Spring naar bijdragen

Cache Wordt Niet Meer Gevonden Eigenaar Reageert Niet


Aanbevolen berichten

GCVT08

tot hier en niet verder

 

Wordt al niet meer gevonden sinds 5 april, ik heb gemaild met de eigenaren ik heb een maintance note geplaatst

en met mij nog vele andere cachers. Het is een lange loper dus niet leuk als je daar komt en de stash is er niet

Wat kunnen we nu doen om deze cache off-line te krijgen zodat niemand meer voor niks loopt????

 

Verder ben ik vandaag en gister caches tegen gekomen waar de natuur zeer veel geweld wordt aangedaan, ik heb

zelfs foto's gemaakt en besloten deze cache niet te loggen. Maar eigenlijk zou dit niet mogen waar kunnen we dit

melden???

 

Groetjes en bedankt sandrakim72

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

5 april is nog niet eens zo lang en iedereen kan door de needs maintenance en de not found logs toch zien dat de cache er niet meer ligt?

 

Misschien heeft deze eigenaar even iets anders aan zijn hoofd, ik geloof dat je op dit moment alles gedaan hebt wat je kan doen. Hopelijk wordt de cache snel hersteld.

 

Wat betreft het 2de probleem zou ik de eigenaar contacten, misschien kan die een extra mededeling op zijn cache-pagina plaatsen of de route verleggen, zodat het probleem kan worden opgelost. Denk zelf alvast na over een mogelijke oplossing en stel deze bijv. voor aan de eigenaar.

 

Succes ermee,

 

groetjes GeoVlinder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verder ben ik vandaag en gister caches tegen gekomen waar de natuur zeer veel geweld wordt aangedaan, ik heb

zelfs foto's gemaakt en besloten deze cache niet te loggen. Maar eigenlijk zou dit niet mogen waar kunnen we dit

melden???

 

Groetjes en bedankt sandrakim72

 

Om welke caches gaat het?

zijn 'de vernielingen' 100% te herleiden tot het zoeken van geocachers?

 

Ik kom ook wel eens caches tegen waar paden lopen waarbij ik het gevoel heb, dat het waarschijnlijk niet de bedoeling is om daar te lopen. Gemaakt door Geocachers? denk het niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onze cache "The Game" loopt langs "tot hier en niet verder" en inderdaad is de cache weg.

We hopen echter niet dat het onze cache aangaat wat sandrakim72 aangeeft, wat betreft schade aan de natuur,want dan is het toch wel einde cache. :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het probleem wat betreft de caches die vernieling aan de natuur wordt verricht heb ik de legger

een mailtje gestuurd en die heeft het vervolgens netjes opgelost en is inderdaad nu inorde.

 

Het ging zeker niet over de game, die ik wel heel graag ook een keer wil doen.

 

Tot hier en niet verder heb ik een week geleden al gemaild en tot nog toe geen reactie gekregen.

Maar goed als 5 april niet als lang wordt gezien dan wachten we wel nog rustig even af.

 

Wil ik erbij zeggen dat het gewoon dingen zijn die ik tegen komen zijn overigens caches die ik

zelf wel al heb gedaan en het gewoon zonde zou vinden als deze niet meer gedaan worden.

 

Bedankt voor jullie advies, groetjes Sandrakim

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over het algemeen wordt er (ook door Kruimeldief) een termijn van 14 dagen gehanteerd om onderhoud te plegen aan een cache die het nodig heeft.

Soms kan het zijn dat een eigenaar tijdelijk niet bereikbaar is (vanwege werk, privé, noem maar op).

Zelf nemen we actie als er na 4 maanden of meer geen reactie van de eigenaar volgt op notes, mailtje en dergelijk.

Na herhaaldelijke notes, zetten wij de cache dan op needs archived.

Dan wordt hij door de reviewer opnieuw bekeken.

 

Maar dat is in onze ogen alleen een optie als de cache al meerdere maanden onderhoud nodig heeft, niet tussentijds gevonden wordt en er daadwerkelijk diverse notes worden geplaatst waar de eigenaar niet op reageert.

Ik zou in dit geval gewoon geduld hebben.

Mocht het icoontje " in de weg liggen" dan is er altijd nog de optie, ignore listing. Dan zie je hem niet meer op de kaart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10 months later...

