Spring naar bijdragen

Prijs Nieuw Premium Membership Stijgt Van $30 (€23) Naar €30 (+ 3


DanPan

Aanbevolen berichten

Juist. Groundspeak kweekt een behoefte en biedt een product om die behoefte te bevredigen. Dat heet marketing. De prijs wordt in dit geval bepaald door 'wat de gek er voor geeft'. Als monopolist test Groundspeak wat de gek er voor wil geven. Dat heet marktonderzoek. Als je vindt dat je waar voor je geld krijgt zul je graag betalen. En Groundspeak rekent erop dat meer klanten graag extra zullen betalen dan er af zullen haken.

 

Onzin. Er zijn vele voorbeelden van Nederlandse en Europese jurisprudentie.

 

Ik pas nog iets aan om uitleg te geven. Het Burgerlijk Wetboek kent "Overeenkomst". Eén van de eisen daaraan is een "wederzijdse bepaling van verplichtingen". Dat betekent dat het goed of dienst formeel moet zijn. Daarnaast mag een klant nooit misleid worden. Daarom zijn er zoveel consumentenorganisaties (met name voor de financiële sector) die consumenten beschermen tegen misleiding. Een bedrijf mag niet zomaar doen waar ze zin in hebben.

bewerkt door Twentse Mug
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Wil je het onderste uit de kan halen...?


Bij landsharkz.ca (officiële groundspeak distributeur) kan je een nieuw Premium membership abo (of je bestaande abo laten hernieuwen) goedkoper (-2,5%) kopen dan rechtstreeks bij Groundspeak :thumbsup:


Een groundspeak-premium-membership kost bij landsharkz CA$ 30.00 of €22,3941

 

Bij Groundspeak US$30 of €22,9875 (betaal je in € dan is het €30)

bewerkt door DanPan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Juist. Groundspeak kweekt een behoefte en biedt een product om die behoefte te bevredigen. Dat heet marketing. De prijs wordt in dit geval bepaald door 'wat de gek er voor geeft'. Als monopolist test Groundspeak wat de gek er voor wil geven. Dat heet marktonderzoek. Als je vindt dat je waar voor je geld krijgt zul je graag betalen. En Groundspeak rekent erop dat meer klanten graag extra zullen betalen dan er af zullen haken.

 

Onzin. Er zijn vele voorbeelden van Nederlandse en Europese jurisprudentie.

 

Ik pas nog iets aan om uitleg te geven. Het Burgerlijk Wetboek kent "Overeenkomst". Eén van de eisen daaraan is een "wederzijdse bepaling van verplichtingen". Dat betekent dat het goed of dienst formeel moet zijn. Daarnaast mag een klant nooit misleid worden. Daarom zijn er zoveel consumentenorganisaties (met name voor de financiële sector) die consumenten beschermen tegen misleiding. Een bedrijf mag niet zomaar doen waar ze zin in hebben.

 

 

Als rechtspersoon is een bedrijf verplicht zich te houden aan een verkoopovereenkomst. Die overeenkomst bevat, als het goed is, prijsafspraken en een clausule die bepaalt wat er gebeurt als de verkoper besluit om de prijs te verhogen. In het geval van een abonnement of lidmaatschap kan dit simpelweg worden opgezegd.

 

Van misleiding is sprake als een product niet voldoet aan de specificaties, die in de verkoopovereenkomst zijn vastgelegd. Is dat hier het geval?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar geeft Groundspeak de geocaching gemeenschap inzage in de boekhouding?

 

Wat komt er allemaal binnen (ook via advertenties en mogelijk nog andere bronnen) en wat gaat er uit en waaraan?

 

Het bedrijf kan bestaan bij de gratie dat er geocachers zijn. En het zijn diezelfde geocachers die caches verstoppen (en daarmee ook kosten maken). Dus al die cachers die een cache verstopt hebben zouden betaald moeten worden door Groundspeak. Maar OK, ze hebben ook kosten, dat begrijp ik. Maar dat kan mooi tegen elkaar wegvallen lijkt me.

 

Dus... ik blijf mooi bij mijn basis membership. Met Firefox/ Greasemonkey/ GCTour in combinatie met mijn (betaalde) Groundspeak app (eenmalig € 8,99) en Garmin 62s kan ik heel goed vooruit :yes:

 

En inderdaad, ik kan geen PM caches doen, maar er blijft volop over om wel te kunnen doen.

bewerkt door Ringeling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar geeft Groundspeak de geocaching gemeenschap inzage in de boekhouding?

 

Wat komt er allemaal binnen (ook via advertenties en mogelijk nog andere bronnen) en wat gaat er uit en waaraan?

