Spring naar bijdragen

Welke Ingrediënten Zou Een Cache Moeten Hebben?


Barro1991

Aanbevolen berichten

mijn boxs hier zit niet voor niets vol.

ik ben wat privé betreft geheel open boek op gezette tijden kan bijna iedereen kan mij van minuut tot minuut volgen via de vele media, zelfs mijn telefoonnummer is ook binnen een paar muisklikken te achterhalen

makkelijker kan ik het echt niet maken om mij aan waar dan over te spreken

het kost maar een kleijn beetje moeite om mij te pakken te krijgen, maar dat zal wel te veel zijn.

 

Barny

 

mijn motto: zolang je maar eerlijk ben hoef je je niet te verbergen kan je voor iedereen open zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

@topicstarter die in postje 19 naar ik aanneem op mijn kennelijk in zijn/haar ogen niet terzake doende antwoorden en adviezen doelt:

Als je niet de moeite wil doen inhoudelijk te lezen wat ik schrijf en alleen de dingen die je niet wil horen afwijst houdt het wat mij betreft op.

Drie inhoudelijke antwoorden met een verwijzing naar 140+ caches die ik zeer de moeite waard vond met bij ieder per stuk een uitleg wat naar mijn mening de ingrediënten zijn voor een goede cache zijn, wat wou je nog meer horen?

En als je vindt dat ondergetekende zich niet aan de forumregels houdt en het onbegrijpelijk vindt dat de moderator niet ingrijpt, wie houdt je tegen om op de reportknop te drukken.

 

 

" maar misschien heb ik wel geen tijd (en geld voor brandstof om er te komen) om eerst 100 caches te vinden".

 

Als je die moeite niet zou willen doen, dan is mijn welgemeende advies: begin niet eens eens aan het leggen van een cache.

Greetz Bloodwoosj.

Ik stel een vraag om niet allerlei logs op internet te hoeven nalezen van mensen die de cache gevonden hebben. Want al nalezend kan ik niet bepalen of de cacher er met verstand naar heeft gekeken of alleen plezier aan heeft beleefd.

Mijn doel is om iets moois en plezierigs te maken wat ook in de ogen van een "deskundige" iets geocaching waardig is.

De kritische zaken wil ik heel graag meenemen en tussen alle ruis door kom ik gelukkig ook echt steeds meer te weten.

Kan het niet aardig vinden dat je mijn intentie beoordeeld als dat ik geen moeite zou willen doen.

 

Barny zou liever een aanbod van hulp lezen. En ben niet op zoek naar je telefoonnummer. Had je willen uitleggen hoe je mij geraakt had en dat ik dat ontmoedigend voor een enthousiasteling vind.

Jeroen Vlindertje bedankt voor de aanvullingen.

 

Ik maak fouten en zal er nog meer maken. Ik ben niet altijd aardig en kies ook mijn woorden niet altijd goed genoeg. Het is wel mijn ambitie om het mensen naar de zin te maken en waar mogelijk te helpen. Wanneer ik niet kan helpen probeer ik niet te demotiveren.

 

Ooit hoop ik dat de behulpzame en niet behulpzame geocachers blij zullen zijn met mijn cache. Die ik met trots en plezier zal maken en hulp zal vragen waar ik er niet uitkom. En dat idee van laten doen/lopen voor openbaar te zetten past mij prima. Maar ja ik loop het risico een altijd naar reagerende cacher te vragen. Kan best kritiek verdragen maar alleen opbouwende.

 

Moet denken aan een leraar die de spreekbeurt geweldig vindt........... Een 8! Wat zou je bij zo'n leraar moeten doen om een 10 te krijgen.

 

Barny, als ik je interesse lees een mooie spreuk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel, je hebt je vraag gesteld en een topic vol met goede tips gekregen.

De meest waardevolle tips zijn m.i. toch dat je door ervaring wijzer wordt.

