Jump to content
Sign in to follow this  
team nessa

Vastlopende Tomtom

Recommended Posts

Onze tomtom wil niet meer naar nuttige plaats navigeren.

Elke keer als we het proberen gaat hij opnieuw opstarten.

We zijn er inmiddels achter dat het komt door de geocache poi's.

Hoe dit gekomen is is niet duidelijk, het begon spontaan.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Resetten, schijfcontrole en de caches er opnieuw opzetten heeft allemaal niet geholpen....

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je het al geprobeerd door alle caches eraf te halen en dan kijken of je naar een nuttige plaats kunt navigeren?

 

Wij hebben het ook weleens gehad en toe bleek dat het gewoon teveel pois waren (nl be en een groot deel van duitsland)en dat kun het kastje niet aan.

 

Werkt het wal als je er wat minder inzet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alle poi's zijn er al af gehaald en alleen als er weer caches op gezet worden loopt hij vast.

Zoveel zijn het er ook niet, slechts 8500 :lol1:

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke, bij die van ons ging hij pas over z'n nek bij de 25.000 stuks, dus dat zal het wel niet wezen.

 

Maar ik heb ook weleens aan de telefoon gehangen met tomtom omdat hij telkens vastliep. toen moest ik 1 bestandje verwijderen op de tom en daarna deed hij het weer perfect, misschien dat dat een idee is?

 

heb nog in m'n oude mail zitten zoeken over dat probleem, er staat alleen niet bij welk bestandje het nou was :cry:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geachte heer Houkes,

 

Hartelijk bedankt voor uw contact met onze afdeling Customer Care.

 

Het referentienummer voor uw vraag is 110321-001418. Dit referentienummer kunt u vermelden als u nogmaals contact met ons opneemt over dit onderwerp.

 

Vervelend te horen dat de TomTom blijft hangen en dan weer opnieuw opstart. dat hoort inderdaad niet. Dit heeft meestal wel te maken met de software in de TomTom en in dit geval raad ik dan aan om het besturingssyteem te vernieuwen en een aantal bestanden te verwijderen. Dit helpt voor bijna alle software problemen. Laat mij graag nog even uw bevindingen weten via de email of het is gelukt of niet. (volg methode onderaan deze email om de vraag bij te werken) Zo niet zoek ik natuurlijk naar een andere oplossing.

 

• Stap 1. Installeer TomTom HOME 2 nodig, als u die nog niet heeft geïnstalleerd. •

 

1. Download TomTom HOME 2 door te klikken op de volgende link: http://download.tomtom.com/sweet/application/home2latest/TomTomHOME2winlatest.exe

2. Klik op [uitvoeren] of [Run] in het downloadscherm dat u krijgt te zien.

3. Klik op [uitvoeren] of [Run], zodra de download is voltooid.

4. Volg de instructties op het scherm om de installatie te voltooien.

5. Sluit het scherm “Gefeliciteerd!...” door rechtsboven op het kruisje te klikken met uw linkermuistoets.

6. TomTom HOME zal automatisch opgestart worden.

 

• Stap 2. Controleer uw TomTom-navigatiesysteem op fouten. •

 

U kunt de volgende stappen volgen om de kaart te laten controleren en om eventuele fouten te laten repareren.

 

1. Reset uw TomTom-navigatiesysteem (voor instructies, klik op de volgende link: www.tomtom.com/6971 ), sluit hem aan op de computer en zet ze allebei aan, als ze niet al aan stonden.

2. Druk op [Ja] op uw TomTom-navigatiesysteem, als u gevraagd wordt om verbinding te maken met de computer, en TomTom HOME zal automatisch opstarten. Zo niet, dan kunt u verder gaan met Stap 4.

3. Sluit TomTom HOME af door rechtsonder, bij de tijd op uw computer, het TomTom-icoon (de twee rode handjes) met uw rechtermuistoets aan te klikken en [sluit Af] te selecteren met uw linkermuistoets.

4. Klik met uw linkermuistoets achtereenvolgens op de Windows [start]-knop (linksonder in uw scherm) --> [Deze Computer] (voor Windows Vista of 7: Klik op[start] -->[Computer]).

5. U ziet hier alle harde schijven op uw computer, zoals de C- en D-schijf, maar ook de TomTom-schijf, die meestal een TomTom-icoon erbij heeft staan, maar ook “Verwisselbare schijf” of “Internal” kan heten.

6. Klik met de rechtermuisknop op de TomTom-schijf en klik met uw linkermuistoets op [Eigenschappen].

7. Klik in het dialoogvenster “Eigenschappen” op het tabblad [Extra].

8. Klik op [Nu controleren].

9. Zet een vinkje in “Beschadigde sectoren zoeken en repareren in”.

10. Klik op [starten].

11. Als er beschadigde sectoren worden gevonden, bevestig dat deze moeten worden gerepareerd.

 

• Stap 3. Verwijder de applicatiesoftware handmatig van uw TomTom-navigatiesysteem. •

 

1. Reset uw TomTom-navigatiesysteem (voor instructies, klik op de volgende link: www.tomtom.com/6971 ), sluit hem aan op de computer en zet ze allebei aan, als ze niet al aan stonden.

