Spring naar bijdragen

Hoe Klein Mag Een Logje Zijn?


ddvddv

Hoe klein mag een logje zijn?  

132 leden hebben gestemd

  1. 1. Hoe klein mag een logje zijn?

    • Maakt mij niet uit. Al is het maar een ;
    • Enige leesbare tekst
    • Een kort verhaaltje, beschrijving of iets degelijks
    • Niets minder dan een essay over de schoonheid van het cachen


Aanbevolen berichten

Ik gebruik het log om mijn beleving van de cache te delen met de legger, al dan niet gecombineerd met een Geo d'Or en/of Favorite.

Maar de ene mens is gelukkig de andere niet, dus iedereen zal dat doen op haar/zijn wijze en zo zullen er ook mensen zijn die er helemaal niks mee hebben. Soms zijn ook wij cachers maar gewoon mensen :dribble::crybaby::angry::D

 

Een cache die respect verdient zal dat gemiddeld genomen ook krijgen. Als daar om gevraagd moet worden is er mijns inziens ergens iets mis.

Uiteraard is ook de CO's niets menselijks vreemd, maar als je je eigen normen en waarden aan anderen wil gaan opleggen, regel dan eerst maar even bij Groundspeak dat dat mag.

 

Ik ben zelf geen CO maar kan het bijvoorbeeld zeker waarderen als cachers die één van mijn coins vinden die loggen met een tekst en/of een foto of al helemaal als ze rekening houden met de missie die ik de coin gegeven heb. Maar zo niet, dan niet.

En als ik dat ooit als probleem ga ervaren, dan haal ik ze op, leg ze op de plank en deel ze alleen met de mensen waarvan ik zeker weet dat ze zullen reageren zoals ik dat zelf het liefste zie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Meestal schrijf ik al wat leuks in het logboekje in de cache zelf. De lengte van mijn log op internet hangt af van de moeite die een cachelegger gedaan heeft om een cache te bedenken, te leggen en te onderhouden. Je kunt toch niet verwachten dat ik een heel epos schrijf over een in de berm gegooid filmkokertje? Als er op het fysieke logrolletje alleen maar ruimte is om de initialen van je naam te noteren, waarom zou ik dan veel moeite doen om op internet een heel verhaal te schrijven? Plaats dan een grotere cache met een fatsoenlijk logboek, zou ik zeggen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soms is een log schrijven leuk, soms is het meer een verplichting na een vondst.

Soms heb ik inspiratie, soms gewoon niet!

Soms was het (de weg naar het)vinden vermeldingswaard, soms niet.

Ik heb een aardige tussenvorm gevonden voor wel schrijven, maar efficiënt met de tijd omgaan. Als ik een dag ga cachen dan begin ik elke log van een Found op die dag met dezelfde tekst in italic. Zoals hier dus

 

En vervolgens schrijf ik bij elke log afzonderlijk iets specifieks - soms heel kort, een andere keer weer uitgebreid.

bewerkt door Diafragma
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Buiten het vinden van de caches zelf, hebben wij er gelukkig nog altijd plezier in om 's-avonds direct onze logjes en foto's te plaatsen. Het is inderdaad de kunst om iedere keer weer iets origineels te verzinnen, vooral bij een rondje met bijv. allemaal micro's. Het is prettig voor de legger, die er toch ook moeite voor doet en voor de volgende bezoeker van de cache.

Met knippen/plakken maak je je er wel erg makkelijk vanaf. Ook zie je steeds meer loggers, bijv. in het bezit van een I-phone, die snel door willen naar de volgende en ter plekke even TFTC loggen. Jammer...

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Ik merk het nu ook als cacheeigenaar dat ik het geweldig vind om al die avonturen te lezen om bij de cache te komen.

 

(PS: 10 stappen naar een goede log)

 

Hier ben ik het helemaal mee eens!

Sinds een maand zijn wij in het bezit van 16 caches en lezen (meestal) met plezier de logjes en bekijken de foto's.

Ook al is het een serie, ik vind het "teleurstellend" als men enkel kopieert en plakt. Er zit echt heel veel werk in, als is dat voor de cacher misschien niet altijd te zien.

Ik heb gemerkt dat ik daarom ook mijn eigen logjes wat heb aangescherpt en deze indien mogelijk ook van een foto voorzie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik een serie Caches doe die dag (soms met ander team erbij) dan doe ik nog wel eens 1 of 2 regels copy/paste.

(de inleiding).

Maar in het algemeen komt er dan wel een specifiek stukje voor die specifieke Cache bij.

bewerkt door ikke
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee hoor, voor mij is een punt als log meer dan voldoende.

Lekker belangrijk wat er in een log staat, gaaaap.

Als de mensen nou maar een leuke dag gehad hebben tijdens het zoeken, dan is dat voor mij meer dan genoeg, log interesseert mij echt geen biet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de logboekjes schrijven wij uitsluitend onze naam, de datum en de tijd. Verhaaltjes schrijven op een microrol is zinloos. Bovendien raken die rollen kwijt, worden ze nat of wat dan ook. Ik heb niet de idee dat cacheowners de logrolletjes echt gaan lezen.

