Spring naar bijdragen

Meer Dan 1000 Finds Op Één Dag ...?


Spyball65

Aanbevolen berichten

Zoals gluppie al aangeeft, zijn er inderdaad vreemde manieren van loggen. Wij zijn diverse keren op een locatie in Groningen geweest, waar we tot drie keer toe een uur zonder resultaat hebben lopen zoeken. Op internet vonden we, dat een cacher de cache gevonden zou hebben, want er stond een duidelijke "Found it" genoteerd met de opmerking, dat de cache vlot te vinden was en er goed bij lag. Toen we bij een volgend bezoek in een nog net niet totaal omgespit bosje de cache vonden (door voorgangers "opgegraven" uit een bult tuinafval), zagen we tot onze stomme verbazing op de logrol beslist NIET de naam van de cacher, die op internet de "Found it" had genoteerd! Beetje merkwaardig, want de bewuste cacher maakt ook nog eens deel uit van het team, dat deze cache gelegd had.

Zulke fratsen zijn we inmiddels vaker tegengekomen.

Een andere cache was diverse keren als "Niet gevonden" genoteerd. Ineens werd hij merkwaardig genoeg gevonden. Het eerstvolgende log was van de Cache Owner, die meldde, dat de vorige cache geript was en er een nieuwe was geplaatst. Je kunt dus de nodige vraagtekens zetten bij de opvallende "Found it" tussen de verschillende "Didn't find it"s en het bericht van de Cache Owner.

Ach ja, als sommige cachers zichzelf en andere cachers om de tuin willen leiden, dan zitten wij daar niet mee. Wij cachen voor ons genoegen, en dat we al heel snel tot een aardig resultaat zijn gekomen, komt door het verslavende gehalte van het cachen, de enorme hoeveelheid caches bij ons in de buurt en een vakantie en vrije dagen daarna. Bovendien heeft het cachen ons weer aan het wandelen gebracht, iets waar onze hond dolblij mee is... en waar onze conditie met sprongen door vooruit gaat :D . En het idiote is, dat we tot nu toe maar een van onze cachedagen echt gepland hadden. Voor de rest was het via GSAK caches in een straal van 25 km om ons huis zoeken, en die dan allemaal tegelijk (dat waren er honderden) in onze GPSr zetten. Mocht het dan zo zijn, dat we in een of ander dorp niet verder konden (bv. door een jaarmarkt), konden we tot nu toe altijd naar een cache iets verderop uitwijken. En met Koninginnedag zijn we heerlijk in Duitsland op pad geweest. Vele malen leuker dan voor de buis hangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Scoren kan nu nog sneller en gemakkelijker met de powertrail-set (verkrijgbaar in de Groundspeak webshop).

 

Vanuit de auto of vanaf de fiets kunnen speciale kokertjes om de 161 meter in de berm worden geschoten. Elk kokertje is voorzien van een Chirpbaken en de locaties worden direct vastgelegd in een bestand, dat je kunt uploaden naar gc.com. Voor elk kokertje wordt automatisch een cachepagina aangemaakt. In de Chirp zijn tevens 10.000 unieke alfanumerieke codes opgeslagen. Deze codes zijn ook afgedrukt op het logrolletje. Op gc.com kun je een code koppelen aan een teamnaam.

 

Scoren gaat eveneens vanuit de auto of vanaf de fiets, met behulp van de detector. Richt de ring op de berm en de teller zal bij het passeren van een cache automatisch worden verhoogd. Ook deze gegevens worden opgeslagen in een bestand dat je kunt uploaden naar gc.om, waarna voor elke 'found' automatisch een TFTC-logje wordt gegenereerd (batch logging). Door de detector met het bijgeleverde kabeltje te verbinden met een smartphone kan dit zelfs realtime gebeuren!

 

Als de powertrail-set gemeengoed wordt, zal het mogelijk zijn dagelijks 10.000 of zelfs meer punten te scoren!

 

POWERSET.JPG

 

Dit is zeker een grap, toch...?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ook ik cache voornamelijk in de 30 km circle rond mijn huis.

mocht ik ooit klaar zijn 5 km erbij en dan hebben we wel weer genoeg voor jaartje of 2.

apeldoorn deventer arnhem ermelo is de circle nu

5km erbij is zevenaar raalte zwolle ede. En met de snelheid dat de caches erbij komen kan ik amper de 30 bijhouden denk ik.

van het zomer zullen we eens wat meer traditinals gaan doen. Om dan volgende winter iets meer puzzels voortebereiden.

Schoonvegen rond het huis zal nooit lukken, daarvoor hangen er hier teveel t5.

Wij hebben vorig zomer de trail in nunspeet gelopen. Die was wel grappig. De 3 ermolo rondjes zijn wel beetje saai, iets van 40 caches... achter een paaltje onder een steen. Er zijn natuurlijk niet veel mogelijkheden op de hei, dat snap ik wel maar beetje saai is het wel.