2. Druk op [Ja] op uw TomTom-navigatiesysteem, als u gevraagd wordt om verbinding te maken met de computer, en TomTom HOME zal automatisch opstarten. Zo niet, dan kunt u verder gaan met Stap 4.

3. Sluit TomTom HOME af door rechtsonder, bij de tijd op uw computer, het TomTom-icoon (de twee rode handjes) met uw rechtermuistoets aan te klikken en [sluit Af] te selecteren met uw linkermuistoets.

4. Klik met uw linkermuistoets achtereenvolgens op de Windows [start]-knop (linksonder in uw scherm) --> [Deze Computer] (voor Windows Vista of 7: Klik op[start] -->[Computer]).

5. Dubbelklik (met uw linkermuistoets) op de TomTom-schijf.

6. U ziet nu een groot aantal gele mappen en losse bestanden (die niet geel zijn).

 

NB: Als u niet alle genoemde bestanden uit stap 7 kunt vinden, kunt u toch gewoon verder gaan, omdat ze niet allemaal op alle TomTom-modellen aanwezig zijn.

 

7. U gaat een aantal bestanden verwijderen, maar LET OP: De mappen (meestal geel of blauw) met bijbehorende inhoud, evenals de bestanden: antitheftw.bmp, lowbatteryw.bmp en splashw.bmp mogen NIET verwijderd worden.

8. Selecteer ALLEEN de overige losse bestanden als volgt : Houd de CTRL-toets op het toetsenbord ingedrukt met uw linkerwijsvinger en klik tegelijkertijd met uw linkermuistoets achtereenvolgens op de overige losse bestanden. Ze worden nu alleen geselecteerd.

9. Zodra de juiste bestanden (controleer stap 7) geselecteerd zijn, laat de CTRL-toets los en klik met uw rechtermuistoets op een van de bestanden en klik met uw linkermuistoets op [Verwijderen].

10. Bevestig de verwijdering door [JA] te klikken.

11. Sluit, na de verwijdering, het venster door rechtsboven het kruisje aan te klikken met uw linkermuistoets.

 

• Stap 4. Verwijder de inhoud van de TomTom map om ervoor te zorgen dat alle updates in de stap hierna opnieuw aangeboden worden •

 

1. Klik op [start] --> [Deze Computer] -->[Mijn Documenten] (voor Windows Vista of 7: Klik op[start] -->[Computer] --> [Documenten]).

2. Open de map “TomTom” en klik op de map “Downloads”

3. Verwijder hier de inhoud van de map “Downloads”

4. Ga nu terug en klik op de map “From Device” en verwijder hier ook de inhoud van.

5. Sluit het Windows Verkenner venster door rechtsboven op het kruisje te klikken.

 

• Stap 5. Installeer de applicatiesoftware opnieuw op uw TomTom-navigatiesysteem via TomTom HOME •

 

1. Open TomTom HOME door te klikken op [start] --> [(Alle) Programma's] --> [TomTom] --> [TomTom HOME 2].

2. U krijgt nu de melding dat er een applicatie-update is vereist, klik op [update mijn navigatiesysteem].

3. Nadat TomTom HOME de beschikbare updates heeft gevonden, klikt u op [Terug].

4. Log in door rechtsboven te klikken op [Meld Aan]. Als uw e-mailadres: peter.houkes@gmail.com er al staat, dan bent u al op de juiste manier ingelogd en kunt u verder gaan met stap 6. Als er een ander e-mailadres staat, klik hier dan op en ga verder met stap 5.

5. Vul het juiste e-mailadres: peter.houkes@gmail.com en bijbehorend wachtwoord in, zet een vinkje in “Onthoud mijn wachtwoord op deze computer” en klik op [Meld Aan], rechtsonder in het venster.

 

NB: Mocht u problemen hebben met aanmelden, ga dan naar www.tomtom.com, klik op “Mijn TomTom login” en dan op “Wachtwoord vergeten?”. U krijgt binnen een paar minuten een e-mail toegestuurd met een link naar onze website, waar u het wachtwoord kunt aanpassen.

 

6. Klik op [update Mijn GO / ONE / XL / XXL / Rider].

7. Selecteer alleen de applicatiesoftware, 'Application for...' genoemd, en klik op [update en Installeer] om deze te downloaden en te installeren.

8. Klik op [OK] om door te gaan, als hierom gevraagd wordt.

TomTom HOME zal uw TomTom-navigatiesysteem automatisch opnieuw opstarten.

