Spring naar bijdragen

Caches Op Een Grote Cirkel (Vakantie)


Aanbevolen berichten

Hoe vind ik 'alle' caches tussen de 249 en 251 kilometer vanaf een bepaald punt?

 

Het plan is een cirkel om mn huis (of ander punt in de buurt) te trekken van ongeveer 250 km. Die cirkel start in de buurt van Duinkerken en komt in bij de Jadeboezem in noord Duitsland bij het wad. Het plan is deze route met de motor te rijden en onderweg tijdens pauzes en overnachtingen zo nu en dan een cache te zoeken. Bijkomend voordeel is dat ik makkelijk een motorroute kan maken langs die cirkel. Het doel is eigenlijk meer motorrijden dan een cacheroute maken.

 

Een aantal jaren terug was ik een redelijk fanatiek cacher, Nu doe ik bij tijd en wijle is een dagje cachen maar de routine is er echt niet meer dus mn kennis is gedateerd, versleten en vooral verouderd.

Is het een oplossing om tijdelijk (weer) premium member te worden en een pocket query te schrijven speciaal voor deze caches? Kan je query's schrijven die zoeken in een vanaf / tot afstand?
Zijn er andere ideeën om een lijst van caches te krijgen op die cirkel?
Alvast bedankt.
bewerkt door bjorri
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Das een grote mond vol. Daar past Nederland in en dat zijn al rond 28.000 caches (rond 30 PQ's). Je kunt beter investeren in een goede abbo en dan met een .COM goedgekeurd pakket de caches nearby opvissen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kan een pocket query maken met caches langs een route. Kwestie van die cirkel op de kaart tekenen en zeggen dat hij de caches mee moet nemen binnen een straal van 2 km van de route. Hoe je dat precies moet doen kan je hier lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Das een grote mond vol. Daar past Nederland in en dat zijn al rond 28.000 caches (rond 30 PQ's). Je kunt beter investeren in een goede abbo en dan met een .COM goedgekeurd pakket de caches nearby opvissen.

Nee, als je leest zie je dat het om een cirkelvormige strook gaat van 1 a twee kilometer breed en dat over een lengte van naar schatting 700 km. Die 28.000 in Nederland zullen daar dus geen van allen in voor komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kan een pocket query maken met caches langs een route. Kwestie van die cirkel op de kaart tekenen en zeggen dat hij de caches mee moet nemen binnen een straal van 2 km van de route. Hoe je dat precies moet doen kan je hier lezen.

Hoi,

 

Dank voor de input van bedien alvast. (Thex was indertijd een indrukwekkende naam :-))

 

Ik moet het nog een keer iets rustiger doorlezen. Op het eerste gezicht krijg ik dan inderdaad alles binnen die straal en dat is natuurlijk niet te doen.

 

De kern van de vraag is dus eigenlijk:

Kan ik een PQ maken van caches die minimaal 249 km en maximaal 251 km van een bepaald punt liggen?

 

Een pm nemen is op zich niet een probleem maar dan wil ik wel weten dat het gaat lukken op die manier. Als ik eerst zelf een route moet uitstippelen over de weg en daaromheen een pq maken dan ben ik ook diverse avonden bezig met uitstippelen alleen al vrees ik en mijn doel is juist een beetje bonnefooi en zien wat ik tegen kom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eehh, volgens de procedure van japiejoo zou ik natuurlijk die pq uit kunnen zetten. Probleem waar ik nog mee zit is het verkrijgen van de shape in de vorm van een zuivere cirkel. Dus coordinaten die de cirkel voldoende beschrijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kan bijvoorbeeld in Google earth een cirkel als shape laten zien op de kaart en dan een track eroverheen tekenen (ja klikken inderdaad). Die als gpx opslaan en invoeren voor je PQ.

Edit: Even voor de duidelijkheid, de 'route' hoeft niet over de weg te gaan, je kan wellekeurig een lijn als gpx invoeren voor die PQ

bewerkt door Japiejoo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@bjorri: Als je die shape naar me toestuurt, zal ik morgen een PQ aanvragen (voor vandaag is alles al op).

 

mail: thex@thex-outdoor.nl


In excel projecteren vanuit ene bepaald punt in stappen van bv een 1/10 graad is ook een mogelijkheid.

Als de straal niet te groot is kan dit met een RD script en wat goniometrie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat laatste was ik ook net aan het bedenken. De functies om dat met WGS84 te doen heb ik hier ook, dus zo'n script is niet lastig te maken. Hou er rekening mee dat de track voor de PQ een maximaal aantal punten mag hebben (ik dacht 500, maar weet dat niet zeker).

bewerkt door Japiejoo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moet het ook ergens hebben, maar zit nu op het werk. 360 punten bv (1 graad) is op 250 km wel wat grof als het gaat om een band van 2 km (ook als je tekent). 4 KM tussen de punten op de cirkel ! Dat geeft nog wel wat afwijking. Als alle caches in een gsak database zitten zou er nog een andere optie zijn. Ik heb alleen NL, BE en LU.

bewerkt door thex
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van Duinkerken naar Jadeboezem heb je wel maar ongeveer een kwart cirkel nodig, dus dan liggen de punten al dichter bij elkaar. Ik heb het scriptje al af trouwens, alleen nog het middelpunt en de straal nodig zodat je de precieze cirkel krijgt die je wil.

 

Edit: Ow, 3/4 cirkel is waarschijnlijker bedenk ik me nu, anders ga je door de Noordzee rijden :)

Edit2: Het bleek een halve cirkel te zijn, mijn timmermansoog is niet meer wat het geweest was.

 

r1ilb4.png

bewerkt door Japiejoo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeetje, ik wordt er bijna verlegen van.

 

Net even zitten puzzelen en proberen. Het centrum van mn cirkel zou dan het begin van de A8 kunnen zijn: N52 28.428 E4 46.407 en de straal precies 250 Km

Dan schamp ik de Jadenboesem en aan de franse kust kom ik mooi tussen Dui9nkerken en Calais uit. Onderweg veel natuurgebieden. De grootste stad is Bonn, dat valt dus ook alles mee. Het is ongeveer tweederde cirkel dus de te rijden afstand is ongeveer 2/3*2*pi*250*1.2 (omrij factor) + 2 * 300 km om er te komen. Totaal 1600 km, net mooi voor een kort weekje met onderbrekekingen.

 

Niet dat ik alle caches ga doen onderweg maar het is wel handig als er elke vijf tot tien km minstens één beschikbaar is. Dan heb ik onderweg nog wat keuze. Totaal zouden er dus 150 tot max 500 uit de query moeten komen. Oja, alleen tradies want zowel Duits mijn als mijn Frans is te gering om serieus texten te kunnen begrijpen.

 

resumé:

Centrum: N52 28.428 E4 46.407

Straal: 250 km

richting: 55 tot 230 graden

Strookbreedte: 1 km???

Type: traditional.

Het moet vooral leuk zijn dus smokkelen mag :-)

 

Geweldig mannen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...