Jump to content
Zoetermeer

Android App

Recommended Posts

Op de Android Market kom ik allerlei Geocache Apps tegen. Zowel betaald als gratis. Zie door de bomen het bos niet meer. Welke is de beste?

C:Geo Werkt perfect op m'n Samsung galaxy S! Gratis en echt een aanrader!

Gisteren met Columbus gewerkt. En dat ging erg goed.

Ga het zeker vaker gebruiken.

Als je GSAK hebt, kun je GDAK proberen.

Ook als je geen GSAK hebt ;-)

Er is een programmaatje om van GPX (pocket queries) een GSAK database te maken.

- Robert

Columbus bevalt mij ook goed. Is erg snel met updates als de geocaching.com site weer eens verandert.

Goedemorgen allemaal. ik heb op mijn Samsung Galaxy S de app Geocaching van Groundspeak.

(stukje weggeknipt)

Groeten Rob

( Team Lamers )

Edited by 't Hopbelletje
Zie onderstaan de bericht. Helaas is dat niet de bedoeling

Als je graag gratis apps wilt, dan moet je kijken naar bijvoorbeeld Columbus, C:geo (opensource), gdak, openGPX. En als extra tools gebruik ik (naast gdak en c:geo) GCC, GeoMT (kost 1 euro ofzo), GCtools van Ferrodata en uiteraard Whereyougo voor wherigo's, en voor eventuele hulplijntjes tijdens het cachen CCC. Gdak gebruik ik tegenwoordig veruit het vaakst, c:geo alleen om te kijken of er toevallig iets online gekomen is in de omgeving waar ik ben en wat nog niet in m'n gsak-database verwerkt is.

Heeft android een app waar ik een peiling kan doen op basis van graden en meters (dus zonder direct coördinaten in te voeren). Is er ook een app waar ik coördinaten in andere stelsels zoals British Grid, Irish Grid, rd-coördinaten enz. kan invoeren?

Een vraag omdat ik overweeg een android aan te schaffen.

GeoMT kan in ieder geval projecties en omzetten van/naar RD, British Grid, UTM en WGS84 . Doet ook het berekenen van afstand en hoek tussen twee wp's, cirkel triangulatie, kruispeiling, ROT13 en Variabel waypoint. Dat laatste houdt in dat als je 1 of 2 cijfers uit je coordinaat mist, of er niet zeker van bent, je makkelijk op de kaart kunt kijken waar de verschillende mogelijke coords dan liggen. Progje kost wel 1 euro, maar is het imho alleszins waard.

Naast de groundspeak app gebruik ik ook GeOrg. Daarmee heb je ook offline een grote database, opgebouwd uit GPX files, ter beschikking.

Na 14 postjes zal het duidelijk zijn: het is niet mogelijk om één app als beste aan te wijzen. Alle aangeboden apps zullen min of meer doen wat ze beloven (jou binnen een straat van 7 meter van een cache brengen), maar de wijze waarop verschilt enorm en de ene manier zal jou meer aanspreken dan de andere. Ben je bijvoorbeeld een incidentele cacher dan zal het volstaan om een enkele listing van dot-com te downloaden en de biezen te pakken. Als je daarentegen een hele dag op pad wilt zijn en alles oppakken wat je tegenkomt dan zul je meer belang hebben bij een complete en up-to-date gehouden database. Behalve dat is er een enorme verscheidenheid aan interfaces, waarbij geldt dat de één hem nooit onder knie krijgt terwijl een ander hem geblindoekt nog heerlijk vindt werken.

Het is wellicht niet het antwoord waar je op zit te wachten, maar probeer gewoon eens een paar apps uit. Gooi weg welke niet bevallen en blijf spelen met de apps die jou aanspreken.