Spring naar bijdragen

Wolven Terug In Nederland?


Peetee

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

 

Ik ben benieuwd wanneer de eerste geocacher er eentje rapporteert ...

Alsjeblieft niet. Als de FTF-gekte hier ook toeslaat dan zal er nog wel wat meer beschadigen dan alleen de wegbermen.

 

 

Nou, ik héb zelfs horen fluisteren dat de eerste wolf met een TB om zijn nek is gesignaleerd ... :lookaround:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hej,

Wat de wolven betreft, het lijkt me niet zo'n goed idee om wolven terug in Nederland te krijgen.

Het zit zo, ik woon al 13 jaar in zweden ,en ook hier hebben wij wolven.

 

Er worden regelmatig meldingen gedaan van wolven die schapen en ander klein vee aanvallen .

Dit gebeurd vaak puur voor de lol, meerdere schapen worden das verwond of dood gebeten in een aanval.

Je kan je voorstellen wat dit voor gevolgen kan hebben in een zo dicht bevolkt land als Nederland.

 

De wolven insluiten is geen mogelijkheid ,daar hebben ze teveel ruimte voor nodig.

 

De bevolkingsdichtheid is hier 25 pers. / vierkante kilometer.

In Nederland is de dichtheid maar liefst meer dan 400 pers./ vierkante kilometer.

 

Weg laten, geen goed idee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij doden wolven niet voor de lol, maar is het eerder enn gevolg van de razernij die ontstaat omdat de prooidieren opgesloten zitten in een beperkte ruimte (weiland). Hetzelfde gebeurt als er bv een vos in een kippenstal terecht komt. alle kippen worden gedood terwijl er maar één wordt meegenomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op dit moment worden er jaarlijks zoveel schapen en reeën aangevallen door loslopende honden (althans in de provincie Utrecht), dat de schade die een enkele wolf aanricht er niet zoveel toe doet (denk ik).

Ik vermoed ook dat het nog wel even zal duren voordat zich een heel roedel wolven in Nederland zal vestigen, dus voorlopig houden we het maar op de verwondering van de zeldzame blik op (een foto van) een afgedwaalde vreemdeling...

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als 1 wolf over de dam is volgende er meer ..... of was dat nou met schapen ?

Volgens mij allebei: Als 1 wolf over de dam is, dan gaan er geen schapen meer over.

 

Qua natuur ( fauna ) zou het natuurlijk fijn zijn dat de wolven terug komen, hoe meer oorspronkelijke soorten hoe beter. Maar volgens mij is er veel te weinig natuur ( o.a. qua oppervlakte ) in Nederland voor deze grote soorten.

 

Ps. www.geocafe.nl ?? >> niet bereikbaar.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...