Wil je een mooie cache maken zonder al te veel (beginners)fouten dan zul je echt veel moeten gaan lezen en caches moeten gaan vinden in het veld.

"Onze" ervaring is toch dat het zonder deze ervaring slechts een enkeling lukt om een goede cache te maken.

Wanneer ik hier lees dat je wellicht beperkt bent in het reizen en niet het geduld hebt om logs (etc.) door te worstelen om een goed beeld te krijgen, dan denk ook ik dat het geven van goede tips in een forumtopic helaas onvoldoende zal zijn om een top-cache op te leveren.

 

Dat de toon de muziek maakt dat geldt, ook op dit forum, voor iedereen, Barro 1991, ook voor jou.

Anderen leggen ook caches om bijvoorbeeld jou te plezieren en het is wellicht ook wat minder leuk om te lezen dat jij alleen geïnteresseerd bent in het (snel) leggen van een cache en niet in andermans creaties.

Het lopen van wat prachtige Multi-caches is echt geen straf hoor, het is van harte aan te bevelen en je doet er een schat aan ervaring mee op.

Veel meer dan in een topic geschreven kan worden.

 

 

 

Desondanks veel plezier met geocachen...

bewerkt door Sivota
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

@topicstarter die in postje 19 naar ik aanneem op mijn kennelijk in zijn/haar ogen niet terzake doende antwoorden en adviezen doelt:

Als je niet de moeite wil doen inhoudelijk te lezen wat ik schrijf en alleen de dingen die je niet wil horen afwijst houdt het wat mij betreft op.

Drie inhoudelijke antwoorden met een verwijzing naar 140+ caches die ik zeer de moeite waard vond met bij ieder per stuk een uitleg wat naar mijn mening de ingrediënten zijn voor een goede cache zijn, wat wou je nog meer horen?

En als je vindt dat ondergetekende zich niet aan de forumregels houdt en het onbegrijpelijk vindt dat de moderator niet ingrijpt, wie houdt je tegen om op de reportknop te drukken.

 

 

" maar misschien heb ik wel geen tijd (en geld voor brandstof om er te komen) om eerst 100 caches te vinden".

 

Als je die moeite niet zou willen doen, dan is mijn welgemeende advies: begin niet eens eens aan het leggen van een cache.

Greetz Bloodwoosj.

Ik stel een vraag om niet allerlei logs op internet te hoeven nalezen van mensen die de cache gevonden hebben. Want al nalezend kan ik niet bepalen of de cacher er met verstand naar heeft gekeken of alleen plezier aan heeft beleefd.

Mijn doel is om iets moois en plezierigs te maken wat ook in de ogen van een "deskundige" iets geocaching waardig is.

De kritische zaken wil ik heel graag meenemen en tussen alle ruis door kom ik gelukkig ook echt steeds meer te weten.

Kan het niet aardig vinden dat je mijn intentie beoordeeld als dat ik geen moeite zou willen doen.

 

Beste,

lezen kan geen kwaad.

Jij schrijft dat je "misschien" wel geen tijd en geld hebt om eerst 100 caches te vinden.

Ik schrijf nergens dat jij geen moeite zou willen doen.

Ik schrijf ALS je de moeite niet zou willen doen.

 

Verder hoef je geen 140 logs door te lezen, maar krijg je kant en klaar gepresenteerd een link naar een bookmarklist met per cache een uitleg wat ik er leuk aan vond.

Ik trek nu de conclusie dat je je nog niet eens de moeite hebt gedaan hebt om op de link te klikken, want dan had je gezien dat in de bookmarklist zelf de uitleg per cache erbij staat.

Op 1 pagina dus 140+ caches met uitleg wat er leuk, spannend of boeiend aan een cache kan zijn.

 

 

Want al nalezend kan ik niet bepalen of de cacher er met verstand naar heeft gekeken of alleen plezier aan heeft beleefd.