In dit draadje kunnen we wellicht beter verder gaan met gearchiveerde caches en het opruimen ervan in het terrein.

Vandaag weer eentje opgehaald/gevonden. En met loggen heb ik geen probleem zolang je een kist en/of logboek terugvindt en opruimt.

 

Oud idee weer even opnieuw onder de aandacht brengen!

Ik zou er wel voor willen pleiten dat ALLE cache coordinaten van gearchiveerde caches ergens bekend worden gemaakt. Met daarachter de mededeling gelockt of niet.

En dan de gearchiveerde cache niet locken zolang niet bekend is dat ook werkelijk de cachekist is verwijderd.

Als de laatste zoeker na archivering de kist opruimt mag ie nog een keertje loggen en kan de cache gelockt worden!

Want lang niet alle gearchiveerde caches (inclusief waypoints) zijn ook daadwerkelijk uit het terrein verwijderd.

Dat is helaas inherent aan de laksheid van sommige cachedoosleggers die met de noorderzon vertrekken of gewoon niet netjes zijn opgevoed (ziekte of erger daargelaten)! En ik kijk echt niet op ene half jaar ofzo, maar sommige caches liggen al jaren in de natuur weg te teren.

Want zodra een cache niet meer actief is wordt het zwerfafval wat niet meer in de natuur thuishoort.

 

Nu weet ik wel dat men liever 15 tradies logt op een dag i.p.v. op zoek te gaan naar een gearchiveerde caches, maar ik denk dat er wel een markt voor is. Het is erg spannend om een cache te vinden die al drie jaar niet meer is bezocht!

 

Alleen, hoe kom je aan de gegevens? Misschien een kaart met gearchiveerde caches erop (eventueel met eindcoordinaten erop? Misschien een heel simpel ingrijpen door Groundspeak? Nu kan je geen gearchiveerde caches meer zoeken tenzij je een GC-nummer hebt. Of via een querie en GSAK dacht ik (of zie je gelockte caches helemaal niet meer?)

Kortom, is dit wat? Om te beginnen in Nederland? En voor mijn part een wedstrijd element erin wie de meeste gearchiveerde caches opruimt! Ik heb er al twee

 

 

Dit initiatief gezien als goed gebaar naar de natuur, kan ik daar wel achter staan natuurlijk! :thumbup:

 

Maak er een feedback van, zet de link in topic hier op het forum, hyves, twitter, enz. en ik denk dat je wel steun zal krijgen. De één zal het spel-element leuk vinden, de ander de natuur belangrijk en weer een ander beiden. Maar ik denk wel dat hier iets leuks van kan komen.

 

Succes!

 

groetjes GeoVlinder

 

 

Hier wil ik wel voor stemmen! :thumbup:

 

 

Ik wil best op zoek gaan naar die caches. Moet er alleen een manier zijn om aan de gegevens te komen ...

 

 

 

Misschien dat dit een start is ?

http://www.geocaching.nl/maps/DisplayCachemaps.php?action=archived

Mocht je deze link niet kunnen zien, dit is een kaart van alle gearchiveerde caches in Nederland.

Het nadeel is alleen dat er geen eind coördinaten op staan van b.v. multi's en mystery's.

Het kan een idee zijn als een cache gearchiveerd word dat de CO zijn eind coördinaten in het archief logje zet, natuurlijk niet voor tradi's want dat is al duidelijk :lol:

 

Laatste quote van "varken" is wel aardig, maar als een CO er wel coordinaten bijzet voordat hij de boel archiveert kan ie ook zijn cache opruimen! Zou helemaal fraai worden, liever lui dan moe!

Aan de andere kant, je weet dan wel dat ie zeker wordt opgeruimd en de laatste zoeker heeft als dank een logje erbij!

Kortom, ideeën zat! En wie controleert de opruimers? Tja, dat moeten we maar aannemen........

Waarom een CO zijn rommel niet opruimt kan diverse redenen hebben, iemand die nog zoekt na archivering is de betere zwerfafvalopruimer[^]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Had ik nog een vraagje.

Natuurlijk liggen er (veel) caches, die na de archivering niet zijn opgehaald,

....maar hoe weet ik of de cache geen deel uitmaakt van een andere listing en alleen bij Gc.com is gearchiveerd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Had ik nog een vraagje.

