Spring naar bijdragen

Found It, Maar Niet In Het Logboekje?


Team Goossens

  

120 leden hebben gestemd

  1. 1. Post-it techniek?

    • Tuurlijk! lekker makkelijk en snel!
    • Nee! Het gaat toch om het vinden van een container
    • Geen mening


Aanbevolen berichten

Om het maar heel kort te houden, de Nederlandse betekenis (beetje vrij vertaald) van "found it" is.... "ik heb het gevonden". Dat toon je dan aan door in het logboek te schrijven. Niet gelogd is niet aantoonbaar gevonden, en dus geen "found it"...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Niet al te ingewikkeld doen. Gewoon verwijderen die log tenzij ze met een foto kunnen aantonen dat ze de container en/of het logboekje in handen hebben gehad en er geen pen was om mee te schrijven.

Het kan tenslotte zijn dat je pen er mee ophoudt (gebeurt me veel te vaak, daarom heb ik stickers).

Het is maar een spelletje, maar elk spelletje heeft z'n regels. Dit is de hoofdregel, zou ik bijna zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen pen meenemen, maar een potlood (met puntenslijper ;) ).

Een potlood schrijft altijd, ook op nat papier.

En op het ogenblik hebben ze bij de Wibra pakketjes van 5 hele leuke notitieblokjes voor 1 euro.

Hoeft een vol logboekje ook geen excuus meer te zijn.

 

Als nieuweling heb ik vanaf het allereerste moment begrepen dat de fysieke log het enige is dat telt.

En sorry hoor, maar dat is toch ook zo ontzettend logisch, dat is toch precies de bedoeling van het spel?

Ik snap eigenlijk niet dat daar steeds weer discussies over zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen pen meenemen, maar een potlood (met puntenslijper ;) ).

Een potlood schrijft altijd, ook op nat papier.

En op het ogenblik hebben ze bij de Wibra pakketjes van 5 hele leuke notitieblokjes voor 1 euro.

Hoeft een vol logboekje ook geen excuus meer te zijn.

 

Als nieuweling heb ik vanaf het allereerste moment begrepen dat de fysieke log het enige is dat telt.

En sorry hoor, maar dat is toch ook zo ontzettend logisch, dat is toch precies de bedoeling van het spel?

Ik snap eigenlijk niet dat daar steeds weer discussies over zijn.

 

Daarom log ik met een Sharpie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben zelf niet zo streng als het gaat om het feitelijk zetten van je naam in het logboek, zie dat meer als een bewijs dat ik er geweest ben. Als ik geen pen bij me heb en het lukt niet om natuurlijk schrijfmateriaal te vinden, dan log ik toch en meld bij de legger waar ik de cache gevonden heb. Ook als ik de container heb gevonden, maar zonder logboek, dan log ik toch op internet. Niet dat dat vaak voorkomt, maar een paar keer is dat toch wel gebeurt. Als er een cache is die ik niet kan bereiken, bv. omdat die in een boom zit of 4 meter onder water ligt, dan log ik die uiteraard niet. Die cache heb ik immers niet gevonden.

Mee eens.

De genoemde voorbeelden van topicstarter zou ik dan ook verwijderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

...

De enige uitzonderingen zijn hooguit logrollen die zwaar verzopen zijn en daardoor niet te beschrijven. Vaak is het een foto maken als bewijs, die mailen naar de CO en eventueel een nieuw briefje in de cache (als we die bij de hand hebben) waarop weer gelogd kan worden.

 

De enige uitzondering? Zo heb ik zondag inderdaad De Oude Meeschters gelogd. Met een foto van de papier maché en een maintenance log. Maar ook trof ik zondag een nano met volle logrol aan. Waar moet je dan schrijven? Ook hier was een foto het bewijs van mijn aanwezigheid. Maar de logrol beschrijven was onmogelijk.

Een tijd geleden was ik bij de cachelocatie van een opgeloste unknown, ruim 200 kilometer van huis. De klem was leeg. Ook hier maakte ik een foto, maar kon de afwezige logrol niet aftekenen. De puzzel was opgelost, de plaats delict gevonden, de cache was niet disabled. Wat moet ik nog meer doen? Gewoon loggen als ie er weer ligt? Op ruim 400 kilometer autorijden van huis?

Uiteraard kan en zal hier aangevoerd worden dat je de found niet mag loggen omdat de logrol niet beschreven is. Dat is de regel van het spel. Maar mag er dan niet in de geest van het spel worden gehandeld?

De stash niet bezoeken en toch loggen is verwerpelijk. Maar aan de andere kant: je houdt daarmee toch vooral jezelf voor de gek? Ik geloof nog graag dat we hier als volwassenen genoegen beleven aan deze hobby. En als er mensen punten menen te moeten stelen, dan zij het zo. Mijn punten zijn mijn verantwoordelijkheid en ik kan voor mezelf iedere elektronische log verantwoorden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar ben ik het helemaal mee eens. Handel in de geest van het spel en neem in twijfelgevallen contact op met de legger. Een van de basiswaarden die hier geformuleerd zijn is dat ieder het spel op zijn eigen manier speelt. Zolang dat op een integere manier gebeurt, heb ik er geen moeite mee als dat soms inhoudt dat er geen fysieke log in het logboek staat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan het toch niet laten om hier even tijd in te stoppen al vind ik het een zinloze discussie.

 

Wat Geebheart schreef over het verwijderen van de Notes heb ik gedaan omdat een discussie niet bij een leuke cache hoort maar hier waar hij nu ook gevoerd wordt. Heel goed.

 

Verder krijg ik als legger samen met Triplemoes 51 logs per dag binnen. Wij hadden echt niet verwacht dat “Kunst in Ommoord” zo populair zou zijn. Het controleren van die 51 logs per dag is niet te doen, die tijd stop ik liever in mooie en leuke caches.