 

Op de site loggen we altijd zeer ruim. Een CTRL-C / CTRL-V situatie heeft zich bij ons nog nooit voorgedaan. Ik blijf dit een een zeer slechte zaak vinden. De mensen die dit doen zien de cacheowner niet als een individu, die heel veel tijd en moeite in zijn creatie heeft gestopt (of dat nou één mooie multi is of een trail van 60 caches) maar als een medium waardoor je puntjes kunt toevoegen aan je lijst....

 

Als cacher heb ik er ook een hekel aan. Het is altijd wel eens handig om even een hintje of een tip te vinden in de logjes, wanneer je een doosje niet één twee drie kan vinden. Als je dan vijf van die CTRL V logjes achter elkaar te lezen krijgt zonder ook maar enige informatie over de cache waar je nu staat, dan word je niet blij....

 

Maar ja, de huidige maatschappij is snel en veel cachers zijn snelle jongens met snelle apparatuur bij zich en dat werkt deze handelwijze in de hand..... Het valt niet meer terug te draaien.

 

Voor wat betreft onze eigen caches genieten we volop van de logjes die geschreven worden. En bij de TFTC caches halen we onze schouders op en denken... "Als ie maar gelukkig is met z'n puntje, dan zijn wij het ook".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De mensen die dit doen zien de cacheowner niet als een individu, die heel veel tijd en moeite in zijn creatie heeft gestopt (of dat nou één mooie multi is of een trail van 60 caches) maar als een medium waardoor je puntjes kunt toevoegen aan je lijst....

 

Nee, niet mee eens. Ben zeker geen puntjesjager, ik cache wanneer ik zin heb en het zal me een zorg zijn of ik een jaar 1 punt, of 100 punten haal, het gaat mij toch echt om de plek waar ik terecht kom, dat is de lol van geocachen. Al kreeg ik helemaal geen punten voor een cache, lekker boeiend ....

 

Ik denk dat de voldoening voor een CO zou moeten zitten in het feit dat de CO zelf weet dat de jagers een leuke route hebben gelopen.

Bij mijn "Rondje Barlagepolder" (Ja, ik weet het, hij staat door omstandigheden te lang op off-line), neem ik de logjes ter kennisgeving aan, ik beleef daar als CO absoluut geen extra plezier aan,

maar ik weet wel dat de cachers een leuke route hebben gehad, en daar gaat het mij om.

 

En iedereen die verwacht dat ik een logje schrijf bij hun cache, van minimaal zoveel woorden, die hebben pech. Niet uit luiigheid of uit disrespect, maar ik ben een cacher, geen schrijver.

bewerkt door Team Tammo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als dit jouw insteek is dan respecteren wij dat uiteraard. Maar in een voorgaand berichtje schrijf je dat het er jou om te doen is, dat cachers een leuke dag hebben door bijvoorbeeld jouw caches te doen...

 

Maarrrreeee.... Hoe weet je dat ze een leuke dag hebben gehad als ze jou dat niet even via een logje laten weten??? Eén ding is zeker.... Mijn zeldzame logjes van minder dan 10 woorden werden over het algemeen niet veroorzaakt door een fijne cache.... :no:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maarrrreeee.... Hoe weet je dat ze een leuke dag hebben gehad als ze jou dat niet even via een logje laten weten???

 

Simpel antwoord, je hebt als CO toch zelf de route en de plek uitgezocht ? En als je dan zelf ook nog de nodige caches gedaan hebt, dan heb je toch genoeg informatie om voor jezelf

te bepalen of jouw cache wel, of niet leuk is ?

Als je een cache neerlegt op een geheime plek in de natuur, die alleen via een nauwelijks te vinden doorgang te bereiken is, dan weet je dat dat een leuke cache wordt voor de jagers.

Leg je een cache neer in de bosjes naast een parkeerplaats tussen allerlei troep in, dan weet je toch als CO dat je cache door de meeste niet leuk gevonden gaat worden ?

 

En dan nog, smaken verschillen, wat de een leuk vind, vind de ander niets.

Ik heb wel eens in Duitsland een kokertje gevonden achter de bosjes, die bewoond werden door zwervers, en waar het kokertje bij hun natuurtoilet lag. Het is goor, het is ranzig, en

de meeste mensen zouden het niets vinden, maar ik vond het wel een bijzondere plek, want het zet je wel even aan het denken...

 

Kortom, mijn mening is dat logjes weinig toevoegen. Je moet als CO gewoon zeker weten hoe je cache door de cachers beoordeeld gaat worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maarrrreeee.... Hoe weet je dat ze een leuke dag hebben gehad als ze jou dat niet even via een logje laten weten???

 

Simpel antwoord, je hebt als CO toch zelf de route en de plek uitgezocht ? En als je dan zelf ook nog de nodige caches gedaan hebt, dan heb je toch genoeg informatie om voor jezelf

te bepalen of jouw cache wel, of niet leuk is ?

Als je een cache neerlegt op een geheime plek in de natuur, die alleen via een nauwelijks te vinden doorgang te bereiken is, dan weet je dat dat een leuke cache wordt voor de jagers.

Leg je een cache neer in de bosjes naast een parkeerplaats tussen allerlei troep in, dan weet je toch als CO dat je cache door de meeste niet leuk gevonden gaat worden ?

 

Het is helaas niet mijn ervaring, dat alle cacheowners over deze vorm van zelfkritiek beschikken.... :dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...