 

Oei oei oei. :o

Begrijp ik nu goed dat je nul caches gezocht en nul caches gevonden hebt maar wel meent in staat te zijn te bepalen dat een andere cacher er met verstand naar gekeken heeft?

Heeft het geven van advies nog wel nut aan iemand die zoiets beweert?

Doet het er überhaupt toe of iemand er met verstand naar gekeken heeft, wat dat dan ook moge zijn, als je alleen maar wil weten wat anderen leuk vinden aan een cache?

Naar mijn idee ben ik water naar de zee aan het dragen, maar goed, ik ga het nog één keertje zeggen: stop met het afwijzen van wat je niet wil horen en trek zelf het veld in met een gps en ervaar wat er leuk kan zijn.

Misschien is dat wel helemaal niet leuk en is dan je behoefte om zelf een cache te leggen in één klap over?

Greetz en nog een prettige geocachetijd, Bloodwoosj.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sivota, volgens mij stel ik nergens dat ik niet geinteresseerd ben in de creatie van anderen. Tijd en geld zijn beperkend en wanneer ik samen met iemand die al zo'n 500 caches heeft gelopen optrek zal mijn gebrek aan kennis redelijk gecompenseerd kunnen worden.

Ik zeg ook nergens dat ik een top-cache zal maken. Maar tips, trucs en ervaringen bieden wel steun.

Dat ik de logs niet lees is omdat ik dus niet weet hoeveel waarde daaraan te hechten. Ook meerderen stellen dat in logs niet alles wordt geschreven en worden mensen uitgenodigd (mn bij voortuincaches) om het werkelijke verhaal te willen horen.

 

Ik vermoed dat er mensen zijn die enthousiast geocacher zijn maar niet op deze site komen. Ik vermoed dat de mensen die wel hier op het forum komen en reageren inhoudelijk meer geinformeerd zijn en mij daarom beter kunnen helpen.

Mijn beperkte ervaring is dat geocoachen leuk is maar de cache die ik heb gelopen is wellicht ook niet een cache die de goedkeuring van anderen kan wegdragen. Er zijn nu eenmaal hobbyisten en fanatiekelingen. En ja deze eigenwijs wil graag leren van de fanatiekelingen.

 

Enne ik heb wel op de diverse hier aangedragen links geklikt.

Nogmaals dank voor positief kritische inbreng.

 

Ik verwacht geen wonderen van de door mij te maken cache.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sivota, volgens mij stel ik nergens dat ik niet geinteresseerd ben in de creatie van anderen. Tijd en geld zijn beperkend en wanneer ik samen met iemand die al zo'n 500 caches heeft gelopen optrek zal mijn gebrek aan kennis redelijk gecompenseerd kunnen worden.....

 

 

Interesse in een hobby en wat anderen er van maken blijkt vooral door de inspanning die je wilt doen om je te verdiepen in wat anderen eraan beleven.

Van mij hoef je geen 100 caches te gaan vinden om daar blijk van te geven, maar eens even kijken wat anderen er van gemaakt hebben door enkele routes te lopen is i.m.o. toch wel het minste.

Zoals ik en anderen eerder al aangaven is eigen ervaring echt belangrijk. Je leert in het veld echt veel meer dan anderen je, al schrijvend of vertellend, kunnen aandragen.

Dat geldt ook voor hetgeen jouw ervaren vriend jou aandraagt.

Hoewel zijn/haar bijdrage ongetwijfeld waardevol kan zijn is het lang niet hetzelfde dan wanneer je jezelf hebt verdiept en een aantal zaken in de praktijk bent tegengekomen.

Alle zaken (groot en klein) die bij het geocachen in al zijn aspecten jouw eigen voorkeur zullen krijgen, die kan helemaal niemand je vertellen.

 

En tja, beperkingen in tijd hebben velen hier. Voor mijzelf sprekend heb ik behoorlijke beperkingen in zowel geld als lichamelijke handicap.

