Spring naar bijdragen

Een Gps Aanschaffen Maar Welke? Er Zijn Er Zoveel


ienniemieni

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Wat is nu het verschil tussen de oregon 550 en de 550t. bij de 550 is het interne geheugen 850 mb en 550t (Intern geheugen: 4GB, vrije geheugen 287 MB volgens dealbird) bij gps shop.nl staat 850 intern geheugen.

 

gr. Jarod67

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Ook ik wil graag aan de slag met kaarten downloaden. Ik heb een garmin etrex vista HCx en heb de fietskaarten van de benelux gedownload. Ik heb nu het bestand open fietsmap (BNL).gmap op mijn pc staan, maar openen in mapsource lukt niet. Ik kan ook geen setup exe vinden. Heeft iemand hier ervaring mee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik wil graag aan de slag met kaarten downloaden. Ik heb een garmin etrex vista HCx en heb de fietskaarten van de benelux gedownload. Ik heb nu het bestand open fietsmap (BNL).gmap op mijn pc staan, maar openen in mapsource lukt niet. Ik kan ook geen setup exe vinden. Heeft iemand hier ervaring mee?

De gmap is de Mac-versie van de kaart. Heb je niets aan op een pc.

Ga naar openfietsmap en download de openfietsmap.zip. Pak hem uit (rechter muisknop -> Alles uitpakken) en je ziet een setup.exe staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geweldig, helemaal gelukt om de kaart in beeld te krijgen op mapsource. Echter nu de volgende uitdaging. Hoe krijg ik deze gegevens nu over naar mijn GPS (Garmin etrex vista HCx)? Bij overdragen naar apparaat is het alleen mogelijk waypoints en routes over te brengen. Geen kaarten .....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In mapsource kan dat met de "Kaartenknop" hiermee kan je delen van bv. Nederland selecteren en dan overbrengen naar je GPS.

 

Oeps.. Ik vergeet erbij te vermelden dat dan een eventuele andere kaart wordt overschreven.

bewerkt door de-fam
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Ook ik wil graag aan de slag met kaarten downloaden. Ik heb een garmin etrex vista HCx en heb de fietskaarten van de benelux gedownload. Ik heb nu het bestand open fietsmap (BNL).gmap op mijn pc staan, maar openen in mapsource lukt niet. Ik kan ook geen setup exe vinden. Heeft iemand hier ervaring mee?

De gmap is de Mac-versie van de kaart. Heb je niets aan op een pc.

 

 

De Mac versie werkt prima op een PC :

 

 

  • An alternative way to install the map under Windows is to use the gmap version (OpenFietsMap (gmap).zip). This is a new format that Garmin uses to install the maps. Big advantage is that the map details are not longer kept in the windows registry, but only copied in a default Garmin map. Disadvantage is that this doesn't work with older Mapsource versions.
  • Unpack OpenFietsMap (gmap).zip
Move the OpenFietsMap (BNL).gmap folder to the default Garmin map folder. The location of this folder depends on the Windows version. In Vista or W7 this is:

  • C:\ProgramData\GARMIN\Maps or
  • C:\Users\{user}\AppData\Roaming\GARMIN\Maps (hidden folder!)
Windows XP:
  • c:\documents and settings\all users\application data\garmin\maps
You can also put the map on another folder or drive, make a shortcut and place that shortcut in one of the folders above.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Stefan D zei:

 

De gmap is de Mac-versie van de kaart. Heb je niets aan op een pc.

 

 

 

Dat is niet correct. Het heeft niets met Apple van doen. Momenteel circuleren er vele kaarten in het gmap formaat. Dat is best handig, want je hoeft ze alleen maar te plaatsen in c:\ProgramData\Garmin\Maps en vervolgens herkent Mapsource en Basecamp ze onmiddelliijk. Ik zie nu trouwens dat @Bolle1961 er zelfs even een handleiding voor heeft geplaatst... Nog beter!

 

Het kan ook heel handig zijn om de "img" formaten te downloaden. Deze draaien weliswaar niet rechtstreeks op Mapsource (tenzij je ze via een tooltje omzet naar het Gmap formaat) maar je kunt ze wel rechtstreeks naar je gpsr downloaden. Plaats het img bestand in je Garmin directory op je GPSr of op je bijbehorende kaartje en voila.... Trek de velden in!

 

Er zijn dus vele wegen die naar Rome leiden.....

bewerkt door Team Tabak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb mijn Oregon 600 bij Bever gekocht, wel een prijzig apparaatje, maar ik ben er helemaal blij mee, Is een mooie opvolger van onze GPS 60csx.

Bij Bever krijg je 10% korting wanneer je lid bent van de NKBV (bergsportvereniging) en mijn dochter was dat toevallig (jeugdlidmaatschap kost 16 euro per jaar) omdat ze in Nieuwegein in de klimhal klimt, dus scheelde toch mooi 37,90 euro. Ze hebben de 600 bij een aantal vestigingen op voorraad als ik naar de website kijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...