Spring naar bijdragen

Ces 2013: Garmin Stelt De Nieuwe Oregon 600 & 650 Voor


DeYo

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

he he eindelijk iemand die ook vraagtekens bij dat prijs verschil.

Tja, dat kan meerdere oorzaken hebben.

 

Ten eerste: ja ze zijn in de USA iets goedkoper (een duitse auto kost in Duitsland ook minder)

Ten tweede is er soms een probleem met bepaalde kaartlicenties.

Die amerikanen schijnen voor Europees basiskaartmateriaal meer te moeten betalen, dan voor de US basiskaart?

Daarnaast heeft de USA een ander belastingstelsel.

 

Hun VAT (Value Added Tax) werkt anders als onze BTW. (indirect)

Het is niet voor niets dat amerikanen soms zo panisch alle bonnetjes van hun aankopen bewaren. (ook particulieren) voor hun belastingaangifte aan het eind van het jaar.

 

Omdat wij bij een aankoop in de US gewoon die "kale" $600 en dus geen VAT betalen, moeten wij na invoer alsnog BTW afdragen voor de aankoop. (+ invoerrechten )

 

Dat geldt ook voor elk bedrijf dat deze GPSsen in Nederland wil verkopen.

 

Op hun inkoop (waarschijnlijk iets minder als die $600) komen extra de vervoerskosten en invoerrechten.

Over het totaal van dat bedrag (het bedrag wat het die inkoper kost om het apparaat in zijn winkel te krijgen), wordt de BTW berekend.

zo'n 20% die wij wel direct bij aankoop moeten betalen.

 

stel dat de GPS voor $500 is ingekocht. Omdat het in bulk wordt vervoerd, komt er misschien hooguit 10$ per GPS bij. Dus $510 dollar kosten.

Invoerrechten voor elektronica zijn zo'n 9% =ca $ 45

Totale kosten zijn dus $ 555

Over dat totaal wordt BTW berekend 20% = $111

Totaal kost de GPS het bedrijf nu: $666

 

Maar....dat bedrijf wil natuurlijk ook iets verdienen aan die GPS (en over de winst moet ook BTW worden betaald), dus als na omrekenen van dollar naar Euro, diezelfde GPS hier €635 kost, kijk ik daar niet van op.

 

Wie zelf voordeliger uit denkt te zijn, door de GPS zelf in te voeren, komt voor dezelfde kosten te staan. (soms glipt er een door de douane, dan heb je geluk)

Ga dan wel uit van die $600 dollar en reken daar de vervoerskosten, invoerrechten en BTW bij. Je voordeel? ik denk 50 tot 100 euro. Bijkomend nadeel: veel meer moeite doen, als je service nodig hebt (aan den lijve ondervonden)

 

 

bewerkt door Twin Peaks
  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...
  • 1 month later...

Heb afgelopen week ook mijn bestede 650 Oregon opgehaald. Best even wennen. Zijn er meer mensen die 'm net hebben? Ik zou graag wat uitwisselen over de instellingen. Ik stoor me een beetje aan het grote deel wat het dashboard inneemt bij cachen. Ik was tevreden met de afstand en een pijltje bij de 550. Maar ik zie niet hoe ik dat kan veranderen, er zijn alleen profielen mogelijk, geen losse items.

Verder heb ik nog niet gevonden hoe je een cache kunt zoeken in je lijst.

 

Dit soort dingen vind je niet in de handleiding, die moet je zelf uitvinden. Dus ik zou het fijn vinden wat uit te wisselen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat de nauwkeurigheid betreft zoals de GPS die zelf aangeeft wil ik eerst even kwijt dat je je daar niet blind op moet staren. Het belangrijkste is dat je met de GPS de caches en waypoints kunt vinden, en dat lukt prima.

Maar goed, dat was de vraag niet. De nauwkeurigheid die de GPS aangeeft is met de laatste update verbeterd, maar nog niet zoals ik van de 450 gewend was. Die bleef vaak op 3m maar de 600 zit vaak op 6 a 8m. Als ik naar de tracklog vanvadaag kijk dan valt het wel op de de track beter de afgelegde weg volgt. Voor de update leek de GPS vaak "vast te zitten op de koers van dat moment". Leuk als je hem als auto-navigatie gebruikt, minder voor het wandelen. Dat lijkt er nu uit te zijn... Maar ik heb vandaag geen vergelijk met de 450, maar we kwamen vandaag onderweg toevallig andere cachers tegen die dezelfde multi aan het lopen waren. We hebben de rest van de route samen gelopen, en de GPS-en waren het met elkaar eens. Goed nieuws dus naar mijn idee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je het dashboard geocaching neemt heb je alleen aftand en pijl

 

 

Heb afgelopen week ook mijn bestede 650 Oregon opgehaald. Best even wennen. Zijn er meer mensen die 'm net hebben? Ik zou graag wat uitwisselen over de instellingen. Ik stoor me een beetje aan het grote deel wat het dashboard inneemt bij cachen. Ik was tevreden met de afstand en een pijltje bij de 550. Maar ik zie niet hoe ik dat kan veranderen, er zijn alleen profielen mogelijk, geen losse items.
Verder heb ik nog niet gevonden hoe je een cache kunt zoeken in je lijst.

Dit soort dingen vind je niet in de handleiding, die moet je zelf uitvinden. Dus ik zou het fijn vinden wat uit te wisselen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...