eens op nóg een andere manier over nagedacht heb Diederikus! En heel veel mooie reacties gewenst op jouw multi!


??????? wat is dat toch met die letters. Excuus.

bewerkt door MarcoDomi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het kloeke lettertype van MarcoDomi roeptoetert nog een beetje na in mijn oren, maar ik zal trachten mijn gedachten toch te ordenen.

 

@TT dat je maar weer spoedig in het veld te vinden mag zijn!
Tja, ik kan niet garanderen dat mijn schrijfsels niet bloeddrukverhogend zullen zijn voor je, dus misschien moet je je maar even bij de waadpakken en de ideale cachepen houden. . .
In feite ben je zelf mede aanleiding tot dit draadje. Ergens schrijf je:

Het gaat hier niet meer of minder dan om een simpel spelletje, dat beoogt mensen in beweging te krijgen en de natuur te ontdekken. Op welke manier dat tot op detail zou moeten, is niet interessant.

Er is een grote groep cachers die er precies zo over denkt. Maar er is ook een klein groepje die er anders tegenaan kijkt. Ik wil met nadruk beklemtonen dat ik het ene niet als beter dan het andere beschouw. Ik weet dat er forumleden zijn die daar anders over denken, die daar denigrerend over doen. Daar wil ik met nadruk afstand van nemen.

 

Maar je moet het toch ook met me eens zijn dat de mensen die de filosofie aanhangen die jij beschrijft in bovenstaand citaat, een andere ambitie hebben en dus een ander soort cache leggen dan diegenen voor wie de vorm wel belangrijk is. Diegenen die van hun cache een vermakelijk verhaal willen maken en niet alleen een mooie wandeling.
Ik zou blijer zijn als mijn cache als beste van de onderste 20% te boek zou staan. Omdat mijn prestatie dan meer betekenis zou hebben omdat ik die plek had veroverd op geduchte concurrentie. Maar vooral omdat dit zou betekenen dat er 80% aan caches zijn die nog mooier zouden zijn dan Wijze Lessen. Dat zou toch fantastisch zijn!

De redenen dat ik de situatie enigszins provocerend neerzet is dat ik stiekem hoop dat iemand zich aangesproken voelt. Dat een aantal cacheleggers in Flevoland de handen ineenslaat en zegt “we zullen die eigenwijze Diederikus met zijn grote mond eens een lesje leren”. En dat ze dan al die mooie wandeltochten die nu eindigen bij het eeuwige vogelhuisje met een tupperware bakje vervangen door een gulle schaterlach. Ik blijf dromen.

En ach, die rest mag van mij echt blijven liggen hoor. Ik heb er geen last van. Iedereen moet maar cachen zoals hem of haar goeddunkt.

bewerkt door Diederikus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het spijt me van die letters! Ik weet ook niet hoe het komt, want op het pc-beeldscherm ziet het er volkomen normaal uit. Totdat ik het zie op mijn telefoon :-(

Diederikus, jij wil mensen uitdagen om er wat moois van te maken. Helpt het dan om het negatieve te benadrukken? Ik denk dat wat je doet, namelijk wat moois plaatsen, veel beter werkt dan wat je zégt. Goed voorbeeld doet goed volgen.

 

-klein stemmetje- En van dat vogelhuisje. ... au! :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...