Spring naar bijdragen

Gatecacher Sofware Op Htc Hd2 Of Garmin


liz&jacob

Aanbevolen berichten

zo ik heb genoeg gehoord, catchen met de HD2 is inderdaad een feestje (mits je batterij vol is, anders is het gauw voorbij.). ik ga op zoek naar een goede gps! wordt nu de vraag welke? Als ik ook al heel veel kan met de HD2, denk ik niet dat ik een hele uitgebreide nodig heb. suggesties?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

zo ik heb genoeg gehoord, catchen met de HD2 is inderdaad een feestje (mits je batterij vol is, anders is het gauw voorbij.). ik ga op zoek naar een goede gps! wordt nu de vraag welke? Als ik ook al heel veel kan met de HD2, denk ik niet dat ik een hele uitgebreide nodig heb. suggesties?

 

Garmin Vista HcX

Lange batterijduur, voor 200 euro t ekoop en op een microsd zijn kaarten te zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik een HTC Touch Pro 2, met TomTom erop om snel ergens terecht te komen. Vervolgens pak ik mijn Garmin Dakota 20 om met de kaart en prachtig kompas tot in detail verder te kunnen.

 

De meest uitgebreide Garmins hebben een fototoestel maar dat zit ook op de HTC's, je zou een Wherigo kunnen lopen met die Garmins maar dat kunnen de HTC's ook.

 

Ik ben zeer blij met de combi HTC / Garmin Dakota20, maaaaarrrr sinds een paar dagen heb ik een iPhone4 en da's weeeer andere koek, en die smaakt heerlijk moet ik zeggen al moet ik nog allerlei apps installeren haha maar dat is leuheuk!

 

Succes met kiezen

 

PS maar cachen met alleen een smartphone? nee da's tobben....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

cachen met alleen een smartphone? nee da's tobben....

 

Wij cachen nog niet zo lang en helaas ook niet zo vaak maar met mijn Sony Ericsson Experia X1 (Windows Mobile) met GateCacher erop gaat het heel goed.

Snel overschakelen tussen kompas, radar en Google maps en eenvoudig in het veld WP's toevoegen, ook met RD, projectie en andere berekeningsmethodes.

Moet wel zeggen dat ik nog nooit met een 'echte' GPS heb gecached, dus misschien weet ik niet wat ik mis...

 

En de batterijduur valt inderdaad tegen. Daarom heb ik een externe BT-GPS ontvanger gekocht (Holux M-1200) die het perfect doet. Ik heb namelijk gemerkt dat de interne GPS ontvanger ook nogal wat van de batterij afsnoept.

 

In ieder geval wacht ik tot ik een nieuwe telefoon bij mijn abbootje kan uitzoeken, dat wordt dan een Windows Phone 7 exemplaar.. GC heeft hiervoor volgens mij een heel mooi proggie (hopelijk net zo uitgebreid als GateCacher)...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog twee zaken die ik mis in deze discussie:

 

Op je Garmin heb je gedetailleerde topo kaarten. Met name in bossen is dat erg fijn want daar staan (alle) bospaadjes op. Dat is veel naukeuriger dan de kaarten die je met GateCacher kunt gebruiken.

 

In het buitenland is internet op je mobiel nog heel duur, dus je wilt wellicht ook een offline oplossing.

 

Daarom ziet onze spullenlijst er als volgt uit:

  • TomTom voor navigatie naar de P plaats en voor alle niet-geocaching tripjes.
  • Garmin voor navigatie tijdens de wandelingen
  • Smartphone (Omnia II) met GateCacher voor als we in NL ongepland willen cachen en kijken of er "iets makkelijks" in de buurt ligt. Maar ook om in het veld eventueel nog eens logjes na te lezen als we iets niet kunnen vinden.
  • Smartphone voor caches waarbij je onderweg online moet (bijv. mailen), dan is het fijn om niet naar huis te hoeven.
  • Natuurlijk GSAK en MapSource op de laptop thuis. Die gaat ook mee op vakantie met voorgeladen PQ's van de vakantiebestemming en gegrabde images van de caches in die omgeving. Vervolgens gaat er een html export van die buitenlandse caches op de smartphone. Dan hebben we daar offline een paperless oplossing voor honderden caches. (Niet dat we er zo veel doen, maar je weet nooit precies waar je allemaal terecht gaat komen.)
  • De html export op de smartphone gebruiken we ook voor een paperless multi-cache-raid trip in NL.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...