Spring naar bijdragen

Galileo


Aanbevolen berichten

Fijn dat het eindelijk bijna zover is. Aanvankelijk was het plan dat Galileo al in 2013 operationeel zou zijn.

 

Ik ben wel benieuwd welke gps-apparaten/ smartphones geschikt zijn om het signaal van Galileo te ontvangen.

bewerkt door Ringeling
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Wat betekent dit eigenlijk? Als we de positie van de cache op een paar centimeter kunnen bepalen, moet de co dan kunstmatige afwijkingen gaan invoeren? Of is het gewoon leuk direct naar de cache te lopen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat betekent dit eigenlijk? Als we de positie van de cache op een paar centimeter kunnen bepalen, moet de co dan kunstmatige afwijkingen gaan invoeren?

Nee hoor, als jij het zoeken een leuk aspect vindt van het geocachen, dan doe je jouw GPSr in jouw jaszak zodra je op 20 meter van het doel bent. Dan heb je voor jezelf nog genoeg ruimte om echt te zoeken. Een ander alternatief is een nano plaatsen en goed verstoppen indien je als cache-eigenaar liever hebt dat mensen echt moeten zoeken. Genoeg mogelijkheden voor zowel cachezoeker als cacheplaatser lijkt me.

bewerkt door indiana
Link naar opmerking
Deel via andere websites

geocachen heeft helemaal niets met zoeken te maken

geocachen is navigeren over de aardbol en daarmee de bedoelde cache vinden, op het moment dat je echt moet gaan zoeken naar een cache dan heeft de cacheeigenaar gefaalt of is geestelijk totaal niet in orde

voor de goede orde, een geocache word alleen verborgen voor mensen die niet geocachen, zodat ze de geocache met rust laten

geocache's worden niet verborgen om voor geocachers onzichtbaar te zijn, geocachers kunnen alleen door een fysieke log kunnen de cacheeigenaar en de belangstellenden laten weten dat ze op de plek van bestemming zijn geweest, reistorren uit de cache kunnen halen of er in achter laten en hun kinderen kunnen leren om goody's gelijkwaardig te ruilen. en een verhaal van hun belevenissen neerschrijven.

 

Barny

  • Top! 4
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op het forum van gps.nl las ik dat op dit moment nog geen enkel bestaand Garmin toestel overweg kan met Galileo. Zie hier.

 

En ergens anders las ik nog:

 

"Unfortunately, this will mean that existing GPS-based sat-nav devices will require a different chipset to utilise the Galileo signal."

 

Zie hier.

 

Overigens begrijp ik dat wanneer je de optimale precisie (één meter - 20 cm) wilt, dat dat een betaalde service is. Zie hier onder het kopje 'Technische voordelen'.

 

En ook vond ik nog een interessant artikel over 'Galileo receivers'.

bewerkt door Ringeling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voorlopig zie ik het meer al 'meer dekking' al dan wel of niet met wat precisere plaatsbepaling.

En dan bedoel ik niet op de betalende '20cm' dekking.

 

Wie weet is een update (android bv?) /patch voldoende.

Tijd zal het leren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

En hier nog een heel informatief filmpje van ESA met o.a. informatie over het zogenaamde Ground Segment, de grond stations, en hoe dat met elkaar samenwerkt. Als ik het verhaal aan het eind goed begrijp, dan zouden de eerste Galileo satellieten aan het eind van dit jaar al operationeel kunnen worden. Het hele systeem (alle satellieten) zouden dan in de loop van 2020 operationeel moeten zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

......dan in de loop van 2020 operationeel moeten zijn.

:offtopic: Gelukkig maar :lookaround: anders moet ik binnenkort weer een nieuwe gps & TomTom kopen. Nieuwe :w00t2: gadgets :clap: zijn wel leuk, maar kosten ook veel geld :blink:

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

vertel, Snoopy, blij dat je in ieder geval wel eens ben met de stelling maar wat is er nu weer raar aan mijn uitspraak dat ik niet meer serieus ben?

taal en grammaticale fouten even achterwege laten :)

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...