Spring naar bijdragen

Can Groundspeak Help Us Against Spoiling?

Phoenix-night

Aanbevolen berichten

@Mars Express:

Tja wat jij waar uit afleidt, daar heb je mijn toestemming niet voor nodig. Ik heb weleens op GL gekeken, maar alleen om te zien of mijn cache(s) er ter sprake komen.

bewerkt door kdv
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik begin het spoor een beetje kwijt te raken, maar begrijp ik nou goed dat publiceren niet mag en voor de rest vanalles wel.

Dan begint het een beetje te lijken op het downloaden van muziek. Of dat nog steeds geldt weet ik niet maar het was altijd zo dat downloaden mocht, maar uploaden niet.

Dus volgens de officiele richtlijnen van Groundspeak zijn diegenen die hun coordinaten van Geoleaks afhalen dus geen valsspelers zoals ze hier genoemd worden, maar degenen die de oplossingen aandragen en publiceren wel

Grappig trouwens dat er twee puzzeltjes van mij tussen de ZH puzzels staan, en ik probeer ze altijd zo makkelijk mogelijk te maken.

• Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Mars Express:

Tja wat jij waar uit afleidt, daar heb je mijn toestemming niet voor nodig. Ik heb weleens op GL gekeken, maar alleen om te zien of mijn cache(s) er ter sprake komen.

jouw toestemming heb ik nergens voor nodig, maar ik begrijp uit je reactie dat ik gelijk had. en dat is mooi, hoeven we er verder geen woorden aan vuil te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik benoemde alleen de cache 'What the ..'. Waarom je er dan andere caches bij gaat halen en de logs hier bespreekbaar (?) wil maken is mij een raadsel. Wel bedankt dat je zo sportief bent geweest om op verzoek de namen weg te halen. Ik zie overigens nog meer posts waar ongevraagd namen publiekelijk (ik lees: te schande) worden gemaakt. Ik vraag me af of dit wel de bedoeling is.

Als je nog steeds afvraagt hoe ik uit logs kan opmaken of er gepuzzeld is (wat ik overigens nooit hebt beweerd) wil ik best eens uitleg geven. Alleen niet in een forum .. misschien op een event? Kunnen we meteen wat coörds uitwisselen.

Voor wat betreft de laatstgenoemde cache .. tja .. wat zal ik zeggen? Rare jongens die Finnen .. of zou hij misschien op GL moeten komen om 'het' te snappen ;-)

Het gaat in deze discussie toch niet om EEN cache maar alle cachjes en ik laat gewoon even zien wat ik even snel lees bij JOU cachjes en dat IK er niet uit op kan maken dat er een heftige puzzel sessie aan voor af hebt is gegaan...

En nog even een zinnetje uit een van je posts ui dit draatje:

Ik wil een leuk logje lezen als ik de e-mail open .. een log die geloofwaardig is .. een log die tot mijn verbeelding spreekt .. een log waar IK uit kan opmaken hoe iemand de cache en de puzzel ervaren heeft ......

Nou dit zinnetje lees ik toch echt dat je uit een log kunt op maken dat er gepuzzeld is of niet nou dat kan ik uit die logjes echt niet opmaken of heb mis.

Dat jij misschien wat anders weet zou kunnen Maar dat zie ik niet..

Finnen zullen wel raar zijn maar ik maak er niks uit op. En daarom zij ik ook misschien zie ik het ook verkeerd.

Wat betreft die namen stuur mij even een pm in welke post ik die gebruikt zou hebben dan kan ik dat even nakijken en eventueel aanpassen als ik denk dat je daar gelijk in zou hebben.

Net zo als ik net heb gedaan.

En te schande brengen is niet wat mijn bedoeling is met dit soort copy past knipsels ik geef gewoon aan dat er zo wat geschreven is..

IK maak me niet druk om TFTC LOGJES OF Hier even lekker de kuierlatten gestrekt voor we straks vertrekken richting boot.

Maar ik zal zeker in de toekomst hier wat beter over nadenken want hun naam noemen hoeft ook niet daar heb je gelijk in.

Dat kan iedereen wel terug lezen als ze dat zouden willen op .com of op global of waar dan ook waar de logjes verschijnen

Groeten Alex

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laat ik me nu toch weer verleiden om te reageren.

Dan zit je hier bij het verkeerde draadje, want dit gaat niet over de kwaliteit van voortuincaches.

Het gaat in dit draadje regelmatig over respect. En respect werkt twee kanten op. Cachen gaat over het vinden van een doosje in een mooie omgeving (of met een mooie verstopmethode). Als ik na het oplossen van een puzzel naar een (spreekwoordelijk) poepveldje wordt gestuurd getuigd dat niet van respect naar de cache zoeker.

En kom ook niet aan met dat de "originele" puzzel de kern van de cache is. Ten eerste is die puzzel vaak niet origineel. Maar belangrijker: Als het echt om de puzzel zou gaan zou het ook een uitdaging zijn om gearchiveerde caches op te lossen. Het levert weliswaar geen puntje op, maar het ging toch om die puzzel ;)!

Ik ben benieuwd: Wie vind die puzzels echt zo interessant dat hij of zij gearchiveerde mysteries gaat oplossen?

Tc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben benieuwd: Wie vind die puzzels echt zo interessant dat hij of zij gearchiveerde mysteries gaat oplossen?

Tc

Niemand denk ik want er HANGT geen spreek woordelijk puntje aan..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begin het spoor een beetje kwijt te raken, maar begrijp ik nou goed dat publiceren niet mag en voor de rest vanalles wel.

Dan begint het een beetje te lijken op het downloaden van muziek. Of dat nog steeds geldt weet ik niet maar het was altijd zo dat downloaden mocht, maar uploaden niet.

Je hebt het prefect door! Niet alleen de vergelijking dat downloaden/gebruikmaken van hints en coordinaten wel mag en uploaden van muziek en coordinaten niet mag. Maar ook dat het uitwisselen van muziek/coordinaten altijd al gebeurde. Maar nu wordt er (met gebruikmaking van moderne technieken) massaal muziek/coordinaten uitgewisseld gaan worden ontstaat daar weerstand tegen.

Tc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ja zeg, zomaar mijn account op geoleaks weg. Weet een van de geoleaks experts hier of ze daar accounts deleten als je er er niet veel komt of niets post?

Ja dat kan....

staat in de forum regels.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik na het oplossen van een puzzel naar een (spreekwoordelijk) poepveldje wordt gestuurd getuigd dat niet van respect naar de cache zoeker.

Tc

Niemand STUURT je waar dan ook naar toe. En smaken verschillen, over respect gesproken.

Wat jij de slechtste cache van Nederland noemt, kan een ander bijvoorbeeld wel een leuke cache vinden. Zoals de logs bewijzen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Massaal? het enige wat er massaal in deze is, is de aandacht die er hier aan wordt gegeven.

Door jou onder anderen :)

en door jou en mij die iedere keer weer reageren mij maakt het niet uit ik ben een gebruiker van het fenomeen :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...