 

Verder heb ik inderdaad gezegd “maak je niet zo druk, het is een spelletje”. Volgens mij kan de legger prima beoordelen of iemand er is geweest of niet dus laat die beslissing lekker aan de legger.

 

Als er cachers zijn die het leuker vinden om achter de computer te loggen en hiermee puntjes te scoren, dan in het veld opzoek te gaan naar leuke en verrassend verstopte caches dan ga ik daar echt niet als politie agentje tegen optreden. Blijkbaar vinden die cachers het een kick om binnen in een hokje te zitten en een harde plasser te krijgen van het zien van een hoog aantal puntjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een tijd geleden was ik bij de cachelocatie van een opgeloste unknown, ruim 200 kilometer van huis. De klem was leeg. Ook hier maakte ik een foto, maar kon de afwezige logrol niet aftekenen. De puzzel was opgelost, de plaats delict gevonden, de cache was niet disabled. Wat moet ik nog meer doen? Gewoon loggen als ie er weer ligt? Op ruim 400 kilometer autorijden van huis?

 

In zo'n geval log ik een DNF. Je mag dan zelf kiezen of je zo'n DNF als puntje meetelt of niet.

Feit blijft dat je de cache niet gevonden hebt, ook al is het niet aan jezelf te wijten. Dus een "Found it loggen" is jezelf voor de gek houden.

Van mij mag iedereen zichzelf voor de gek houden. Ik ga geen logs verwijderen. Maar dan moeten ze niet naar mijn mening vragen, want anders geef ik die ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan het toch niet laten om hier even tijd in te stoppen al vind ik het een zinloze discussie.

Dat gevoel heb ik nu ook. En het is niet de eerste discussie over dit onderwerp.

Maar ja, zoekfunctie op het forum schijnt niet aan iedereen besteedt te zijn.

Al vind ik de voorbeelden uit postje 1 wel tekenend.

 

Waarom is er de mogelijkheid tot het plaatsen van een "not found"?

Juist om aan te geven dat je hem niet hebt gevonden.

Waarom is er de functie van "needs maintenance"?

Juist om aan te geven dat er een lege beugel hangt waarvan JIJ vermoedt dat daar de micro in hoort te zitten.

Maar heb je wel eens van een boobytrap of dwaalspoor gehoord? Dan wordt je gruwelijk bij de neus genomen.....dus niet alles is altijd wat het lijkt.

 

En als je niet via een vlot bij een cache kunt komen en dan gaat lopen bedelen om een log.........ga a.u.b. een andere hobby zoeken!!!!

Dat is hetzelfde als zeggen......ik kon de cache niet vinden, maar ik ben in de buurt geweest, mag ik nu loggen???

Sneu, maar het gebeurt en ook ik heb ooit zo'n logje ontvangen. Ik kan dan wel de eerlijkheid nog waarderen, want dat is nog altijd beter dan loggen zonder ooit een cache te hebben gezien.

 

Blijkbaar vinden die cachers het een kick om binnen in een hokje te zitten en een harde plasser te krijgen van het zien van een hoog aantal puntjes.

Harde plasser? En de dames puntjesjagers dan???

 

Maar even heel eerlijk........ooit in 2004 heb ik wel eens een sticker gevonden in een leeg gat en ja toen heb ik gelogd met het verhaal dat de cache waarschijnlijk weg was! Maar dat kwam ook omdat het onderhoud van die cache te wensen overliet. Als ik ergens kom en de rip blijkt al enige tijd bekend te zijn, maar niemand geeft dat aan dan is dat ook frustrerend.

Ook het fenomeen zelf een micro oid neerleggen zonder overleg met de cache eigenaar vind ik not done!

Maar ja, alles voor het puntje natuurlijk!!!!

Nu maak ik me daar niet meer druk om......weg is weg en pech is pech!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar ook trof ik zondag een nano met volle logrol aan. Waar moet je dan schrijven?

Over een ander zijn logje schrijven. Ik zoek de meest 'onleesbare' plek uit en plaats hem gewoon daar. Als je een nano plaatst dan weet je als legger dat je om de 37 logs een nieuw logrolletje dient te plaatsen (liefst iets eerder want na 37 logs is de rol bijna niet meer fatsoenlijk op te rollen). Doet de legger dat niet dan wordt er ook geen waarde gehecht aan hetgeen er op de logrol staat. Dus dan maar erover heen ..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Harde plasser? En de dames puntjesjagers dan???

 

Ik kan me niet voorstellen dat dames dit doen, nee die zitten veel liever via hyves te kwekken dan puntjes te verzamellen. Dit is echt zo's mannen ding.

Kom op dames laat je horen :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tsssssssss :naughty:

 

Als beginnende vrouwelijke helft van het team, erg fanatiek en verslavend bezig, kan ik bij deze melden dat ook wij vorige week een vol logboekje aantroffen. Maar gelukkig pen en papier bij en het briefje met onze namen in het logboekje gedaan.

 

Daarna op de site gelogt en vermeld dat het logboekje vol is.

Maar mss ook niet goed?

 

 

Ook wij vinden dat je gewoon fysiek moet loggen. Kun je dat om e.o.a. reden niet, dan heb je pech. Helaas pindakaas!

 

Maar is dat erg? Het is maar een spelletje. Wel een heel leuk spelletje overigens. :thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoihoi

 

nog een vrouwlijke inbreng. Loggen doe je als je de cache gevonden. Vindt je wel onderdelen van de cache maar geen logboekje dan een foto. Vindt je een vol logboekje dan zelf een papiertje erbij of als dat echt niet kan ook een foto.

Anders wordt het te makkelijk.

 

groetjes

marlies

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...