Spring naar bijdragen

Gezichtboek


hooningkorf

Aanbevolen berichten

Is het hele probleem van dit facebookverhaal niet dat de drempel om bij geocaching te kijken verlaagd wordt?

Wilde je als buitenstaander wel eens zien wat geocaching is en waar die schatten in je eigen buurt verborgen liggen, dan moest je tot nu toe een account aanmaken.

Dat hoeft nu niet meer: elke muggle met een scooter en een bontkraag heeft facebook en kan lekker rondkijken, aaifoon in de hand en ..............

Of zie ik het te somber in?

 

Of te positief: alle oprapers (daar gaan we weer ....) worden letterlijk opgeraapt en verdwijnen; cachers bouwen vanaf nu facebook- en aaifoonbestendige caches!

Antarctica

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Inderdaad, zo is mijn eigen mailadres ook niet zichtbaar en gebruik ik alleen voornamen in logs.

 

(bijna)Niemand hoeft te weten wie Team Gelaen is, waar het woont en vooral dat het niet thuis is tijdens vakanties.

 

Vandaar dus ook niet koppelen met facebook, ondanks dat ik daar alleen mensen als 'vriend' heb die ik persoonlijk ken (en nee, dat is niet bij iedereen vanzelfsprekend).

 

Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

(bijna)Niemand hoeft te weten wie Team Gelaen is, waar het woont en vooral dat het niet thuis is tijdens vakanties.

 

Jan

 

 

Verstandig. In het verleden heb ik er hier al eens op gewezen, dat het soms vrij eenvoudig is vast te stellen (zowel uit de berichten hier als vanuit logjes) waar mensen wonen en wanneer ze niet thuis zijn (vooral bij mensen met voortuincaches). Men vond het toen maar overdreven, maar het hoeft je maar één keer te gebeuren en dan denk je er toch anders over..... Eenmaal plaatste er iemand met een voortuincache zelfs een notitie, dat de cache er voor drie weken uit ging, omdat ze op vakantie gingen..... Over zoveel naiviteit kan ik me nog steeds verbazen.... Daar is Facebook niets bij....!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eenmaal plaatste er iemand met een voortuincache zelfs een notitie, dat de cache er voor drie weken uit ging, omdat ze op vakantie gingen..... Over zoveel naiviteit kan ik me nog steeds verbazen.... Daar is Facebook niets bij....!!!

 

Geweldig, als ik ooit om werk verlegen zit..... :lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

 

google eens >>> Track_leader <<< en je weet genoeg :thumbdown:

 

En wat bedoel je hier mee.... ik google mijn nickname vaak zat en heb niets gevonden waar ik een probleem mee heb... oja en alles wat je vindt met track_leader is niet altijd track_leader :) . Een typisch geval klok en klepel wat denk je zelf? alles wat op gc.com komt als je logt is weer te googlen dus logisch dat je die nickname tegen komt.

 

Maar als je je eigen Nickname googled dan zie ik dat ook jij een aardige verzameling hits op het internet hebt...

 

Dat bedoel ik :bag:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een vraagje tussendoor nu er hier zo over privacy gesproken wordt. Leuk overigens om die meningen allemaal eens te lezen. Feit is overigens wel, dat we midden in een snel bewegende wereld leven. Je kunt je onmogelijk overal voor afsluiten. En of het ook nodig is? Maar goed, stel je komt onderweg medecachers tegen.... Wat doe je dan? Stel je je voor met je eigen naam (hetgeen mijn vrouw en ik altijd zullen doen) of geef je een hand en vermeld je je nickname? Persoonlijk (maar dat is dus puur persoonlijk) zou ik het niet zo op prijs stellen, wanneer iemand zich Fikkie noemt terwijl ie Jan heet.... Privacy bewaren???? Goed fatsoen???? Zeg het maar!

 

Op straat word ik wel eens gegroet met: hé Odlaniger! Wel handig, dan weet ik dat het een geocacher is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is het hele probleem van dit facebookverhaal niet dat de drempel om bij geocaching te kijken verlaagd wordt?

Wilde je als buitenstaander wel eens zien wat geocaching is en waar die schatten in je eigen buurt verborgen liggen, dan moest je tot nu toe een account aanmaken.

Dat hoeft nu niet meer: elke muggle met een scooter en een bontkraag heeft facebook en kan lekker rondkijken, aaifoon in de hand en ..............

Of zie ik het te somber in?

 

Of te positief: alle oprapers (daar gaan we weer ....) worden letterlijk opgeraapt en verdwijnen; cachers bouwen vanaf nu facebook- en aaifoonbestendige caches!

Antarctica

 

Volgens mij niet ik denk ook dat dit een omzwaai is.

Ook ik ben bang dat er veel meer juppies met ij telefoon er bijkomen ... al is alleen maar om te kijken wat dit is ..

En inderdaad het zijn meestal oppikkers en vooral pikken en niet terugleggen

Volgens mij is de gezichtboek lid een ander type dan de GC. lid

Kijk alleen maar naar de logjes op gezichtboek :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een vraagje tussendoor nu er hier zo over privacy gesproken wordt. Leuk overigens om die meningen allemaal eens te lezen. Feit is overigens wel, dat we midden in een snel bewegende wereld leven. Je kunt je onmogelijk overal voor afsluiten. En of het ook nodig is? Maar goed, stel je komt onderweg medecachers tegen.... Wat doe je dan? Stel je je voor met je eigen naam (hetgeen mijn vrouw en ik altijd zullen doen) of geef je een hand en vermeld je je nickname? Persoonlijk (maar dat is dus puur persoonlijk) zou ik het niet zo op prijs stellen, wanneer iemand zich Fikkie noemt terwijl ie Jan heet.... Privacy bewaren???? Goed fatsoen???? Zeg het maar!

 

 

Zeg eens eerlijk heet u echt gerrit tabak?? :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het even getest, wat het nu eigenlijk inhoudt. Ik login met mijn facebookaccount, moet vervolgens de app geocaching autoriseren op facebook. Daarna krijg ik de vraag of geocaching dingen mag plaatsen op facebook en wie dat dan mag zien, ik kan dat accepteren of overslaan. Dus blijkbaar kan ik kiezen dat ik dat niet wil. Dan kom ik weer terug op GC.com en nee ik heb nu nog geen account, want nu krijg ik de vraag of ik een account op GC.com aan wil maken, of dat ik wil koppelen aan een bestaand account. Hier ben ik gestopt.

 

Wat ik me afvraag is wat de toegevoegde waarde is. Want van andere sites ken ik de optie om in te loggen met facebook, maar dan is het zo dat ik op de site in kwestie geen account aan hoeft te maken. Facebook is dan de identity provider. Maar bij GC.com moet ik alsnog een accont aanmaken.

 

Positief is dus wel, dat niet iedereen met facebook nu in kan loggen en alles kan zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gc.com heeft facebook gelinkt aan ons account moeten wij hier wel blij mee zijn ??

Je MOET het niet gebruiken je MAG het gebruiken.

Wil je het niet dan doe je het niet, wil je het wel dan doe je het gewoon.

 

Dat zei toch line#9

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...