Jump to content

GCvote  

61 members have voted

1. 1. Gebruik jij ook GCvote???

Recommended Posts

hallo beste caches,

gebruiken jullie ook GCvote???

bijna alle caches worden gewaardeerd met GCvote

dus heb jij een cache gemaakt zet de banner van GCvote er bij :thumbup:

hier kan je ook je reacties er over kwijt

Edited by TimmetjeTim

Geen haar op mijn hoofd. Ten eerste zie ik het nog maar heel weinig, dus de kreet... "Bijna alle caches worden gewaardeerd met GCvote...." lijkt me op zijn minst aanvechtbaar en ten tweede heb ik er - net als de boven mij staande schrijver - geen enkele behoefte aan om mijn PC te vervuilen met een tweede browser....

En als laatste vind ik, dat het geo d'or systeem ook goed werkt. Pas als men via geocaching.com aan een waarderingssysteem werkt, dan doe ik mee.

Nee, ik wil geen apart systeem gebruiken waarvoor ik mij bij weer een site moet aanmelden. Ook lijkt mij dit een buitenlands (Duits?) initiatief want daar zie ik het veel meer. In Nederland kom ik het weinig tegen.

Wel vind ik het waarderen van caches (op wat voor manier dan ook) een goed idee. Ik wacht dus op iets van geocaching.com, daar was als ik het goed heb veel op gestemd. Een voordeel daarvan is dat geocaching.com het zo kan maken dat je de cache als gevonden gelogd moet hebben, net als bij de Geo d'Ors.

Edited by Goedweerloper

ik gebruik het wel, en als ik zo door mijn lijst van caches heen loop [zo'n 500] dan zie ik dat de meeste caches meer dan 1 vote hebben gekregen. Er zijn er genoeg in de lijst met 10-15 stemmen. Dus wordt wel redelijk wat gebruikt. Het voordeel t.o.v. het Geo d'Or systeem [wat ook een prima systeem is] is dat je elke cache kunt beoordelen, dus ook diegene waarvan je denkt...wat een zooi. En met het Geo d'Or systeem waardeer je alleen de hele goede caches [en zo gebruik ik dat systeem ook, ik stem zelf eigenlijk niet, maar als ik een cache tegen kom met veel Geo d'Ors dan is dat wel een extra stimulans om die te lopen.

In Duitsland wordt het GCvote systeem veel meer gebruikt, maar langzaam aan komt het ook verder in Nederland.

Misschien moet iemand het Geo d'Or systeem eens aangeven bij GC.com, het grote voordeel is dat je eerst een redelijke hoeveelheid caches gelopen moet hebben voordat je de eerste kan uitreiken en dat je maar een beperkt aantal kan uitgeven, wat weer afhankelijk is van hoeveel caches je gelopen hebt [dus je kan niet alle gelopen caches met een hoog cijfer beoordelen].

Edited by post@co

... dus ook diegene waarvan je denkt...wat een zooi.

Tsja .. maar welk cijfer krijgt 'zo'n' cache dan? Als iemand (of meerdere 'iemands') een cache niets vindt en vervolgens een 2.5 geeft is dat m.i. een te hoog cijfer. Zou ik vervolgens op GCVote afgaan kom ik ter plekke misschien wel bedrogen uit. Maar ach .. wat is bedrogen? De een kijkt hoeveel Geo d'Ors een cache heeft voordat hij op pad gaat en een ander via GE of het groen is.

Ik gebruik het in ieder geval niet om te kijken of ik de cache wel of niet gaat doen. Vindt ik het niks lees je dat wel in mijn log .. maar dat is een geheel ander onderwerp. "Hoe ver kun je gaan in je log?"

alles onder een 3 is mogelijk zooi [in mijn ogen dan dus...]

maar dat wil niet zeggen dat we de cache niet gaan zoeken als ik dan toch vlak in de buurt ben! Maar er speciaal voor heen rijden zal ik niet zo snel doen dan.

