Spring naar bijdragen

Coördinaten van ANWB Paddestoelen


hilbert

Aanbevolen berichten

  • 4 weeks later...
ReizenReizen

Het aantal waypoints dat Ozi voor je wil bewaren in 1 hap komt overeen met het aantal dat jouw GPSr kan opslorpen (huidige Ozi versie). Er bestaan GPS ontvangers die wel 10.000 waypoint kunnen onthouden maar welke, dat ben ik even vergeten.

Ga naar file -> configuration -> GPS -> GPS Parameters

Daar zie je wat mag volgens de opgegeven GPS Make en GPS Model

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
Dat kan ik wel vertellen!

 

Er zitten nu 844 paddo's in de database!

 

Helaas kan OZI maar 500 waypoints aan, daar moet ik nog even iets op verzinnen.

(Iemand ideen?)

 

Grt, Godert

 

The Mushroom Project

 

Je kan in Ozi een file met waypoints laden door:

knop "load'-> Load points from file -> Load points from waypoint file.

En dan krijg je Points. De naamgeving etc. gaat via de Point Property box.

Je kan er heel veel van op na houden: (help file)

Point - A position on the map which has as its main properties a position and a name. All other properties are derived from the properties of the Point Set. The number of points per Point Set is limited only by the resources of the PC. Points use very few resources so many thousand can be displayed on the map at the same time.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas kan OZI maar 500 waypoints aan, daar moet ik nog even iets op verzinnen.

(Iemand ideen?)

The Mushroom Project

 

Ik heb alle (!) RD meetpunten in mijn Legend geladen.

Wel met een "enge" truuk maar afijn. Het is een 'blanco' kaart van NL met alleen maar POI's , de meetpunten dus.

 

Ik zie net dat ik niet de enige ben die het heeft "gemaakt".

Zie ook deze thread: http://forum.geocaching.nl/index.php?s...l=rd+meetpunten

 

Deze maker kan blijkbaar ook de 'description' compileren. Mijn freeware versie doet dat dus helaas niet :blush:

Het filter dat ik hebt gemaakt voor GSAK kan hints van caches in de description parkeren, maar helaas, ze blijven onzichtbaar. Kopen wordt me te duur....

 

Mijn POI's zijn trouwens "water kenmerken" en geen "attracties".

Maar die keuze maakt de maker zelf natuurlijk.

 

In Duitsland is ook iemand druk geweest hiermee: http://www.patrick-roeder.de/geocaching/ga...cache_karte.htm maar daar hangt dacht ik een perl script achter. Bij mij mag het gewoon in GSAK.

bewerkt door rhgs
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Paddo wetenswaardigheden.

 

'De vertrouwde ANWB-paddestoelen vormen met hun nummers een handig referentiepunt op kaarten en in (beschreven) fietsroutes in Nederland. Momenteel worden ze opnieuw genummerd. Voor u als fietser verandert er weinig, ook als u een oude kaart gebruikt. Het oude nummer blijft zichtbaar en staat aan de bovenkant van de paddestoel. Het nieuwe nummer komt op de zijkant te staan'. Aldus de ANWB in haar nieuwe brochure 'Lekker Fietsen', die sinds kort exclusief voor de leden gratis verkrijgbaar is. 

bron: www.fietsen.nl

In het Asser Journaal staat een keurig stukje met mooie foto over de 1000ste superpaddo aldaar, wat betreft de Zeeuwen vernoemd in het artikel moet ik helaas mededelen dat we de minst bedeelde provincie zijn.

Juist over de grens met Zeeuws Vlaanderen staan er echter ook nog nederlandse paddo's in België.

Er schijnen juist over de Nederlands Duitse grens ook duitse paddo's voor te komen, wie heeft hierover informatie en liefst ook een plaatje?

 

De echte freak kan natuurlijk niet zonder speciale paddoborstel en een vliegenspons voor een mooie opgepoetste foto. Een paddosleutelhanger lijkt me ook wel wat eigenlijk. :yes:

 

Mogelijk is het een idee om ook te vermelden bij het loggen wat voor type paddo of het betreft? (zie Maak uw eigen ANWB-paddenstoel )

model 0 (vierkant met rechte zijden, komt waarschijnlijk niet meer in het wild voor)

model 1 ???? tot 1997

model 2 1997 tot 2003

model 3 vanaf 2003

 

Verder staat er op een zijkant van de kap een produktiedatum vermeld achter de naam van de fabrikant, de fa. Polomnis.

 

 

Kees ;)

bewerkt door dolphinleap
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...