Spring naar bijdragen

Wat Doen Jullie Tegen Teken En Hoe Kan Ik Ze Veilig Verwijderen?


MarcoDomi

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Veel mensen lopen cache's met hond . Ook deze moet je goed na kijken na een wandel.

Onze hond had de laatste wandeling 7 teken .

 

Su sex

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In dezelfde lijn als de tekenlepel zit deze:

 

art_77-694_1.jpg.jpgProbeer een teek binnen 24 uur te verwijderen. De kans dat de teek "gespuugd" heeft is dan het kleinste. Verwijder een teek nooit met "chemische stoffen" zoals zeep, alcohol of andere middelen. Dit zorgt er namelijk voor dat de teek juist gaat overgeven en zo de ziekteverwekkers via zijn speeksel in je lichaam laat komen. Noteer de datum en plaats dat je gebeten bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 weeks later...

Goed nieuws uit Oostenrijk over teken. Daar is het aantal doden door tekenbeten sterk gedaald. Die beesten daar geven je deTBE tick borne encephalitis . Een hersenvlies ontsteking door een virus.

 

TBE was previously considered to be endemic in Styria but experts believe that due to climate change, and warmer, milder Springs this is no longer the case. Last year there were only 16 cases in the province, with twice as many cases in Upper Austria and Tyrol.

http://www.thelocal.at/20140709/tbe-cases-fall-in-styria-with-warmer-springs

 

De tekst vertelt ook dat het kan komen omdat men in Oostenrijk sinds 1980 er tegen gevaccineerd wordt.

In natter NW-Europa (Zweden) komt de ziekte nog steeds voor.

Tick-borne encephalitis increasing in Sweden, 2011

http://www.eurosurveillance.org/ViewArticle.aspx?ArticleId=19981

 

An increase in TBE in Sweden has occurred in the last decade and might be explained by enlarged tick populations, more contact between TBE virus infected ticks and man, and also by growing awareness of the disease. Climatic conditions may have contributed to the increase.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Van een collega, ook collega-cacher, hoorde ik over de speciale anti-teek kleding, bijvoorbeeld die van Rovince. Zijn er mensen op het forum die daar ervaring mee hebben? Ik ben wel benieuwd naar hun ervaringen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zag net een filmpje van de Universiteit van Nederland over het wel of niet gestoken worden door muggen, met daarin ook een waarschuwing t.a.v. het gebruik van Deet. Volgens de prof is het beter om eucalyptus-olie te gebruiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het enige wat wij tegen teken doen is elkaar 'savonds nakijken als we een gebied zijn geweest waar het mogelijk is, dat we teken opgelopen hebben.

 

We hebben gemerkt, dat het weinig uitmaakt of je heel erg ingepakt ben of juist luchtig gekleed.

 

Mijn vrouw is heel goed in het verwijderen van teken met haar nagels.

 

Belangrijk is, dat je de teken binnen 24 uur verwijderd.

Tot heden toe is dat altijd gelukt.

 

Teken kunnen ook heel klein zijn :-- nimfen--

 

Teken kunnen diverse ernstige ziektes overbrengen oa. hersenvlies ontsteking.

Bij navraag bij de GGD waren ze alleen op de hoogte van de ziekte van lyme.

 

In Zweden kun je ingeënt woorden tegen de tekenbeet die hersenvlies ontsteking veroorzaakt.

Deze komt vooral voor in de kustgebieden zuid en oost.

 

team Bierman.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7 months later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...