Spring naar bijdragen

Ideale Cachetas?


MarcoDomi

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

ik heb eind vorig jaar een prima cachetas gekocht. Dacht ik. Het is een soort mini-schooltasje met bovenin 2 ritsen met 2 grote vakken (goodies, gps, cacheboekje, uitschuifbare magneten), binnenin een ritsvak (batterijen) en voor een ritsvak (pennen, tb's). Voorop zit ook een vakje voor de telefoon en een klein ritsvakje voor kleine tooltjes. Ideaal dacht ik! Maar... het is flutkwaliteit en valt al bijna van ellende uit elkaar.

 

Nu ben ik op zoek naar een nieuwe. En zie natuurlijk die superdure speciale cachetassen.Maar ik vraag me af of dat echt gerechtvaardigd is, 80 + euro voor zo'n merktas. Ik wil liever geen rugzak, want die moet ik dan steeds afdoen.

Ik wil graag een schoudertas maar liefst ééntje die een beetje ergonomisch verantwoord is (heb snel last van mijn ene schouder). En ook wil ik 'm als "gewone" tas mee kunnen nemen (eigenlijk neem ik altijd mijn cachetas overal mee naartoe, je weet maar nooit wat je onderweg treft :-) ) Met net zo veel handige vakjes. En liefst van stof zodat ik 'm kan wassen en waterafstotend maken. Donkere kleur.

Wat hebben jullie voor tas en hebben jullie tips?

 

Liefs Domi

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik gebruik tegenwoordig een soort schoudertas die ik voor € 5 op een markt in Italië heb gekocht. Inhoud ongeveer 1,5 liter met een groot vak en twee voorvakken. Meer dan voldoende voor een gemiddelde cachetocht. Mocht ik echt lang op pad gaan (meer dan vier uur) en ook water mee willen nemen, dan neem ik een grotere rugzak mee. In de kleine tas zitten cacheboekje, een paar tools, wat fruit, doosjes snoepjes, pennen, leesbril en reservebatterijen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelf gebruik ik een zogn fiets/tracking rugzakje. Klein maar fijn, met bredere schouderband zodat hij niet in je schouder snijdt.

Af en toe in de aanbieding bij Lidl of Aldi (vgl http://www.voordeelmuis.nl/cgi-bin/v.cgi?a=d&d=947345).

 

Voor mij past er genoeg in: gps, compactcamera, pennen, diverse tools, enkele goodies/trackables, een paar pakjes Sultana als snack, een plastic zak, pakje zakdoeken. Al naar gelang het weer: een compacte ANWB regenbroek, regenjack of fleece trui (past evt in het net).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het in elk geval een gave tas.

Onlangs daar trouwens nog een hoofdlamp besteld met flink wat ledlicht (tja, wat hebben die mannen toch met lampen?).

Ik hoop dat 'ie binnen is voor onze volgende nachtcache op 22 maart.

Eén ding weet ik zeker: mij kijken ze de hele nacht niet meer aan B).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is mijn ideale cachetas:

 

http://www.vaudetassen.nl/city-bags/vaude-city-bags/vaude-albert-xs-night-blue-art-1690.htm

 

Lekker veel vakjes voor al je spullen. Alles past er in. Inclusief een flesje drinken en sultana's.

Gemaakt van vrachtwagendoek: dus waterafstotend en afwasbaar.

En ook nog leuk om te zien. De mijne is gewoon donkerblauw, maar de tas is ook verkrijgbaar in allerlei vrolijke kleuren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben heel benieuwd hoe groot de tas is die je besteld hebt. Ik zoek nl. nog een iets grotere tas voor ik als ik een hele dag ga cachen en waarin dan nog plaats is voor een broodtrommeltje en een regenbroek. Heb jij de maten ergens zien staan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Size:13cm X 8.5cm X 32cm
Materlal: Waterfroof Nylon
Color: green, tan, black, ACU camouflage, Jungle camouflage, Desert camo jungle

Description:
Shoulder strap is adjustable.
Application:one shoulder, handbag or waist pack.
Convenient, casual to load multiple attachments package.
The surface is not easy to stick dust, stains, easy to manage.
High density material of Oxford bag, the same color card buckle with the main package, high wear resistance
The hand-strap decorated with metal fittings has unique shape,and is equipped with an adjustable diagonal band.

Package Included:
1 X Tactical Waist Pack
Hier kun je zo ongeveer de grootte zien.
Het is niet helemaal dezelfde tas, maar ik denk dat het zoiets is. De grootte zal niet veel verschillen.
Als ik 'm heb, zal ik wel een foto plaatsen.
bewerkt door MarcoDomi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En Mike wat hebben we vandaag??? Je zal het niet geloven Steve! het is de Maxpedition versipack pouch multi carier mega size in jungle 3XT uitvoering !!! Dat meen je niet Mike. Dat meen ik wel degelijk Steve, kijk eens wat we hier hebben. WoW. Dat is zeker WOW. Zo Mike, dat is niet niks hoeveel vakken heeft ie eigenlijk? 46 Steve! Zo dan kun je heel wat meenemen. Jazeker Steve ik zal het laten zien! Hierin gaat je verbandtrommel daar je gps daar je tweede gps voor als de eerste uitvalt natuurlijk, in dit vak een tang voor caches die niet open willen en hier sleutel 7 tot en met 19 als die cache echt niet open wil schroef je hem los en neem je 'm mee, dit vak is voor de brandblusser ik had laatst eens een hele hete cache! Wow Mike jij bent met deze Maxpedition wel op alles voorbereid? Jazeker Steve kijk hier in dit achterste vak zit m'n gasmasker, ook tijdens een gasaanval moet de cache toch gebonden worden! Zo is maar net Mike! Maar je hebt inmiddels wel zo'n 35 KG gear aan je nek hangen. Maakt niet uit Steve Ik heb staalharde Maxpedition Geocache spieren in m'n nek. Nou nou nou Mike Jouw kan niks meer tegenhouden, maar wat kost ie eigenlijk? Wel Steve voor slechts $398,- ben je het mannetje en dan doen we er nog een gratis Maxpedition schophouder bij zodat je ook de diepst begraven caches kunt bereiken. :offtopic::bangin::bangin::bangin:

  • Top! 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...