Spring naar bijdragen

Coördinaten van ANWB Paddestoelen


hilbert

Aanbevolen berichten

dat er in Almere geen ANWBpaddestoelen staan.

 

Zulke oubollige objecten passen vermoedelijk niet bij de flitsende uitstraling van Almere, die het gemeentebestuur poogt te verwezenlijken. Het wanstaligte gedrocht waar 8BG over spreekt staat wellicht bij de nostalgische nepgrachtenpandjes.

Een en ander stijft ons in het streven deze sinistere gemeente zo veel mogelijk te mijden, behalve dan om af en toe een prachtcache van 8BG, Mc Gregor of deBruineBeren te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Inderdaad een locationless en NO GO! Het was te proberen, maar heb zojuist inderdaad bericht gehad het een locationless is die niet goedgekeurd word. Later misschien?

 

Het bijhouden had gewoon in een GPX file (XML) gegaan. Jammer maar misschien is er een andere manier om al deze paddestoelen te archiveren.

 

lteunis

 

 

Hm en die meetbouten mogen wel....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[

 

Hm en die meetbouten mogen wel....

 

 

Een verband dat MegaHeks wellicht lijkt te leggen tussen het approvalbeleid en de meetbouten zie ik niet. De meetbouten staan toch los van geocaching.com? Dus het afkeuren van de paddestoelenjacht (iets dat ik betreur) kan niet in verband worden gebracht met de meetbouten. Wel is er iets van een meetboutencache van GeoGerard, maar die is al jaren oud en zal destijds dus zijn goedgekeurd onder de soepele regels.

bewerkt door gr2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het grote nadeel van een locationless cache als verzamelaar van paddestoelen is dat je geen enkel goed overzicht hebt. De meldingen komen er op tijdsvolgorde binnen en dat is je enigste ordening.

Nu de meetpunten site loopt (toch supermooi met die aanklikbare kaarten of niet soms?) heb ik al zitten denken aan iets ernaast : de NAP-bouten hunt.

Maar als er grote belangstelling is voor de paddestoelen, waarom dan niet daar een site voor maken? Even afgezien van de beperkte hoeveelheid manuren die wij (SGN) ter beschikking hebben en de online ruimte, het zou kunnen.

Zullen we over het oprichten van een paddestoelensite een draadje opzetten ?

Of is men soms in wandelkringen al aan iets dergelijks bezig?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zullen we over het oprichten van een paddestoelensite  een draadje opzetten ?

Of is men soms in wandelkringen al aan iets dergelijks bezig?

 

 

Het Cairnteam zou wel voorstander zijn van een landelijke paddohunt.

Helaas kunnen de designers niet met hun tengels afblijven van onze oude vertrouwde witte paddestoelen en worden er tegenwoordig rode elementen op aangebracht. Op de paddohuntsite zou hieraan een negatieve passage kunnen worden gewijd. Wellicht dat dat de grote paddochef, die vermoedelijk kantoor houdt bij de ANWB in Den Haag, tot inkeer brengt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zullen we over het oprichten van een paddestoelensite  een draadje opzetten ?

Of is men soms in wandelkringen al aan iets dergelijks bezig?

 

 

Het Cairnteam zou wel voorstander zijn van een landelijke paddohunt.

Helaas kunnen de designers niet met hun tengels afblijven van onze oude vertrouwde witte paddestoelen en worden er tegenwoordig rode elementen op aangebracht. Op de paddohuntsite zou hieraan een negatieve passage kunnen worden gewijd. Wellicht dat dat de grote paddochef, die vermoedelijk kantoor houdt bij de ANWB in Den Haag, tot inkeer brengt.

Nog voordat de ANWB aankondigde die rooie paddestoelen te gaan gebruiken, stond bij ons in de buurt de eerste al. Ik dacht toen nog aan een soort speciale paddestoel met een apart doel. Je weet maar nooit wat ze bedenken in Den Haag :dribble: (Den Haag is schijnbaar de denktank van NL B) )

Eerlijk gezegd vind ik ze zo lelijk niet, maar dat is een kwestie van smaak.

Het zijn in ieder geval geen nieuwe paddestoelen, maar alleen een nieuwe, kunststof jas. Het ouwe, vertrouwde wit zit er gewoon onder. Vastgezet met een bout aan de bovenkant :eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik voel voor zowel een paddohunt als een NAP-hunt.

Maar wil je dan van al die dingen ook foto's gaan maken? Net als bij de meetbouten? Of alleen registratie?

Overigens is de paddohunt niet zo moeilijk. Een fietskaart (die van mij tenminste) heeft alle paddestoelen er op, inclusief de paddonummers. Even scannen en calibreren en Gelderland is binnen :dribble:

 

En wat betreft NAP-hunt, wil je dat dan ook in samenwerking doen met de "NAP-dienst" (nee, niet die van de "razende reporters" B) )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik voel voor zowel een paddohunt als een NAP-hunt.

Maar wil je dan van al die dingen ook foto's gaan maken? Net als bij de meetbouten? Of alleen registratie?

 

Waar het mij vooral om gaat is dat je een bestand hebt waar je kan zoeken op de combinatie Paddestoelnummer -> bijbehorende Coordinaat en vice versa.

Foto's lijken mij een beetje "overdone".

 

Grt, Godert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar het mij vooral om gaat is dat je een bestand hebt waar je kan zoeken op de combinatie Paddestoelnummer -> bijbehorende Coordinaat en vice versa.

Foto's lijken mij een beetje "overdone".

 

Hmm, 4 foto's van alle 4 de kanten van de paddestoel.

Kunnen we een mooie virtuele wandelsite mee oprichten.

 

Maar kunnen we niet gewoon een lijstje bij de ANWB opvragen?

Of zijn ze bang dat we inbreuk maken op hun eigen GPS-wandel-ideeen ?

:no:

bewerkt door dmace
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie een NAP-hunt in samenwerking met de NAP-pers van Rijkswaterstaat wel zitten.

Wie weet zij ook wel. Er zouden zo'n 50.000 merken zijn, staat mij bij.

Met de huidige verbreiding van de digicam (ook al in mobieltjes te vinden) lijkt het voor de hand te liggen om foto's te maken.

Echt heel nauwkeurig kwa positie (horizontaal) zijn de NAP-merken niet. Met onze GPS-en kan daar verbetering in komen.

 

Als paddo's op een fietskaart staan dan zal er toch ergens wel een lijst zijn van ze met posities?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...