Er is altijd een mooie cache in de omgeving te vinden en er zijn manieren om kosten wat te delen ( zoals bijvoorbeeld samen met een ander reizen).

Het gaat alleen soms wat minder snel, dus je moet geen haast hebben.

Dat is trouwens m.i. toch beter voor het grote genieten van de hobby, maar dat terzijde.

Het argument van de beperkingen vind ik daarom een kul-argument (excusez le mot), zeker voor iemand die (eerder) aangeeft graag te denken in mogelijkheden..

bewerkt door Sivota
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt iedereen voor de inhoudelijke inbreng.

Aangezien ik blijkbaar een deel van de forumleden prikkel tot ongenoegen omtrent mijn idee stel ik voor dat dit hele onderwerp na het weekend maar gewist wordt.

Ik zal alle tips, links en positieve bijdragen voor maandag a.s. overnemen en dan zal ik mensen niet meer ergeren en hen uitspraken ontlokken die niet geocache waardig en ook niet on-topic zijn.

Het spijt mij dat ik als startende enthousiasteling met mijn onkunde jullie vermoeid, geërgerd of teleurgesteld heb.

Wens iedereen oprecht veel plezier met cachen, loggen, punten verzamelen of mooie caches maken.

 

Begrijp mij goed: ik ben niet boos of geraakt door kritische kanttekeningen.

Het heeft ook niets met gebrek aan enthousiast voor geocachen te maken en het maken van een cache blijft mij inspireren maar ik zal jullie niet meer met domme vragen lastig vallen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu dat was kort en hevig. Jammer dat je een bepaalde koers vaart en in mijn ogen daar niet van af wil wijken. Je hebt onnoemelijk veel adviezen gehad en de rode draad die ik steeds weer zag ga nu gewoon eens wat caches doen. En bekijk daarna of je nog wel überhaupt binnen afzienbare tijd een cache wil leggen.

Het argument tijd en geld is in mijn ogen niet geldig. We krijgen allemaal 24 uur in een dag en die mag je zelf vullen. En je kunt het zo duur of goedkoop maken als je zelf wilt.

Vind je dat dit allemaal geen hout snijden, zoek dan gewoon een andere hobby. Want het allerbelangrijkste van een hobby vind ik, je moet er plezier in hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de moderator zojuist gevraagd deze hele vraag van mij te verwijderen zodat niemand zich meer hoeft te ergeren of in herhaling te vallen.

En ik heb plezier in mijn hobby's. Bedankt voor de bezorgdheid.

Tijd en geld is blijkbaar voor een aantal van jullie geen argument. Gelukkig staan jullie dan niet in mijn schoenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik mag er van uitgaan dat dit topic helemaal niet verwijderd wordt.

Het kan namelijk zeer nuttige informatie bevatten voor mensen die zich erin wensen te verdiepen.

Daarnaast is de keuze van mensen om zich ergens aan te ergeren nog altijd aan hen zelf (ik zie trouwens niemand die dat met zulke bewoordingen zegt in dit topic, of ik moet er overheen lezen).

Wat tijd en geocaching betreft; ook als cachelegger wordt van je verwacht dat je middels onderhoud tijd in steekt indien nodig.

Ook die hoeveelheid tijd kun je aan banden leggen door eerst de ervaring op te doen wat nou precies tijd kost en wat niet, zeker als je van plan bent een multi te maken.

Greetz Bloodwoosj.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De moderator zal dit draadje vast niet verwijderen. Diverse forumleden hebben hun uiterste best gedaan om een nieuwkomer te informeren. Daar is dit forum voor bedoeld. Andere nieuwkomers kunnen met deze informatie hun voordeel doen. Daar is de zoekfunctie voor bedoeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voordat de moderator ingrijpt nog een serieus advies.

Jouw tijd is beperkt, of in ieder geval de tijd die je in geocachen wilt steken. Dat is een al dan niet gedwongen keuze.

 

Het maken van een mooie Multi kost heel veel tijd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...