 

Puntjes jagers, event gangers, en berggeiten, wie gaat er allemaal 1 en 2 juni naar oostenrijk? project 2013?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelf ook een keer een trail gedaan.. De rur rallye van MR Cache..

 

Heb er zon 50 gevonden, op een afstand van zon 25 km, waarbij de totale trail zon 100 caches kent..

 

dus de helft klaar ;-)

 

Maar ja, de containers waren aan het begin van de trail nog wel een petling, bakje of fototube, maar naarmate de trail vorderde, werd de kwaliteit minder.. ik heb zelfs lege kleenex zakjes gevonden met een stukje papier erin, en twee keer zelfs een los papiertje onder een steen..

 

De wandeling zelf was wel erg leuk, zo langs de rur, dat maakt een hoop goed.. zeker als je weer langs een stroomversnelling of watervalletje loopt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe stel je je dat voor: 1.000 verschillende logjes, terwijl de cache er naar alle waarschijnlijkheid 1.000 keer hetzelfde uit zal zien? :bag:

Was eigenlijk een beetje ironisch bedoeld. Ik ben niet echt geschikt voor trials. Als wij op pad zijn doen we altijd teveel dingen tussendoor, zoals kletsen, fotograferen, lunchpakketje eten, ijsje scoren etc. Soms moeten we ook veeeel te lang zoeken. Soms vraag ik me wel eens af hoe anderen dat doen, zo veel caches op één dag en ben ik een beetje jaloers. Aan de andere kant moet het ook wel leuk blijven en is het plezier toch wel het belangrijkste. Ik denk niet dat 1000 keer eenzelfde cache vinden echt mijn uitdaging zal zijn, misschien voor iemand anders?

 

Zelf ook een keer een trail gedaan.. De rur rallye van MR Cache..

 

Heb er zon 50 gevonden, op een afstand van zon 25 km, waarbij de totale trail zon 100 caches kent..

 

dus de helft klaar ;-)

 

Maar ja, de containers waren aan het begin van de trail nog wel een petling, bakje of fototube, maar naarmate de trail vorderde, werd de kwaliteit minder.. ik heb zelfs lege kleenex zakjes gevonden met een stukje papier erin, en twee keer zelfs een los papiertje onder een steen..

 

De wandeling zelf was wel erg leuk, zo langs de rur, dat maakt een hoop goed.. zeker als je weer langs een stroomversnelling of watervalletje loopt

Herkenbaar, wij hebben ook ongeveer de helft gedaan. Ik ben wat minder van de trails, maar de natuur is daar zeker de moeite waard. Wij waren op de fiets en dan hadden de caches wat verder uit elkaar mogen liggen. We moesten te vaak, te snel remmen. Wat ik wel heel mooi vond, waren de speciale caches onderweg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik blijf erbij, gaat me nog steeds uiteindelijk om de wandeling. Of ik nou 20 wp's of 20 tradies tegenkom maakt me eigenlijk geen zak uit. Die tradies zie ik gewoon als wp's van een multi.

 

Afgelopen wknd 20 km gelopen, hele mooie wandeling, cache niet gevonden. Jammer dan, de wandeling was waanzinnig (was bij berdorf, Luxemburg)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe stel je je dat voor: 1.000 verschillende logjes, terwijl de cache er naar alle waarschijnlijkheid 1.000 keer hetzelfde uit zal zien? :bag:

Gewoon, met de automatische loggenerator.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik voel mij onderhand een zonderling. Ben allergisch voor powertrails, puntjes, statistieken. Ben ik nog te redden?

Nee, je bent onherstelbaar verloren voor het puntjesjagen. Hou je gerust bij het slow cachen, niets mis mee :notworthy:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik voel mij onderhand een zonderling. Ben allergisch voor powertrails, puntjes, statistieken. Ben ik nog te redden?

Tsja, dat zijn drie verschillende onderwerpen waarvan alleen de middelste on topic is. Een allergische reactie kun je voorkomen door de oorzaak te vermijden. Is geen probleem, toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Ik voel mij onderhand een zonderling. Ben allergisch voor powertrails, puntjes, statistieken. Ben ik nog te redden?

Tsja, dat zijn drie verschillende onderwerpen waarvan alleen de middelste on topic is. Een allergische reactie kun je voorkomen door de oorzaak te vermijden. Is geen probleem, toch?

 

Bij hoge uitzondering ben ik het niet met je eens. De drie onderwerpen zijn oorzaak, gevolg en daarop aansluitend een vraag. Als we op jouw manier alles onder de loep leggen van off of on topic, dan is vrijwel elke bijdrage off topic.

Maar goed, jouw conclusie is juist. Mij allergie is geen probleem, want ik weet wat ik niet moet consumeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...