Natuurlijk liggen er (veel) caches, die na de archivering niet zijn opgehaald,

....maar hoe weet ik of de cache geen deel uitmaakt van een andere listing en alleen bij Gc.com is gearchiveerd?

Goeie vraag, maar als onderhoud niet wordt gepleegd en de CO niet reageert heeft die andere listing er ook niets meer aan.

Ik durf die uitdaging wel aan....lijkt me leuk om als ripper bij terra of global te boek te komen staan :rolleyes:.

Overigens heb ik nog nooit een dubbel "geboekte" cache gevonden. Volgens mij is dat minimaal. Maar in het zeeeeeeeeeeeeer sporadische en geval is de cache weer vlot terug gelegd natuurlijk! En je kan het logboekje vergelijken met internet. Werkt ook goed.

En ik denk dat er heel snel heel veel gearchiveerde caches opgeruimt worden als de eindcoordinaten bekend worden gemaakt!

De inspanning is dan dermate laag (het wordt immers een eenmalige tradi) dat iedere cacher voor het opruimen moeite wil nemen. Dat zou een enorme positieve schoonmaakactie zijn!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het lijkt mij geen goed idee om te gaan zoeken naar gearchiveerde caches die er misschien nog liggen.

Caches worden ook wel een gearchiveerd omdat het gebied waar ze lagen rust nodig had. Of omdat het gevaarlijk bleek te zijn. Of omdat de tereinbeheerder de toestemming heeft ingetrokken. Of om andere redenen waardoor het beter is om niet meer te zoeken.

Dergelijke coordinaten worden door niemand meer 'beheerd'. Er is geen co meer, die waarschuwingen kan plaatsen, of de cache pagina aanpast.

Bovendien is het denkbaar dat er wat rigoreuzer wordt gezocht als de cache niet wordt gevonden.

Dat zal bij gearchiveerde caches regelmatig voorkomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

GCVT08

tot hier en niet verder

 

Wordt al niet meer gevonden sinds 5 april, ik heb gemaild met de eigenaren ik heb een maintance note geplaatst

en met mij nog vele andere cachers. Het is een lange loper dus niet leuk als je daar komt en de stash is er niet

Wat kunnen we nu doen om deze cache off-line te krijgen zodat niemand meer voor niks loopt????

 

Verder ben ik vandaag en gister caches tegen gekomen waar de natuur zeer veel geweld wordt aangedaan, ik heb

zelfs foto's gemaakt en besloten deze cache niet te loggen. Maar eigenlijk zou dit niet mogen waar kunnen we dit

melden???

 

Groetjes en bedankt sandrakim72

 

 

De reviewer kan 'm op off line zetten. Zoals Cover me die ik ooit vond. Zie de listing.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Twentse Mug. Het berichtje van de topic starter stamt uit 2010.

De cache is geadopteerd, weer gewoon in bedrijf en wordt ook gevonden.

Het topic is 'heropend' door Team Professor X, i.v.m. het onder de aandacht brengen van het opruimen van gearchiveerde caches.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Had ik nog een vraagje.

Natuurlijk liggen er (veel) caches, die na de archivering niet zijn opgehaald,

....maar hoe weet ik of de cache geen deel uitmaakt van een andere listing en alleen bij Gc.com is gearchiveerd?

Goeie vraag, maar als onderhoud niet wordt gepleegd en de CO niet reageert heeft die andere listing er ook niets meer aan.

Ik durf die uitdaging wel aan....lijkt me leuk om als ripper bij terra of global te boek te komen staan :rolleyes:.

Typisch...

Als het om geoleaks gaat, moet de CO toestemming geven of anders is de wereld te klein.

Als het gaat om andermans spullen, mogen we het gewoon jatten?

 

Alleen de cache-eigenaar en de beheerder van het gebied hebben het recht om de fysieke cache te verwijderen. Niemand anders!

Zoals gezegd kan de geocache op een andere listing staan zoals: terracaching.com of opencaching.com.

 

Reageert een cache-eigenaar niet, laat de cache links liggen of benader evt de reviewer. Dat is de enige actie die geoorloofd is.

 

- Robert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het lijkt mij geen goed idee om te gaan zoeken naar gearchiveerde caches die er misschien nog liggen.

Dat mag en is jou mening! Nu kan de discussie gestart worden.

