Spring naar bijdragen

Gezichtboek


hooningkorf

Aanbevolen berichten

Wat mij zo tegenstaat aan zaken zoals Facebook is de stiekeme manier waarop je gevolgd wordt/kunt worden.

Ik bezoek bijv. nogal eens de nieuwssite van de telegraaf.

Als ik daar een pagina 'terugblader' (via de terugknop in de browser, of zoals ik het doe, via "ALT+pijl<--" dan blijkt dat ineens niet goed te werken als je - zoals ik - via de hostslist alle Facebook verwijzingen hebt geblokkeerd. En waarom?

Omdat je kennelijk via een link van Facebook wordt gestuurd!!! Zo kan je IP worden getraced en ik heb zo maar het idee dat ze daar 'iets' mee doen. Of zou dat voor de lol zijn? :blush:

Browser.PNG

 

In dit voorbeeld ben ik van de hoofdpagina naar het item "vieze tandarts moet sluiten" gegaan. Via de 'terug' knop kan ik nu niet terug naar de hoofdpagina "Nieuws | Altijd op de....."

Haal ik de blokkering via de Hostslist weg, dan kan ik ineens wel weer naar de vorige pagina terug....

 

Nou zijn er meer wegen die naar Rome leiden, dus ik omzeil dat wel maar zo zie je maar wat er in het verborgene kan worden gedaan. Ik ben bang dat dit soort grappen dus ook bij GC.com tzt naar voren zal komen. Ik zal daar in ieder geval geen last van hebben. En als je het leuk vindt dat ze dat doen....gewoon lekker doen, maar IK vind het niet slim......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Maar dat is in mijn eigen beheer en kan ik elk moment verwijderen.

gc.com is niet in jou beheer. Zaken die je daarop zet kun je archiveren, maar niet verwijderen.

 

De gegevens die op GC staan zijn zo algemeen dat ik me daar geen buil aan kan vallen, dat hou ik drommels goed in de gaten.

Dat vind je nu, maar je weet nooit wat er in de toekomst controversieel wordt.

 

maar op de asocial media weet je nooit wat er met je verhalen gebeurt.

 

Ook bij gc.com weet je dat niet. Uit de voorwaarden:

The foregoing license rights are intended to provide to Groundspeak all rights under existing and future laws, including without limitation all rights under copyright and any other rights personal to You to publish the Submission on the Site, use the Submission in publicity and promotional materials for the Site and to create new Sites or derivative works (including without limitation by combining the Submission with other content) for public display or performance via any and all media or technology now known or later developed. The foregoing rights may be licensed and sublicensed through unlimited tiers of third parties.

Door mij vet gemaakt. Alles wat je op gc.com zet mogen ze verkopen naar andere partijen die dat ook weer door mogen verkopen etc. Zonder dat jij daar iets over te zeggen hebt.

 

Tc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat je uit het oog verliest is dat mijn logs afgezien van het vastleggen van datum en tijd dat ik een cache (niet) gevonden heb plus een verhaaltje over hoe ik het ervaren heb, geen persoonlijke gegevens bevat. Daar zorg ik wel voor.

In de asocial media wordt je juist verlokt om zo veel mogelijk met zo veel mogelijk personen te delen.

Goed, je kunt het in principe beperken via instellingen, maar wat een ander -een zogenaamde vriend :dribble::lol1::lol1: - vervolgens met die info doet, doorzetten, kopiëren/plakken? heb je dan echt niet meer in de hand.

 

En als ik het heb over zaken bij GC.com die ik in eigen beheer heb, dan bedoel ik de info op de profielpagina. Wat ik daar niet zelf kan beheren is van zo'n ondergeschikt belang dat ik me daar niet druk om kan maken.

 

Dat vind je nu, maar je weet nooit wat er in de toekomst controversieel wordt.
Des te meer reden om niet op die asocal media met je billen bloot te gaan (zoals soms wel letterlijk gebeurt!!)

 

Door mij vet gemaakt. Alles wat je op gc.com zet mogen ze verkopen naar andere partijen die dat ook weer door mogen verkopen etc. Zonder dat jij daar iets over te zeggen hebt.

Tsja, je denkt toch niet dat je met een kwajongen van doen hebt? De voorwaarden van GC.com heb ik gelezen maar ik gaf al aan dat ik bij GC niet meer dan het hoognodige aan info plaats en ik kan me daar dus niet druk om maken.

Zo zijn bijv mijn thuiscoördinaten bij GC.com echt niet mijn ware thuiscoördinaten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een paar vraagjes van een relatieve leek:

 

Wat betekent die koppeling met Facebook nu precies?

 

Betekent dat dat iedereen die op facebook zit nu direct kan inloggen op geocaching.com zonder daar een account te hebben? Ofwel is iedereen die op facebook zit nu automatisch member van Geocaching.com en hebben ze geen aparte account meer nodig?

 

En wat merk ik er van als facebook gebruiker? Krij ik extra informatie op mijn pagina te zien? Krijgen 'mijn vriendjes' informatie over mijn geocaching acties te zien?

 

:huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat betekent die koppeling met Facebook nu precies?

