Spring naar bijdragen

Wat Doen Jullie Tegen Teken En Hoe Kan Ik Ze Veilig Verwijderen?


MarcoDomi

Aanbevolen berichten

Helaas hebben ook wij inmiddels ervaring met de ziekte van Lyme. Onze zoon is behoorlijk ziek geweest.

Omdat we tijdens het cachen regelmatig gebeten worden door een teek hebben we met onze huisarts afgesproken dat wij ons aan het einde van het tekenseizoen (november) jaarlijks allemaal laten controleren op de ziekte van Lyme. Gezien de kosten van deze labtest, lijkt dit toch wel te gaan om een uitgebreid bloedonderzoek. Dit voorkomt het natuurlijk niet, maar mocht er toch sprake van besmetting zijn, dan scheelt dat een hoop ellende, doordat de ziekte eerder geconstateerd wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik had vroegen ook veel teken als ik buiten was geweest. Ik gebruik nu de Skudoanti teken zendertje. Deze zomer voor het derde seizoen. Sinds het ding aan mijn rugzak hangt heb ik geen teken meer gehad.

 

http://www.skudo.co.za/index_files/Page592.htm

 

Het werkt echt perfect. Ik gebruik eigenlijk de skudo pet. Dat is hetzelfde ding alleen is de behuizing anders.

Ga dit eens proberen. Zojuist besteld bij Superpet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afgelopen donderdag besteld bij SuperPet, had gehoopt hem gisteren te ontvangen.

Even geduld dus, maar ik wil het bos in!

Dus jij gaat dit ‘zendertje’ testen, zei je? Aardig van je! :thumbsup:

 

Als test stel ik voor:

 

-3 km wandelen over bospad

-3 km wandelen door hoog gras/onkruid

-3 km wandelen door oud bos

-3 km ‘ploegen’ door modderpad

- 150 meter tijgeren door …..

5 minuten zitten op boomstronk

...........

De douche test mag je achterwege laten. :ph34r:

 

Daarna graag ( regelmatig ) een status overzicht van de resultaten ( een test-UITSLAG wil ik het liever niet noemen, liever geen uitslag ), zodat wij allemaal weten of we er 1 moeten komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Afgelopen donderdag besteld bij SuperPet, had gehoopt hem gisteren te ontvangen.

Even geduld dus, maar ik wil het bos in!

Dus jij gaat dit ‘zendertje’ testen, zei je? Aardig van je! :thumbsup:

 

Als test stel ik voor:

 

-3 km wandelen over bospad

-3 km wandelen door hoog gras/onkruid

-3 km wandelen door oud bos

-3 km ‘ploegen’ door modderpad

- 150 meter tijgeren door …..

5 minuten zitten op boomstronk

...........

De douche test mag je achterwege laten. :ph34r:

 

Daarna graag ( regelmatig ) een status overzicht van de resultaten ( een test-UITSLAG wil ik het liever niet noemen, liever geen uitslag ), zodat wij allemaal weten of we er 1 moeten komen.

 

Ik ga cachen, niet survivalen. Maar uiteraard wel testen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

Dus jij gaat dit ‘zendertje’ testen, zei je? Aardig van je! :thumbsup:

 

Als test stel ik voor:

 

-3 km wandelen over bospad

-3 km wandelen door hoog gras/onkruid

-3 km wandelen door oud bos

-3 km ‘ploegen’ door modderpad

- 150 meter tijgeren door …..

5 minuten zitten op boomstronk

.....

Ik ga cachen, niet survivalen. Maar uiteraard wel testen.

 

In tekenbos staat cachen toch gelijk aan survivallen?

 

Volgens mij is 'ie gewoon een beetje lui :bag:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lui, ok, maar 3 kilometer boomstronken wordt zelfs mij teveel.

Vanmiddag heb ik nog 300 meter gelopen door hoog gras zonder voorbehoedsmiddelen. Gelukkig waren de teken banger voor mij dan ik voor hen, want ik had de roze laarzen van mijn vrouw aan, maat 37, tenenkrommend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lui, ok, maar 3 kilometer boomstronken wordt zelfs mij teveel.

Vanmiddag heb ik nog 300 meter gelopen door hoog gras zonder voorbehoedsmiddelen. Gelukkig waren de teken banger voor mij dan ik voor hen, want ik had de roze laarzen van mijn vrouw aan, maat 37, tenenkrommend.

foto's?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inmiddels de SuperPet ontvangen. Zodra het zomer wordt en het bos mij mag verwelkomen, dan zal ik hem activeren.

 

En nee, ik heb geen foto's gemaakt van mijn gestuntel in de laarsjes. Er is een grens aan jezelf bespottelijk maken, al ga ik daar soms wel ver in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben de tip van Diederikus opgevolgd voor wat het de teken betreft. Twee handige draaidingetjes voor iets meer dan 5 Euro. Neemt bijna geen ruimte in beslag en als we de recensies moeten geloven laten de teken zich makkelijk verwijderen. Dit jaar nog geen problemen ondervonden. Maar wij gaan in principe nooit met ontblote lichaamsdelen het bos in. Dat helpt al 90 % van de problemen te voorkomen denken we.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wandel en (hard)loop regelmatig door bossen en duinen. Het belangrijkste is om zodra je thuis bent je lijf even te controleren op eventuele gasten.

Sommige collega-lopers gebruiken een DEET-spray, maar of dat helpt .. Het lijkt net als bij muggen of vliegen te zijn: je bloed of geur is aantrekkelijk of niet.

De een zit vaak onder de bulten cq. teken, anderen hebben er zelden last van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allium savitum ofwel knoflook is voor mij een wondermiddel. In de zomermaanden slik ik het dagelijks. Nooit last van teken of muggen. Knoflook bevat zwavelverbindingen, die worden opgenomen in het bloed en zo terecht komen in adem en zweet. Vrijwel alle insecten (maar ook honden, katten en vampiers) hebben er een hekel aan. Een natuurlijke en bovendien zeer gezonde bescherming. Bijkomend voor- of nadeel: een sterk verhoogde testosteronspiegel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allium savitum ...

 

Da's wel een heel apart merk (zeker extra sterk?). Knoflook heet hier al jaren Allium sativum (= de uiensoort die gezaaid wordt).

 

On topic: helpt helaas niet bij iedereen. De hele familie krijgt hier bijna dezelfde dagelijkse dosis via de avondmaaltijd, maar de een wordt toch duidelijk vaker door teken te grazen genomen dan de ander.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...