Het wordt pas interessant, wanneer je direkt bij het loggen van een cache op geocaching.com een waardeoordeel kunt plaatsen. De kans is dan groot, dat velen dit zullen doen. Na verloop van tijd krijg je dan een goed gemiddelde. (Dat gemiddelde moet je dan wel kunnen zien bij de cache op geocaching.com).

Op dit moment geeft er af en toe eens iemand (die toevallig firefox op zijn machinerie heeft staan) een waardering. Er komen er dus per cache veel te weinig, om er enige waarde aan te kunnen hechten.

Als de telling tot 5 gaat is een 2.5 gelijk aan een 5 op de schaal van 1 - 10. Net geen voldoende. Voor mij geen zooi .. maar waarschijnlijk een hondedrol teveel of een koker die niet goed sluit. Verschillende referentiekaders dus ..

Een rating die je tegelijkertijd met het schrijven van een log kan inzetten geniet overigens ook mijn voorkeur boven die van een 'apart' programma. Wel graag op de schaal van 1 tot 10.

Dat ben ik met je eens. Een schaal van 1 tot 5 is te beperkt. 1 tot 10 geeft een prima indicatie van wat je mag en kunt verwachten. Maar eigenlijk zou geocaching.com pas een waardering mogen plaatsen, wanneer ten minste 5 of nog beter 10 mensen de cache beoordeeld hebben.

Nee, want dan moet je Firefox installeren.

Tjonge, jij moet niet voten, maar jouw caches gevoot worden. En denk is aan portable FireFox => no inprint !

Dat ben ik met je eens. Een schaal van 1 tot 5 is te beperkt. 1 tot 10 geeft een prima indicatie van wat je mag en kunt verwachten. Maar eigenlijk zou geocaching.com pas een waardering mogen plaatsen, wanneer ten minste 5 of nog beter 10 mensen de cache beoordeeld hebben.

Een schaal van 1 t/m 5 met tussenstapjes van 0,5, zoals bij GCvote vind ik gedetailleerd genoeg. Nog meer tussenstapjes geeft maar een schijnnauwkeurigheid.

Overigens loopt dit helemaal niet via gc.com, het is een samenspel tussen GCvote en je browser.

Wat ik bedoelde was 1, 2, 3, 4, etc. zonder tussenstappen. Volgens mij zijn dat net zoveel stappen als bij GC Vote.

Niet verfijning, niets gedetaileerder, een 3 of een 7 zegt m.i. genoeg.

Het beste is de vijand van het goede...

Gcvote is een prima en doordacht waarderingssysteem. Juist omdat het nog relatief weinig wordt gebruikt functioneert het (nog) niet zoals het zou kunnen.

Onlangs waren we een paar dagen in Duitsland. In een straal van 10 km rond de camping enkele honderden caches! Ga dan alle logjes maar eens lezen :crybaby: om te bepalen welke echt de moeite waard is.

Lang leve GCVote! Smaken verschillen, maar als het gros van de waarderingen 2,5 of lager is, dan zegt dat echt wel wat.

Mooi is dat je kunt zien hoe vaak welke waardering aan een cache is gegeven. Bij sommige caches zie je bijvoorbeeld dat deze óf zeer gewaardeerd is óf juist helemaal niet.

Maar als 90% van de cachers er vier sterren aan toe kent, dan mag je wat verwachten, tenminste als ie een behoorlijk aantal keer gewaardeerd is.

Als je het in principe een goed systeem vind, maar wacht tot het door gc.com wordt geadopteerd, dan het advies om er toch maar mee te starten. Laat die Amerikanen maar merken dat we zoiets willen :dribble:.

Overigens werkt het ook onder IE, dus het argument dat je FF niet wil installeren gaat m.i. niet op. Al snap ik niet waarom je géén FF zou installeren. Er bestaan enkele uitbreidingen onder FF die je als fervente geocacher toch niet zou willen missen :yes:

Shoot :lol:

Edited by Team Geo-cachet