Spring naar bijdragen

Landschap Overijssel Zoekt Geocachers!


De broekies

Aanbevolen berichten

Landschap Overijssel heeft speciaal voor geocachers een oproep geplaatst op hun website. Ze roepen alle geocachers die in de omgeving van Enschede wonen op om 26 maart aanstaande vanaf 10.00 uur op het Koetshuis Hof Espelo te komen. Dit zal een kennismakingsbijeenkomst zijn voor beide zijden en diverse informatie zal worden uitgewisseld (ook over natuur en natuurbehoud en gebiedsinformatie). Ter afsluiting zal er een excursie zijn op het landgoed om geocachers te inspireren waar in het gebied mooie caches geplaatst kunnen worden die in het thema passen van een publieksevenement op 8 mei waar geocachers uitermate welkom zijn.

 

Dus, woon je in omgeving Enschede, heb je al eens een cache gelegd/wil je een cache leggen in het gebied van Landschap Overijssel? Schrijf je dan in via de

website van Landschap Overijssel.

 

Wil je alvast weten, welke gebieden het betreft waar dan caches geplaatst kunnen worden? Het gaat om de volgende gebieden: De Wildernis, Hof Espelo, 't Holthuis, Lonnekermeer of Lonnekerberg

 

Ga voor meer informatie naar de pagina Informatie over gebieden. Daar kun je de hierboven genoemde gebieden apart selecteren, als je in het gebied klikt met de muis zie je direct ook wie de contactpersoon is van dat gebied (maar voor 26 maart kun je het beste via de link op de uitnodigingspagina van Landschap Overijssel contact opnemen).

bewerkt door De broekies
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

We hebben al van een aantal cache-leggers begrepen dat ze aanwezig zullen zijn.

Voor een ieder die in de buurt van vliegveld Enschede woont en wel eens overwogen heeft een (nieuwe) cache te plaatsen, dan is dit een unieke kans. Naast informatie over het gebied wordt je gelijk in contact gebracht met de beheerder voor een goede start van de samenwerking.

 

Hopelijk zien wij ook jou op 26 maart!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is goed om te lezen. In samenwerking met de terreinbeheerder caches uitzetten. Prachtig gebied, waar ik afgelopen herfst 2 keer heb gefietst. Helaas woon ik in het westen, maar kom graag een keer geocachen. Begin oktober kom ik weer - voor de Landschap Twente Marathon. :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Precies op die dag zijn wij onderweg van N'gein naar Twente.

Niet dat ik daar een cache ga leggen, maar het lijkt me zo ie zo een hele ervaring om bij zo een gelegenheid aanwezig te zijn.

Goed initiatief!

 

Wie weet kan ik bij een volgend bezoek aan deze prachtige omgeving vers gelegde caches bezoeken.

Maar goed met de nu al aanwezige caches heb ik nog genoeg te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inmiddels hebben er al 19 teams zich aangemeld (info komt van Landschap Overijssel). Het aantal aanmeldingen is boven verwachting en ze zijn dan ook blij verrast! Om het geheel goed georganiseerd te houden hebben ze ons doorgegeven het limiet aan aanmeldingen op 20 te houden. dus bij deze even de melding.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gezien het aantal aanmeldingen (boven verwachting) heeft Landschap Overijssel nu besloten om eventuele nieuwe aanmeldingen op de reservelijst te plaatsen. Dus, heb je je aangemeld en kun je onverhoopt toch niet aanwezig zijn, meld het ook aan Landschap Overijssel, dan kan iemand van de reservelijst toch nog in aanmerking komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Mooi verslag van een zo te zien heel geslaagde dag!

Maar het valt me toch wel steeds weer op dat bij een groot aantal individuele natuuropzichters/boswachters (OL geeft dat volgens mij ook aan) niet echt bekend is met het spelletje, en dat terwijl het overleg met de meeste natuurbeschermingsorganisaties toch al een jaar of wat loopt. Blijkbaar moet het contact met de natuurbeheerders over de jaren heen steeds weer warm worden gehouden. Om eerlijk te zijn verbaast me dat toch wel wat.

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Landschap Overijssel heeft aangegeven nooit contact te hebben gehad zoals wij dit hebben geïnitieerd. En dit geldt niet alleen voor hun. We hebben meer informatie hierover ontvangen van andere Landschappen. Dus, wie dat dan moeten hebben gedaan in het verleden is mij onbekend in dit geval.

- Hemma

bewerkt door De broekies
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb daarnet even de link bekeken die De Broekies hebben geplaatst over de informatie bijeenkomst van Landschap Overijssel. Omdat ik helaas op de reservelijst van deze bijeenkomst stond, heb ik dus niet het aanvraagformulier voor het plaatsen van een geocache gekregen. Weet iemand hoe ik hier aan kan komen? Of wordt dit formulier nog online geplaatst?

Kaatje89

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...