Spring naar bijdragen

Hoe Klein Mag Een Logje Zijn?


ddvddv

Hoe klein mag een logje zijn?  

132 leden hebben gestemd

  1. 1. Hoe klein mag een logje zijn?

    • Maakt mij niet uit. Al is het maar een ;
    • Enige leesbare tekst
    • Een kort verhaaltje, beschrijving of iets degelijks
    • Niets minder dan een essay over de schoonheid van het cachen


Aanbevolen berichten

 

- er wordt nadrukkelijk aangegeven dat TB's of coins alleen geruild mogen worden;

 

 

Prima post wat mij betreft, maar dit regeltje lijkt me een beetje een vreemde eend in de bijt. Als CO's aangeven dat je TB's of coins niet mag houden, lijkt me dat prima. Maar als ze aangeven dat je TB's of coins alleen uit de cache mag meenemen als je er andere TB's of coins voor in de plaats achterlaat, dan is dat gewoon in strijd met de regels. TB's en coins zijn juist GEEN ruilobjecten en mag je gewoon ALTIJD meenemen. Ze moeten immers reizen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

 

Wat niet wegneemt dat ik wel vind dat eigenaren van caches steeds meer beginnen te zeuren. Het begint ook gemeengoed te worden dat eigenaren veeleisend zijn tegenover de cachers:

- een logje moet leuk, inspirerend en vooral niet standaard of te kort zijn;

- de cache moet vooral zo gedaan worden zoals de eigenaar hem bedoeld heeft;

- critische logjes worden niet gewaardeerd;

- er wordt nadrukkelijk aangegeven dat TB's of coins alleen geruild mogen worden;

- de cacher dient de eigenaar op zijn blote knieën te danken voor zijn goedheid dat het hem behaagd heeft om een cache neer te leggen

- etc etc.

Nou.... Ik heb mijn zegje gedaan. Laat de "flame mails maar komen!

 

Van mijn kant zeker niet hoor Zangvogel. Er zit heel veel waars in je betoog. Het aantal keren, dat ik heb moeten lezen hoe dankbaar ik Cacheowners moet zijn dat zij VOOR MIJ een cache neerleggen wordt me soms iets te groot. Het lijkt wel, of veel cacheowners zichzelf zien als een zegening voor de maatschappij en het cacherslegioen, hetgeen van een behoorlijke zelfoverschatting getuigt.

 

Doen zij het dan niet voor hun eigen plezier? Beleven zij dan geen genoegen aan het uitdenken van een cache, het bestuderen van de cachelocatie, het in elkaar zetten van een leuk kistje etc. etc.? Ze geven de indruk, dat dit in veel gevallen niet zo is, maar cacheowners zijn toch niet de verpersoonlijking van het moderne masochisme??. Persoonlijk heb ik liever dat cacheowners GEEN cache neerleggen dan dat zij mij het idee gaan geven, dat ik op mijn blote knieën het Wilhelmus voor ze moet gaan zingen.

 

Ik heb overigens zelf ook 11 caches liggen en ik heb daar tijdens het leggen heel veel plezier aan beleefd en eerlijk gezegd kijk ik nog steeds dagelijks uit naar de mail om te kijken of er mensen bij de plekken langs geweest zijn, die ik als mooi beschouw en waar ik met veel genoegen een cache heb neergelegd om anderen ook te kunnen laten genieten van dat plekje!!!

En Zangvogel kennende weet ik dat hij er net zo over denkt..... Trouwens, dat heeft hij al gezegd.....:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

Ik heb overigens zelf ook 11 caches liggen en ik heb daar tijdens het leggen heel veel plezier aan beleefd en eerlijk gezegd kijk ik nog steeds dagelijks uit naar de mail om te kijken of er mensen bij de plekken langs geweest zijn, die ik als mooi beschouw en waar ik met veel genoegen een cache heb neergelegd om anderen ook te kunnen laten genieten van dat plekje!!!

 

 

Maar wij mogen dus niet weten welke dat zijn? Of heeft je anonieme profiel hier een andere reden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jongens, een stukje bescheidenheid siert ons allen hoor

 

Ook aan deze kant : Mee eens.

 

Krijg de laatste tijd te vaak het idee dat de "verplichting" van lange logs, meer bedoeld is ter meerdere glorie van de cachelegger zelf.

Binnenkort ga ik aan de slag met een nieuwe cache, en meer dan een "gevonden" of "TFTC" hoef ik echt niet te hebben, zit niet te wachten op een paar veren in mijn-je-weet-wel.