 

Het bedrijf kan bestaan bij de gratie dat er geocachers zijn. En het zijn diezelfde geocachers die caches verstoppen (en daarmee ook kosten maken). Dus al die cachers die een cache verstopt hebben zouden betaald moeten worden door Groundspeak. Maar OK, ze hebben ook kosten, dat begrijp ik. Maar dat kan mooi tegen elkaar wegvallen lijkt me.

 

Dus... ik blijf mooi bij mijn basis membership. Met Firefox/ Greasemonkey/ GCTour in combinatie met mijn (betaalde) Groundspeak app (eenmalig € 8,99) en Garmin 62s kan ik heel goed vooruit :yes:

 

En inderdaad, ik kan geen PM caches doen, maar er blijft volop over om wel te kunnen doen.

Wellicht is er iemand die een site wil oprichten waarbij een cache-plaatser een vergoeding krijgt, en cachers moeten betalen om een cache te mogen doen.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar geeft Groundspeak de geocaching gemeenschap inzage in de boekhouding?

 

Wat komt er allemaal binnen (ook via advertenties en mogelijk nog andere bronnen) en wat gaat er uit en waaraan?

 

Het bedrijf kan bestaan bij de gratie dat er geocachers zijn. En het zijn diezelfde geocachers die caches verstoppen (en daarmee ook kosten maken). Dus al die cachers die een cache verstopt hebben zouden betaald moeten worden door Groundspeak.

 

Nee, moet dat dan? Groundspeak is een bedrijf dat geocachers beschouwt als klanten. In postje #21 laat Bryan daar geen misverstand over bestaan. Inkomsten uit advertenties zijn maar bijzaak. De miljoenen worden verdiend met de webshop. Daarvoor is Groundspeak in eerste instantie opgericht en Jeremy heeft daar nooit een geheim van gemaakt.

 

Je hebt helemaal gelijk als je schrijft dat Groundspeak bestaat bij de gratie van het feit dat er geocachers zijn. Cache-eigenaren hebben het bedrijf groot en schatrijk gemaakt en in het geval van een vereniging zouden de enorme winsten ook ten goede moeten komen aan de leden.

 

Een naïeveling heeft dat onlangs ook voorgesteld op het Groundspeak forum. Naar verluidt is Jeremy een week niet op kantoor verschenen nadat hij zich een breuk had gelachen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Wellicht is er iemand die een site wil oprichten waarbij een cache-plaatser een vergoeding krijgt, en cachers moeten betalen om een cache te mogen doen.

 

Zal wel veel werk zijn, denk ik, om dat wereldwijd goed op te bouwen. We profiteren nu natuurlijk van iets dat geleidelijk steeds groter geworden is, mat alle voor- en nadelen die daarbij horen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Wellicht is er iemand die een site wil oprichten waarbij een cache-plaatser een vergoeding krijgt, en cachers moeten betalen om een cache te mogen doen.

 

Zal wel veel werk zijn, denk ik, om dat wereldwijd goed op te bouwen. We profiteren nu natuurlijk van iets dat geleidelijk steeds groter geworden is, mat alle voor- en nadelen die daarbij horen.

 

....... en daarvoor wil ik best 8 cent per dag betalen en maak ik me verder niet druk hoe zij dat doen.

 

Als ik alle ijsjes, die ik vorige jaar tijdens het wandelen heb genuttigd op tel, dan is dat veel meer dan die €30,- . Mij hoor je niet klagen :wistling: .

 

 

Edit: er valt weer tekst weg, da's pas vervelend !

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch blijf ik erbij dat ik mijn PM-schap niet ga verlengen wanneer het afloopt. Ik maak nauwelijks gebruik van de extra's die worden geboden. En PMO-caches doe ik uit principiële overwegingen vanaf nu niet meer.

 

Edit: trap ik met mijn laatste opmerking CO's tegen één van de benen? Het is niet persoonlijk bedoeld.

bewerkt door Odlaniger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

N.a.v liefst 26 meldingen het topic ontdaan van persoonlijke aanvallen en off-topic posts.

Prima! Persoonlijke aanvallen maken het forum er niet gezelliger op. Wel jammer dat men klaagt over onschuldige off-topic posts. Wanneer ik 20 onaardige berichtjes heb gelezen met een herhaling van zetten, dan kan ik het niet laten de lucht te klaren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch kan € 30,- een smak centen zijn, een bekende van mij ook een cacher is onlangs in de schuldsanering terecht gekomen.

En dan kan je die € 30,- toch echt niet missen om rond te komen.

Overigens klaagt deze cacher niet en doet alles op de fiets en koopt geen ijsjes.

  • Top! 4
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ken zelfs een cacher die zo sociaal is dat hij een thermoskan met warme knakworsten meeneemt voor zijn medecachers. Om maar niet te spreken over de bijbehorende broodjes en mosterd. Geocachen is ook leuk zonder een PM-lidmaatschap.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...