Spring naar bijdragen

Meer Dan 1000 Finds Op Één Dag ...?


Spyball65

Aanbevolen berichten

We wandelen (de hond en ik, vaak ook nog met m'n dame) graag buiten de gebaande paden, thuis en in de Ardennen en Italie. Al enige jaren met een GPS, eerst een Dakota en inmiddels met een Oregon. In augustus hebben we geocachen ontdekt, voor ons een extra doel en een wegwijzer naar nieuwe mooie wandelplekken.

 

Sinds een paar dagen ben ik lid van dit forum en heb een beetje rondgekeken. Een hoop dingen vallen in eens op hun plek,leuk om te lezen hoe anderen deze hobby beleven en de diverse 'twisten' te leren kennen.

 

Met de aantallen finds in de top van de stats lijkt puntjes jagen me sowieso zinloos en mijn inleiding mag duidelijk maken waar voor mij de lol in GC zit. Maar goed iedere z'n eigen spelletje, waar ik ook zeker niet over wil oordelen.

 

Maar ik heb wel een vraag: de aanvoerders van de statistieken hebben meer dan tienduizend finds en nummer één heeft volgens zijn statistieken op één dag meer dan duizend found its gelogd ....? Ik zou dat aantal niet eens op één dag in kunnen voeren op de site ...

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Mijn advies: hou je niet bezig met aantallen, statistieken, FTF's en meer van die competitietoestanden als je gewoon wilt genieten van geocachen, van een wandeling in de natuur, van een goed verzorgde cache. Blijf bij jezelf, kom niet teveel op dit forum waar velen je voorschrijven hoe je moet cachen. Bepaal zelf wat je leuk vindt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak je geen zorgen, ik blijf lekker doen wat ik leuk vind, dank je. De 'drive-by met een filmrolletje' is het niet voor mij, kwaliteit boven kwantiteit is meer mijn ding ... al heb ik aan het Duitse lijntje dan wel weer heel veel plezier beleefd.

 

Ook op dit forum vind ik het leuk om te lezen hoe anderen hun hobby beleven en hoe anderen daar dan weer mee omgaan ... na een paar dagen zijn de reacties van de 'usual suspects' al weer voorspelbaar.

 

Maar ik vraag me gewoon af hoe dat kan, want 1000 finds op één dag kan volgens mij niet.

bewerkt door Spyball65
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Via tooltjes op smartphone, GSAK of bepaalde websites kun je zogeheten batch loggen.

Bij een power trail heb je meestal een routenaam bijv "route 60 power trail", "Rondje de Wieden", "Rondje Rozendaal". "DCS 2012", etc

waarmee je de caches voorselecteert. Je kunt dan dezelfde log in 1 keer voor de hele serie doen of stuk voor stuk aanpassen.

Het is dus absoluut mogelijk.

 

Over de zin of onzin kun je blijven discussiëren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oké loggen in batch, maar (be)zoeken en fysiek loggen ... Ik (beginner, die niet voor de punten gaat) ben nooit verder gekomen dan 12 in een (mid)dag. Maar toen liep ik een stuk van het Duitse lijntje, waar de micro's met een interval van 400 tot 1700 meter 'voor het oppikken' liggen.

bewerkt door Spyball65
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Via tooltjes op smartphone, GSAK of bepaalde websites kun je zogeheten batch loggen.

Bij een power trail heb je meestal een routenaam bijv "route 60 power trail", "Rondje de Wieden", "Rondje Rozendaal". "DCS 2012", etc

waarmee je de caches voorselecteert. Je kunt dan dezelfde log in 1 keer voor de hele serie doen of stuk voor stuk aanpassen.

Het is dus absoluut mogelijk.

 

Over de zin of onzin kun je blijven discussiëren.

Dat is techniek. Maar echt 1.000 founds op een dag?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij balen ook van batchloggers. Geen enkel woordje voor de afzonderlijke caches. Vaak op pad met een team die de 'taken' verdelen en dan zoveel mogelijk caches op een dag doen.

Ze hebben het dan vooral over hoeveel lol ze samen hebben gehad en geen enkel respect of woordje voor de cachelegger.

OK, als je een powertrail doet, dan is het lastig om steeds een uniek logje te schrijven. Maar om echt leuke caches af te doen met een standaardlogje. Ik heb er maar een woord voor. BAH!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Door de diverse discussies op dit forum geprikkeld heb ik de stats van de 'toppers' bekeken (er stond een link naar een ranglijst in één van de berichten, via Groundspeak kan ik wel statistieken van gebruikers zien maar niet selecteren op rangen).

 

De eerste plaats had meer dan 20.000 finds, ik weet niet meer in hoevel jaar, ik geloof gemiddeld 6 finds per dag sinds hij lid is. En één dag met meer dan 1000 finds ... Dat lijkt me fysiek onmogelijk, laten we zeggen dat je 18 uur onafgebroken aan het cashen bent, dan moet je iedere minuut één cash vinden en loggen ...

