Spring naar bijdragen

Prijs Nieuw Premium Membership Stijgt Van $30 (€23) Naar €30 (+ 3


DanPan

Aanbevolen berichten

 

 

Tjonge jonge, wat een heisa voor 4 tot 6 euro extra. Dat is weer typisch Nederlands :frusty: .

 

Betaal die €30,- of wordt geen lid ( dat kan natuurlijk ook ), maar loop de zaak niet te bedonderen voor die paar euro.

 

Het is toch te gek voor woorden, om je voor te doen als verwegistaan, omdat dat 6 euro goedkoper is.

 

Tegen alle 'bespaarders' van die 6 euro, zeg ik "Shame on you". :crybaby:

 

Mmhh, meer typisch Nederlands vind ik meegaan in alle prijsverhogingen. Geld zat kennelijk in Nederland. Voor mij is die 6 euro ook geen probleem, maar het gaat om het principe. Waar betaal ik voor? Voor een onoverzichtelijke site, waar een nieuweling zich geen weg weet. Ik wil best een vergoeding betalen voor hun servergebruik en onderhoud van de site. Maar via hun advertenties komt er genoeg geld binnen, geloof me. Afgezien van de inkomsten van de geocaching-shop.

 

Nu meegaan in deze waanzin, betekent dat je over 5 jaar 50 euro voor hetzelfde betaalt.

 

 

Als je het bedrag ( 30 euro = 8 cent per dag ) te veel vindt voor het geleverde, dan betaal je toch niet. Er zit geen wurgcontract aan, als je niet betaald, ben je tzt. PM af. Simpeler kan het niet. Volgens menig Geocacher kan je ook zonder een PM, dus dat kan ook geen belemmering zijn voor deze mooie hobby.

 

Met al je argumenten kan ik het wel eens zijn, echter voor 30 euro per jaar ( = 8 cent per dag ), accepteer ik dat.

 

Waar mijn logje ( zie quote ) vooral om gaat, is dat er nu Geocachers zijn ( zie een paar logjes terug ), die zich voordoen als verweggistaan ( m.b.v. “Not your location” optie ) om zo 4 tot 6 euro te ‘besparen’, maar vergeten dat ze nu zelf de zaak bedonderen. Wat is erger?

 

Wat er over 5 jaar gebeurt, dat zien we dan wel. Zoals ik het nu ‘bekijk’, ben ik over 5 jaar geen Geocacher meer. Er komen steeds minder kwalitatief goede caches ( lees voor ons: multi’s ) bij en omdat we nu ook caches vinden, moeten we er steeds verder voor rijden. Dat is voor ons de beperkende factor, de vervoerskosten. Stap maar eens in de auto en ga 60km rijden ( 30 km. heen + 30 km. terug ), kijk eens wat dat per jaar kost, dan staat die 30 euro ( op jaar basis ), ver achter de komma.

 

 

Van de zaak bedonderen om 4-6 euro te besparen, had ik even over het hoofd gezien, sorry. Dat is een andere zaak ja. :-(

 

Wat je in de laatste alinea aangeeft, dat is ook al tijden mijn punt. Cachen is voor mij genieten van de wandeling en de natuur. En niet tientallen kilometers rijden ten koste van de natuur (en portemonnee) voor een cache. Heb in dat opzicht ook moeite met de mensen die alleen maar om de scores geven en alles afrijden. Je kan me niet vertellen dat die mensen genieten van hun veroverde puntje. ;-)

 

 

Condomologie: Uren/dagenlang l..ll..n zonder een vruchtbaar resultaat.

Tot over lange tijd.