Caches worden ook wel een gearchiveerd omdat het gebied waar ze lagen rust nodig had. Of omdat het gevaarlijk bleek te zijn. Of omdat de tereinbeheerder de toestemming heeft ingetrokken. Of om andere redenen waardoor het beter is om niet meer te zoeken.

Heel juist, maar waarom haalt de CO zijn rommel dan niet diep schamend terug uit het terrein?

Dergelijke coordinaten worden door niemand meer 'beheerd'. Er is geen co meer, die waarschuwingen kan plaatsen, of de cache pagina aanpast.

Bovendien is het denkbaar dat er wat rigoreuzer wordt gezocht als de cache niet wordt gevonden.

Dat zal bij gearchiveerde caches regelmatig voorkomen.

Nee, dan heb je mijn verhaal niet goed begrepen. Caches die gearchiveerd worden en waarvan niet duidelijk is of de cachedoos is opgeruimd mogen nog EENMAAL na archivering bezocht worden, cachebox/restanten meenemen en voor mijn part loggen alvorens de cache gelockt wordt. Uiteraard alleen als blijkt dat de CO helemaal niet van plan is iets te gaan doen (bijvoorbeeld na een half jaar), of door emigratie, ernstige langdurige ziekte, en veelal door gewoon laksheid. Na het laatste logje alwaar vermeld wordt dat de cachedoos ook echt opgeruimd is wordt de cache gelockt! Dan kan er inderdaad niemand meer iets op internet mee doen.

 

Typisch...

Als het om geoleaks gaat, moet de CO toestemming geven of anders is de wereld te klein.

Als het gaat om andermans spullen, mogen we het gewoon jatten?

Moet ik hier woorden vuil aan maken of wil je het niet snappen?

Heb ik wel eens iets over Geoleaks geroepen, dacht het niet (ook al heb ik me behoorlijk moeten inhouden).

Heb ik het over jatten gehad, ook niet.

Ik denk dat je het leuk vindt om weer ergens tegenaan te kunnen schoppen! Liefst ongenuanceerd natuurlijk.

Lees mijn betoog nog eens objectief en kijk dan nog eens goed in je hoofd of je opmerking wel de juiste is!

 

Alleen de cache-eigenaar en de beheerder van het gebied hebben het recht om de fysieke cache te verwijderen. Niemand anders!

Zoals gezegd kan de geocache op een andere listing staan zoals: terracaching.com of opencaching.com.

 

Reageert een cache-eigenaar niet, laat de cache links liggen of benader evt de reviewer. Dat is de enige actie die geoorloofd is.

 

- Robert

Zoals ik al zei, je snapt het niet. De CO reageert niet meer, is voor mijn part met de noorderzon vertrokken en de reviewer gaat echt niet de fysieke caches uit het veld halen. Maar ik begrijp dat jij ook niet deelneemt aan CITO events om de rotzooi van een ANDER op te ruimen? Ik wel, ik ben nogal naief in dat soort dingen!

En de dubbele listings van caches? Noem eens hoeveel, ik ben erg nieuwsgierig van aard.

 

Voor de rest hoop ik eigenlijk dat juist door dit onderwerp het hele idee niet uitgevoerd hoeft te worden omdat juist iedereen eens nadenkt alvorens hij/zij een cache plaatst en de verantwoordelijkheid daarin! En nee, ik ben echt niet het braafste jongetje van de klas, anders cache je niet natuurlijk! Maar ik vind wel dat je zwerfafval en uitgekakte caches mag opruimen. That's all!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

knipperdeknip

 

Reageert een cache-eigenaar niet, laat de cache links liggen of benader evt de reviewer. Dat is de enige actie die geoorloofd is.

 

- Robert

In de guidelines voor cache-owners staat oa dat je jezelf verplicht je gearchiveerde caches uit het landschap te verwijderen. En laten die reviewers nou net in een archiveringsnote heel vaak oproepen om een niet meer actieve cache uit het landschap te verwijderen. Actieve eigenaren doen dat meestal wel (als de cache niet al bij archivering foetsie is), maar in geval van een niet meer actieve eigenaar zal de reviewer echt niet die cache zelf uit het landschap verwijderen. Dan maar beter iemand die de moeite neemt de restanten te verwijderen. En al helemaal als de owner via de cachepagina ook nog een note kan lezen dat deze of gene zijn cache heeft opgehaald en die nog steeds voor hem of haar ergens terug te krijgen is.

My 2 cents, greetz Bloodwoosj.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...