Spring naar bijdragen

Een Gps Aanschaffen Maar Welke? Er Zijn Er Zoveel


ienniemieni

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal.

Ik ben in het bezit van een dakota 20. deze bevalt me prima en kan ieder aanraden. maar ook de dakota wordt ouder. nu zit ik te denken om een goede opvolger. punten van aandacht zijn:

- nauwkeurigheid van de gps

- geheugen

- voldoende wp's, routes en cache's op kunnen slaan.

 

gr. Jarod67

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Doe veel caches met de Dakota 20 (heb ook de 550T). Ligt lekker in de hand en doet in niets onder voor zijn grotere broer. Zie nog niet in, waarom ik dat apparaatje op korte termijn zou willen inruilen voor iets anders. De enige optie is wachten op de 600 serie. Scherm zou beter moeten zijn en wellicht ook de ontvangst, alhoewel er eigenlijk met de Dakota op dat gebied niet zo veel mis is. Maar als je even niet waarvoor je straks in mei je vakantiegeld moet aanwenden, dan zou de 600 een idee kunnen zijn.... Mocht je echter liever je hypotheek af willen lossen, dan zou ik gewoon nog even lekker met de Dakota 20 doorgaan.... :-)

bewerkt door Team Tabak
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

deze antwoorden stemmen mij blij. heb altijd al het vermoeden gehad dat de dakota een van de betere gps'en waren. maar toch na 3 a 4 jaar wil je wel eens wat anders of er bij hebben. en dan is het wel eens raadzaam om de ervaringen van het veld te raad plegen. ik doe de dakota absolute niet weg. maar als ik toch iets anders moet hebben dan wil ik wel eens weten wat een goede opvolger is van de dakota.

 

gr. Jarod67

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben een zeer tevreden gebruiker van de Dakota20.

 

Ik wilde graag een touchscreen, vandaar dat ik bij dit model uitkwam.

Een goede gps voor een, vind ik, goede prijs.

 

De kaarten zijn via OSM allemaal te downloaden.

Kan je dit niet, dan zijn er vast mensen die je hierbij willen helpen.


Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoveel mensen, zoveel meningen. Ik zweer bij de Oregon en zou nooit voor de Dakota kiezen. Momenteel hebben we een 450 en die gaat vervangen worden door de 650 met als voornaamste redenen de nog betere bediening en scherm en de mogelijkheid om 4.000.000 caches te kunnen laden.

Als je twijfelt en je hebt de mogelijkheid, test dan wat modellen uit, verdiep je in de opties en voel hoe ze in de hand liggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zweer bij de Oregon en zou nooit voor de Dakota kiezen. Momenteel hebben we een 450 en die gaat vervangen worden door de 650 met als voornaamste redenen de nog betere bediening en scherm en de mogelijkheid om 4.000.000 caches te kunnen laden.

 

Als je genoeg te besteden hebt, dan is de 600 een schitterend apparaat, alhoewel ik eerst nog even de gebruikersmeningen zou willen afwachten. Maar de specificaties doen het beste vermoeden. Maar niet iedereen heeft zo maar 400 of 500 Euro op de plank liggen en in dat geval is de Dakota een uitstekende oplossing. Voor minder dan 200 Euro heb je een prima apparaatje waarmee je iedere cache (behalve wherigo's) uitstekend en zonder problemen kunt benaderen.... Hij heeft ons nog nooit in de steek gelaten. Als we gaan lopen, gebruiken we hem altijd. De 550T gebruik ik voor als we gaan fietsen. Dan is het iets grotere scherm wat comfortabeler. Overigens is het zou, dat ik bij de 600 serie zeker niet persé voor het apparaat met kaart (niet routeerbaar en ook niet erg gedetailleerd) en fotogedeelte (iedere goede smartphone maakt betere foto's) zou gaan. Daar heb ik met de 550T wel van geleerd. Hooguit zou het extra interne geheugen een rol kunnen spelen. Maar als gezegd, ieder koopt wat zijn of haar beurs toelaat.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je zou je bijvoorbeeld kunnen oriënteren in een buitensportwinkel. Wij hebben met een groepje drie GPSsen gehuurd en uitgeprobeerd vóór we een keuze maakten. Het leuke is dat we uiteindelijk allemaal een andere gekozen hebben. Persoonlijke voorkeur speelde daarbij een rol, maar ook wat we met het apparaat wilden kunnen doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Persoonlijke voorkeuren spelen zeker een rol. Zo is er nog een categorie mensen, die de "knopjes" op een GPS prefereren boven een aanraakscherm. Dan vallen er natuurlijk onmiddellijk al heel wat af. Maar, laten we eerlijk zijn, ook de portemonnee speelt een grote rol. En dan is het fijn om te weten, dat geocaching in principe niet duur hoeft te zijn. Voor een bedrag tot 200 Euro zijn er al veel prima apparaten te verkrijgen. Ze leiden je allemaal keurig naar de cache waar je uiteindelijk toch zélf zal moeten zoeken.... Een goede bril is dan ook heel wat waard..... :wistling:

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij gebruiken nu bijna een jaar de Etrex 20. Prima apparaat, ook niet al te duur om mee te beginnen. Maar 'in het veld' vind ik het gebruik van het joystickje bijzonder onpraktisch, zeker met een beetje koude handen. Wij gaan de volgende keer voor drukknopjes of een touchscreen. Maar, zelfs zonder ingeladen kaarten, dit apparaat voldoet voor ons nu nog meer dan ruim voldoende.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor mij was destijds de camera van de 550 ook onzin, maar nu maak ik toch de keuze om voor de 650 met camera te gaan. Geen kaarten, dit prutzooi die er standaard opstaat is het extra geld niet waard. Er zijn tegenwoordig genoeg gratis opties om aan kaarten te komen.

Topic starter heeft geen budget genoemd, dus ik weet niet wat hij wil besteden. Ik heb er die 4 a 500 euro wel voor over, en nee die heb ik niet even zo liggen. Ook ik spaar daarvoor en als je dat doet waardeer je het toch meer als dat je het zo even koopt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het blijft heel makkelijk.

ong 200 euro? De dakota 20 of de Etrex 30 (afhankelijk of ke knopjes of touchscreen wilt)

ong een klein kapitaal (400-500 euro)? de Garmin montana 650 of de gpsmap62stc (knopjes of touchscreen)

 

Hoe moeilijk kan het leven zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...