 

Groeten van de Juttertjes

 

Net als jouw bijdrage... nutteloos. Thx voor de reflectie.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Omdat ik gebruik maak van de NS, maakt mij nog niet direct een tevreden klant. Maar laten we dat maar buiten beschouwing laten, want dat is een andere frustrerende discussie, over tevredenheid bij de NS :wink2:

 

En met en vouwfiets heb je geen extra kosten en hoeft de mulit niet gelijk op het perron te beginnen :ph34r:

 

Ik heb een weekend vrij abonnement van de NS. €40,- per maand en dan elk weekend treinen wat je maar wil in Nederland. Dus ik denk dat ik nog wel even blijf cachen :wink2:

Oké, goed zo :thumbsup: ................. de NS heeft dus toch nog tevreden klanten ( sorry, beslist niet persoonlijk, maar ik kon het niet laten ) :lol1:

 

Wij lopen eigenlijk alleen maar multi's in de natuur en daar waar de NS stopt, is vaak geen van beide. Tevens loop ik nooit alleen ( daar vind ik echt niets aan ), dus dat verveelvoudigd de trein/OV kosten. Daardoor is de auto vaak/altijd goedkoper dan trein & OV ( en met de auto stap je uit, daar waar de Multi begint ). Maar als de mooie/goede multi's steeds verder weg liggen en de benzine/diesel ( in de komende jaren ) steeds duurder worden, komt het moment dat.... :crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

.........

Wat je in de laatste alinea aangeeft, dat is ook al tijden mijn punt. Cachen is voor mij genieten van de wandeling en de natuur. En niet tientallen kilometers rijden ten koste van de natuur (en portemonnee) voor een cache. Heb in dat opzicht ook moeite met de mensen die alleen maar om de scores geven en alles afrijden..........

 

Exact ook mij standpunt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is het standpunt van ALLE authentieke geocachers. Een standpunt dat op dit forum steeds opnieuw moet worden benadrukt, zodat nieuwkomers begrijpen waar het bij geocaching om gaat en eventuele waanideeën omtrent puntjes en een competitie laten varen. Een kwestie van broodnodige sociale controle.

 

Die waanideeën hebben al zoveel schade aangericht; aan het cachebestand, aan de natuur en aan de reputatie van het spel. En jaar na jaar gaat het van kwaad tot erger. Groundspeak zal niet ingrijpen. Dat is niet hun taak en niet in hun belang. Groundspeak is gebaat bij zo veel mogelijk klanten die DENKEN dat zij aan geocaching doen en bereid zijn (steeds meer) voor die illusie te betalen. En daarmee zijn we terug bij de start van dit draadje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tjonge jonge, wat een heisa voor 4 tot 6 euro extra. Dat is weer typisch Nederlands (...) Tegen alle 'bespaarders' van die 6 euro, zeg ik "Shame on you".

 

Bedonderen? Het is toch mijn goed recht om mijn gegevens zo goed mogelijk te anonimiseren wanneer ik ze vermeld bij een buitenlands bedrijf, zeker wanneer ik daar financieel voordeel uit weet te halen. Bovendien, wanneer ik opeens in Amerika woon hoeft er dus ook geen BTW door Groundspeak afgedragen te worden. Me schamen? Dat is gewoon gezond verstand. Als ik daarmee 6 euro bespaar, is dat mooi meegenomen. 6 euro is voor jou blijkbaar niets, voor mij is dat aardig wat geld.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Maar geeft Groundspeak de geocaching gemeenschap inzage in de boekhouding?

 

Wat komt er allemaal binnen (ook via advertenties en mogelijk nog andere bronnen) en wat gaat er uit en waaraan?

 

Het bedrijf kan bestaan bij de gratie dat er geocachers zijn. En het zijn diezelfde geocachers die caches verstoppen (en daarmee ook kosten maken). Dus al die cachers die een cache verstopt hebben zouden betaald moeten worden door Groundspeak.

 

Cache-eigenaren hebben het bedrijf groot en schatrijk gemaakt en in het geval van een vereniging zouden de enorme winsten ook ten goede moeten komen aan de leden.

 

 

 

 

Klein detail. De winst zou niet ten goede moeten komen aan de leden, maar aan de vereniging. Dat is een wezenlijk en belangrijk verschil!

bewerkt door Ringeling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...