 

Van 'powertrails' had ik nog nooit gehoord, al snap ik wel wat het inhoud. Maar meer dan 70 caches (18 uur, 4 per uur, en dan moet je ook plassen, eten en drinken) lijkt me fysiek onmogelijk? Ieder het zijne, iedereen moet vooral cachen zoals hij/zij het wil. Maar het kan niet anders dat er dan behoorlijke aantallen caches gelogd worden als found terwijl men daar zelf niet geweest is.

bewerkt door Spyball65
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tsja, je doet ook foute aannames :kissie:

1000 per dag kan, maar niet in nederland. We praten hier dan over een heel etmaal, dus 24 uur (vrijwel) onafgebroken. In de USA zijn diverse powertrails van meer dan 1000 stuks. Daarbij liggen de 'caches' vlak langs de weg op 161m afstand. De caches zijn ook nauwelijks verstopt, en dus is het een kwestie van kort rijden, uitstappen, pakken,loggen,terugplaatsen. En dat gewoon 24 uur achter elkaar. Gemiddeld heb je dan dus 84 seconden per cache, en ja, dat is haalbaar. Er zijn via Youtube wel wat filmpjes over te vinden hoe dat in zijn werk gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn dagrecord is 4, maar in een spel zonder regels, met voor ieder diertje zijn pleziertje, kan alles. Het hangt er helemaal vanaf wat je onder cachen, een cache en een vondst verstaat. Ooit was er de 'locationless cache', waarbij een object werd gegeven, bijvoorbeeld 'lantaarnpaal' en je kon loggen door een dergelijk object te vinden en de locatie vast te leggen. Mensen zaten werkelijk avond aan avond lantaarnpalen te loggen en er waren tooltjes die op basis van de coördinaten en nummers van de eerste palen en de lengte van de weg automatisch een lijst met paalnummers en coördinaten genereerden.

 

Onlangs hebben we nog afscheid genomen van de zogenaamde challenges. Je kon een puntje verdienen door een uitdaging aan te gaan, bijvoorbeeld het kussen van een kikker. Er zijn heel wat speelgoedkikkers aan lippen gedrukt. Competitiedrang maakt mensen meesters in het bedenken van manieren om zichzelf en anderen voor de gek te houden en veel van die manieren worden onder de noemer 'geocaching' geschaard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afgelopen oktober is mijn man met 3 andere cachers de ET-trail in Amerika gaan doen (Las Vegas). Daar liggen inderdaad de caches om de 161 meter voor het grijpen. Als je dan met zijn vieren 24 uur achterelkaar doorgaat kun je inderdaad meer dan 1000 caches op 1 dag vinden. Gekkenwerk? Ja natuurlijk, maar het geeft ook wel een kick. Wat het loggen betreft: GSAK is in deze je grote vriend. Thuisgekomen zijn ze er even mee zoet geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met 4 of 5 man de hele dag in de auto zitten, de chauffeur zet de auto op de slijtage sporen van alle die hun voorgingen natuurlijk zo dicht mogelijk bij de cache, de lenigste of de fitste springt er uit graait het kokertje zet de speciaal voor die dag/week gemaakte stempel op de logrol gelijk voor alle inzittende, stapt in en rijdt weer 161 meter, zo kan je 1340 kokers in 24 uur afwerken.

Heeft het wat met geocachen te maken? De een vind van niet de ander vind van wel.

Maar die mannen in de auto hebben als het goed is wel een avontuur meegemaakt die je zonder geocachen niet snel zal ondernemen.

Prachtig toch als je er van houd

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar in Nederland kan/kon je ook in een dag hoog "scoren". De afgelopen twee jaar zijn er een aantal powertrails beschikbaar geweest:

Rondje Roosendaal, Rondje de Wieden, Rondje Someren, Rondje de Eendracht (deel 1+2) en vlak over de grens bij Breda: Rondje bij de buren. Dit waren allemaal trails waarbij het totaal net boven de 100 ligt. Door wat losse caches onderweg mee te pakken kwam je gauw op ongeveer 120 caches. Allemaal het best op de fiets te doen en allemaal in een uur of 6 af te ronden (ja...je had dan wel 50 km op de teller staan). De één vindt het het leuk, de ander niet. Deze zijn allemaal gearchiveerd, het is natuurlijk flink veel werk om dit te onderhouden, voorbeeld: Someren heeft ongeveer 160.000 findlogs opgeleverd!!.

Momenteel liggen er in nederland geen 50+ trails. Je kunt wel 50+ scoren op de Ermelose heide, maar dat zijn 3 trails en ook rondje Kaag en Brasem en een trail bij Musselkanaal levert bijna 50 puntjes op.

Voor 100+ trail moet je toch over de grens zijn:

Lanaken Canal trail (bij Maastricht) is 100+ en bij Jülich (20 km over de grens bij Landgraaf) liggen meerdere 100+ trails. En wat noordelijker: Over de grens bij Emmen zijn meerdere 50+ trails.

Als het jouw ding is..is er keuze genoeg voor een inspannend dagje uit.

 

Ieder zijn ding en ik moet bekennen...2 x per jaar een hele dag kokers rapen blijft leuk...ook al heb je 's avonds spierpijn van het op- en afstappen van de fiets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...