 

NB: Mocht dit onverhoopt niet gebeuren, reset dan uw TomTom-navigatiesysteem handmatig, zoals uitgelegd op onze Supportwebsite: www.tomtom.com/6971

 

9. Druk op [Ja] op uw TomTom-navigatiesysteem, als u gevraagd wordt om verbinding te maken met de computer.

10. Klik in TomTom HOME op [Ga Door].

TomTom HOME zal opnieuw gaan zoeken naar beschikbare updates en wellicht opnieuw een 'Application for...' in de lijst weergeven. De applicatiesoftware wordt namelijk in een aantal stappen aangeboden en geïnstalleerd.

11. Selecteer wederom alleen de applicatiesoftware en klik op [update en Installeer] om de nieuwere versie van de applicatiesoftware te installeren.

 

NB: Herhaal de stappen 6 tot en met 11 net zo lang tot er geen applicatiesoftware meer in de lijst staat. Ga dan verder bij stap 12.

 

12. Zodra er geen nieuwe applicatiesoftware meer wordt weergegeven in de lijst, klik op [Terug]. Andere items kunt u desgewenst altijd later nog installeren.

 

Koppel de TomTom nog niet los want u mag nog de onderstaande stappen eerst te volgen.

 

• Advies . Verwijder het bestand “mapsetting.cfg” van uw TomTom-navigatiesysteem. •

1. Sluit uw TomTom-navigatiesysteem aan op de computer en zet ze allebei aan, als ze niet al aan stonden.

2. Druk op [Ja] op uw TomTom-navigatiesysteem, als u gevraagd wordt om verbinding te maken met de computer, en TomTom HOME zal automatisch opstarten. Zo niet, ga dan direct verder met stap 5.

3. Sluit TomTom HOME af door rechtsonder, bij de tijd op uw computer, het TomTom-icoon (de twee rode handjes) met uw rechtermuistoets aan te klikken en klik op [sluit Af].

4. Klik op [ Start] --> [(Deze) Computer] of dubbelklik het icoon “(Deze) Computer” op uw Bureaublad.

5. U ziet hier alle harde schijven op uw computer, zoals de C- en D-schijf, maar ook de TomTom-schijf, die meestal een TomTom-icoon erbij heeft staan, maar ook “Verwisselbare schijf” of “Internal” kan heten. Dubbelklik de TomTom-schijf.

6. U ziet nu een groot aantal mappen en losse bestanden. Dubbelklik de map met de naam van de regio die momenteel gebruikt wordt op uw apparaat, zoals bijvoorbeeld Western_Europe_2GB of Benelux.

7. Klik met uw rechtermuistoets op het bestand “mapsettings.cfg” en klik op [Verwijderen].

8. Bevestig de verwijdering en sluit daarna het venster.

 

U mag de TomTom nu veilig loskoppelen e dan zou deze weer naar behoren dienen te functioneren.

 

Indien u na deze stappen nog vragen heeft, neem dan gerust nogmaals contact met mij op door te reageren op deze e-mail zoals onder de stippellijn staat uitgelegd.

 

Met vriendelijke groeten,

 

Gijs Aartsen

 

TomTom Customer Care Team

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Bovenstaande werkt tot nu toe.

Het was even werk en alle favorieten, thuislocatie enzovoort zijn verdwenen, maar de nuttige plaatsen doen het weer.

Ik ga nu alles opnieuw instellen en mocht er weer iets mis gaan, dan meld ik het!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onze tomtom wil niet meer naar nuttige plaats navigeren.

Elke keer als we het proberen gaat hij opnieuw opstarten.

We zijn er inmiddels achter dat het komt door de geocache poi's.

Hoe dit gekomen is is niet duidelijk, het begon spontaan.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Resetten, schijfcontrole en de caches er opnieuw opzetten heeft allemaal niet geholpen....

 

 

Je hebt dan last van een corrupte .ov2 waarschijnlijk heb je in gsak een tomtom geocaching macro ??

Alle geocaching gerelateerde .ov2 bestanden verwijderen (op je tomtom device) de nieuwe tomtom macro downloaden en opnieuw genereren en klaar..

 

Als dit niet helpt dan de MapSettings.cfg verwijderen (op je tomtom device) in de kaarten map (benelux of western europe)

 

Dit bestand (MapSettings.cfg) bevat: favorieten, thuislocatie enzovoort

Edited by reej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het probleem zat in de caches, de macro is de nieuwste, dus dat zou geen probleem mogen zijn.

De oplossing met het verwijderen van de MapSetting, zoals ook al genoemd in de oplossing van Tomtom deed inderdaad de truuk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit bestand (MapSettings.cfg) bevat: favorieten, thuislocatie enzovoort

 

 

Ja die was het :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...