In eerste instantie vooral dat je via je facebook account kunt inloggen en dat facebook weet dat je een geocacher bent

 

Betekent dat dat iedereen die op facebook zit nu direct kan inloggen op geocaching.com zonder daar een account te hebben? Ofwel is iedereen die op facebook zit nu automatisch member van Geocaching.com en hebben ze geen aparte account meer nodig?

Nee, lijkt me niet. Ook voor twitter heb je bijvoorbeeld een apart account nodig als je wil koppelen.

 

En wat merk ik er van als facebook gebruiker? Krij ik extra informatie op mijn pagina te zien? Krijgen 'mijn vriendjes' informatie over mijn geocaching acties te zien?

Dat is een goeie vraag, waarschijnlijk kun je daar opties voor aan of uitzetten (in de toekomst). Ik denk dat je vooralsnog vooral reclame krijgt waarvan men denkt dat Geocachers die 'nodig' hebben.

 

Zoals met alles, 'use it wise'

 

Edit: met zo'n unieke naam als pocileh ben je trouwens wel erg makkelijk te googlen, zeker als je wat verder zoekt en zo, maar dat blijft natuurlijk wel een gokje ;-)

bewerkt door Team Gelaen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Edit: met zo'n unieke naam als pocileh ben je trouwens wel erg makkelijk te googlen, zeker als je wat verder zoekt en zo, maar dat blijft natuurlijk wel een gokje ;-)

 

Ja daar heb je gelijk in. Alleen, tot mijn stomme verbazing is die niet uniek zoals ik een paar jaar geleden tijdens een google-sessie ontdekte.

Ik heb die naam ooit zelf bedacht, het is de samentrekking van twee woorden en dan van achter naar voren aan elkaar geplakt.

Toch blijken er nog tenminste twee figuren die naam te gebruiken. Aangezien ik die naam al sinds jaaaaren (bijna 10 jaar) als één van mijn nicknames gebruik zou het kunnen zijn dat hij ooit gepikt is. Anders is het wel een heel erg toeval. :blush::blush::D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij noemen Facebook altijd Feestboek, en aangezien Geocaching één groot feest is zie ik het probleem niet......toch? :blush:B)

 

 

Alsof de wereld alleen nog maar bestaat bij de gratie van die a-sociale media.

Ik roep maar één ding....GOOGLE. Daarbij zijn al die o zo belangrijk [NOT] sociale media maar kinderspel.

Sinds de uitzending van Radar waarin werd uitgelegd hoe Google nu echt werkt en je gewoon voor de gek wordt gehouden als je "googled" ben ik een stuk wijzer geworden.

Zeker met kopen van allerlei zaken via internet is het heel verstandig om verder te kijken dan je Google lang is.........

Net als Ebay die je zowel op .nl kan bekijken als .com (niet helemaal een goeie vergelijking, maar om het idee).

 

En ach, privacy....wat ik allemaal doe wat niet mag (wat dan?) staat toch niet op internet.....of valt geocachen daar ook onder? Immers 8 van de 10 caches liggen er zonder toestemming, werk genoeg voor grondeigenaren :lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een vraagje tussendoor nu er hier zo over privacy gesproken wordt. Leuk overigens om die meningen allemaal eens te lezen. Feit is overigens wel, dat we midden in een snel bewegende wereld leven. Je kunt je onmogelijk overal voor afsluiten. En of het ook nodig is? Maar goed, stel je komt onderweg medecachers tegen.... Wat doe je dan? Stel je je voor met je eigen naam (hetgeen mijn vrouw en ik altijd zullen doen) of geef je een hand en vermeld je je nickname? Persoonlijk (maar dat is dus puur persoonlijk) zou ik het niet zo op prijs stellen, wanneer iemand zich Fikkie noemt terwijl ie Jan heet.... Privacy bewaren???? Goed fatsoen???? Zeg het maar!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik andere cachers tegenkom stel ik me normaal voor met mijn voornaam, achternaam kan altijd nog, normaal doen hun hetzelfde, kwestie van fatsoen denk ik. Ik vraag daarna wel ook altijd naar hun Geocaching nickname, maakt het loggen voor mij wat eenvoudiger zonder te hoeven wachten op hun log. Zodat ik iets van: onderweg team XYZ tegengekomen en effe gekletst. Hun eigennamen zijn dan weer niet echt belangrijk daarvoor.

 

Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik andere cachers tegenkom stel ik me normaal voor met mijn voornaam, achternaam kan altijd nog, normaal doen hun hetzelfde, kwestie van fatsoen denk ik. Ik vraag daarna wel ook altijd naar hun Geocaching nickname, maakt het loggen voor mij wat eenvoudiger zonder te hoeven wachten op hun log. Zodat ik iets van: onderweg team XYZ tegengekomen en effe gekletst. Hun eigennamen zijn dan weer niet echt belangrijk daarvoor.

 

Jan

 

Daar kan ik me helemaal in vinden. Nickname vragen we inderdaad ook vanwege het logje. In het logje hoef je de werkelijke naam niet te vermelden. Sterker nog, Je zou het beslist niet moeten doen, want waar zijn nicknames anders voor. Tenzij de betrokkene uitdrukkelijk toestemming geeft natuurlijk, maar waarom zou hij (of zij). ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...