Spring naar bijdragen

Nieuwe Gps


bambino

Aanbevolen berichten

Sorry dat ik even zo bot doe, maar eigenlijk verwacht ik van mensen die hier vragen stellen dat ze zelf ook al een stukje vooronderzoek hebben gedaan.

 

En je antwoorden over die GPX files waren heel eenvoudig te vinden op gc.com of google.

En als we dan zeggen dat het niet kan, dan toch blijven vragen of het echt niet kan.

 

Dan word ik dus wat kriegelig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Het ging mij alleen maar over geocaches in het GPS-toestel te laden. Niet zozeer over het GPX-bestand.

 

Mijn excuses, dan pakte ik het verkeerd op.

 

Als niet premium kun je de locaties zo in je GPS-zetten, werkt via een plugin voor je browser (je moet wel ingelogd zijn). Maar je hebt dan enkel de locaties. Eigenlijk doe je je nieuwe gps (of het nu een dakota20 of een etrex30 is) zwaar tekort. Daar kun je nl. ook de beschrijvingen, logjes en hints van de cache inzetten, die komen met met de gpx-file.

 

Voor alles dat met gpx files te maken heeft moet je premium zijn, dus is het aan te raden om premium te worden.

Scheelt je een hoop papier uitdraaien, voooral bij tradiotionals.

 

En al ssummum is het dan ook goed om GSAK te gaan gebruiken, daar kun je je gpx files in kieperen en dan met pocket-queries gaan werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even onze ervaringen met de Etrex legend en Dakota20: we gebruiken ze beiden naast elkaar. De Extrex heeft een pookje als invoer en dat is even wennen c.q. minder gebruiksvriendelijk als een touchscreen (Dakota). De Dakota is sneller (routeren met maps werkt beter), maar de Etrex doet langer met de (oplaadbare) batterijen. Daarnaast heeft de Dakota20 draadloze overdracht van gegevens, leuk en handig als je met anderen cached. Verder doen ze beiden wat ze moeten doen: navigeren naar een coordinaat. Verschil in nauwkeurigheid hebben we (na een jaar of 2 beiden te hebben gebruikt) niet echt gemerkt.

Hopelijk kun je wat met deze praktische ervaringen, veel cache plezier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zelf de etrex 30 als opvolger van m'n etrex vista hcx. Redenen voor mijn keuze: lange batterijduur, geen touchscreen (ben gewend aan capacitief, resistief zou alleen maar ergernis opleveren), draadloze overdracht (andere etrexen missen die functie), dus ook chirp, glonass dus snellere fix en nauwkeuriger in lastige omstandigheden,drie-assig kompas, betaalbaar. Wherigo doe ik met m'n telefoon, net als paperless cachen. Dat laatste werkt niet bepaald ideaal op een garmin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wherigo doe ik met m'n telefoon, net als paperless cachen. Dat laatste werkt niet bepaald ideaal op een garmin

Zeg maar gerust het werkt niet, tradi's uitgezonderd.

Van de week maak ik een bug report voor Garmin, bij Enter Next stage zou je ( naar mijn mening ) de keuze moeten krijgen om een waypoint uit de lijst te kiezen of zelf een coördinaat in te tikken.

 

Voor de rest ben ik overigens zeer tevreden over mijn eTrex20.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij redden ons in de regel prima met paperless cachen op de Oregon, ook met multi's. Alleen als er echt veel gepuzzeld of gelezen moet worden, maak ik een gestript uitdraaitje. Alle childWP's staan erin als POI, incl de omschrijving van dat WP. Een volgende WP kan ik zo op het scherm aanklikken en lezen wat er moet gebeuren. Hooguit een klein notitieboekje op zak en 90% van onze multi's gaan zo paperless.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb net mijn Dakota 20 binnen, De standaard kaart is waardeloos voor fietstochten en geocaching. nu heb ik op een microSD-kaartje de kaarten van belgie,duitsland en oostenrijk opgezet(gmapsupp.img) en ik heb deze van naam veranderd.

 

Waar moet ik nu die kaarten gaan selecteren? Bij Stel in>Kaart>Kaart informatie selecteer kaart, staan mijn kaarten er niet tussen.

bewerkt door bambino
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...