Ik weet zo ook wel dat deze cache leuk gaat worden, hoef ik niet bevestigd te zien .

bewerkt door Team Tammo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb overigens zelf ook 11 caches liggen en ik heb daar tijdens het leggen heel veel plezier aan beleefd en eerlijk gezegd kijk ik nog steeds dagelijks uit naar de mail om te kijken of er mensen bij de plekken langs geweest zijn, die ik als mooi beschouw en waar ik met veel genoegen een cache heb neergelegd om anderen ook te kunnen laten genieten van dat plekje!!!

 

 

Maar wij mogen dus niet weten welke dat zijn? Of heeft je anonieme profiel hier een andere reden?

 

Ja.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Omdat ik cachen leuk vond, wilde ik iets terug doen voor de community, en dat was de reden dat ik zelf ook een cache heb neergelegd.

 

Geen flame maar een opmerking: Een cache leggen omdat je wat terug wilt doen voor de community vind ik persoonlijk de slechtste reden om een cache te leggen. Nu ken ik je cache(s) niet, maar het spreekwoordelijke kokertje bij de spreekwoordelijke lantaarnpaal* schaar ik niet onder het iets terug doen voor de community.

 

Er zijn caches die een aanwinst zijn voor het cachen, als je zoiets neer wilt leggen: Ga je gang. Ik probeer ook altijd zo'n cache neer te leggen (lukt niet altijd) maar er zijn ook andere manieren om iets terug te doen oor de community. Schrijf bijvoorbeeld een interessant log bij de caches die je doet (en zo zijn we weer bij het onderwerp) het liefst met een mooie foto erbij (doe ik ook te weinig).

 

* Zo'n cache is toch eigenlijk reclame voor Philips, Alcoa en Kodak en zou daarom wegens commercieel geweigerd moeten worden.

 

Tc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Omdat ik cachen leuk vond, wilde ik iets terug doen voor de community, en dat was de reden dat ik zelf ook een cache heb neergelegd.

 

Geen flame maar een opmerking: Een cache leggen omdat je wat terug wilt doen voor de community vind ik persoonlijk de slechtste reden om een cache te leggen. Nu ken ik je cache(s) niet, maar het spreekwoordelijke kokertje bij de spreekwoordelijke lantaarnpaal* schaar ik niet onder het iets terug doen voor de community.

 

 

Daar zou je Zangvogel en zijn caches mee te kort doen, als het berichtje specifiek op hem gericht zou zijn. Ik ga er dus vanuit, dat dit niet het geval is. Maar je hebt mijn support als je bedoelt dat iemand, die even een cache in zijn voortuin onder een bloempot dumpt als bijdrage aan de community etc. etc..... een grotere bijdrage zou leveren door gewoon een kaarsje op te steken in de lokale basiliek.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach een deel van de community maak je er wèl blij mee (de puntjesjagers) en niemand is verplicht om ze te gaan rapen. Dus zelfs zo'n cache beschouw ik als een bijdrage, al verdient het ook mijn voorkeur niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

* Zo'n cache is toch eigenlijk reclame voor Philips, Alcoa Nedal of Sapa en Kodak en zou daarom wegens commercieel geweigerd moeten worden.

 

Tc

 

Excuses voor de slowchat, ik hoop dat je onder je sociale kookpunt kan blijven maar mijn beroepsdeformatie kan deze ernstige fout niet toestaan. Alcoa maakt geen lantaarnpalen meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb overigens zelf ook 11 caches liggen en ik heb daar tijdens het leggen heel veel plezier aan beleefd en eerlijk gezegd kijk ik nog steeds dagelijks uit naar de mail om te kijken of er mensen bij de plekken langs geweest zijn, die ik als mooi beschouw en waar ik met veel genoegen een cache heb neergelegd om anderen ook te kunnen laten genieten van dat plekje!!!

 

 

Maar wij mogen dus niet weten welke dat zijn? Of heeft je anonieme profiel hier een andere reden?

 

Ja.

ok, dus: Ja, het anonieme profiel heeft een andere reden?

dus mogen we wel weten welke 11 caches dat zijn!

[sorry, beetje off-topic]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alcoa maakt geen lantaarnpalen meer.

Om het onderwerp weer op cachen te brengen: Ik weet zeker dat er in Roosendaal ten minste een fotokokertje bij een lantarenpaal van de door mij genoemde fabrikant ligt.

 

Tc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik neem aan dat ze niet alle reeds aanwezig lantaarnpalen gaan omhakken omdat het bedrijf gestopt is met de verkoop ervan. Maar als ze het product niet meer verkopen, maak je met de cache toch niet echt reclame meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...