Spring naar bijdragen

.loc files zijn terug!


Geoman

Aanbevolen berichten

Na enkele maanden afwezigheid terug in dit theater ..... de loc files.

 

Reintje de Vos vond nog wat verloren uurtjes in zijn vakantie.

Door zijn programmeerwerk kunnen we de .loc files weer aanbieden. :thumbup:

Naast Nederland staan ook de Belgische en Luxemburgse caches in de files. Tevens zijn de grensstreken van Frankrijk en Duitsland opgenomen.

Kortweg, elke cache die op de bekende kaarten staat is te downloaden.

 

De pagina moet ondergetekende nog wat verder invullen - uitleg - maar de basic zaken staan erop.

 

Download pagina

 

Op de index pagina staat ook een linkje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Staan er trouwens wel of geen temp. unavailable caches in? (Ik hoop van niet.)

In de loc files staan alleen caches die available zijn. Dat leek mij het enige zinvolle inhoud. Bij veel vraag kan ook unavailable er zo bij. Als er klachten zijn over de samenstelling van de files hoor ik dat graag. ik gebruik ze zelf niet :lol1:, dus ik kan het ook niet testen.

Nog een opmerking over Frankrijk en Duitsland: Daarvan zijn alleen de caches in de grensstreek opgenomen. Die grensstreek ik iets groter dan op de kaartjes is te zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij danken u hartelijk. Ik denk dat hier in de omgeving echt wel cachers blij zijn dat de grensstreek vergroot is. Dit vergroot ook weer de cachekansen.

Dat de loc files teruggekeerd zijn is een goede zaak.

 

GRTZ

 

Kruimeldief :lol1: Het leven is te kort om duits te leren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als nu op de link klik van het kaartoverzicht krijg ik niet het kaartje maar het selectiescherm van de .loc files.

Ik denk niet dat dat de bedoeling is? :lol1:

Ik denk dat dit wel de bedoeling is :thumbup:

 

Hier is namelijk om gevraagd. Als je een locfile hebben wil dat bij een cache hoort dan moet je op .com zijn...

 

Al het andere is al mogelijk. Deze files hebben we een tijdje moeten missen.

 

GRTZ

 

Kruimeldief :lol1: If sex is a pain in the ass, you are doing it wrong.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als nu op de link klik van het kaartoverzicht krijg ik niet het kaartje maar het selectiescherm van de .loc files.

Ik denk niet dat dat de bedoeling is? :thumbup:

Ik denk dat dit wel de bedoeling is :lol1:

 

Hier is namelijk om gevraagd. Als je een locfile hebben wil dat bij een cache hoort dan moet je op .com zijn...

:lol1: Misschien heb je de vraag verkeerd begrepen?

 

Op de .nl indexpagina staat de link naar de .loc files en daarboven staat een link genaamd: "Klik hier voor een kaartoverzicht". Als ik klik op die link dan kom ik uit op de selectiepagina van de .loc files en niet op het gewenste kaartoverzicht.

 

Ik denk dat dat niet de bedoeling is? :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:lol1: Misschien heb je de vraag verkeerd begrepen?

 

Op de .nl indexpagina staat de link naar de .loc files en daarboven staat een link genaamd: "Klik hier voor een kaartoverzicht". Als ik klik op die link dan kom ik uit op de selectiepagina van de .loc files en niet op het gewenste kaartoverzicht.

 

Ik denk dat dat niet de bedoeling is? :P

Je hebt helemaal gelijk. DAT is vast niet de bedoeling en zo had ik de vraag van jou ook niet begrepen. :lol1:

 

GRTZ

 

Kruimeldief :thumbup:Als de hond naar varkens ruikt,... heeft hij vast een zeug misbruikt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat je dus heel mooi kunt doen met die .loc file als basis, is: inlezen is met GarTrax, en daar kun je dan vervolgens een file van aftrekken waarin al je gevonden caches staan (die heb ik 'toevallig' omdat ik daar een prikkaartje van bijhou).... blijft over: wat je kunt gaan hunten.

Dus vandaar dat ik er blij mee ben dat er geen temp. unav. caches in staan.

 

Ennuh: net als voor Kruimeldief geldt ook voor mij dat het hebben van grensstreek caches ideaal is, dus ook met die .loc files ben ik zeer tevreden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

De files worden een paar keer per uur gegenereerd. Ik neem echter aan dat je wilt weten hoe actueel de data in de files is.

Dat is erg eenvoudig: Alles wat op de cache kaarten staat, zit ook in de loc-files. Alles wat niet op de cache kaarten staat zit ook niet in de loc-files. Uitzondering hierop zijn de grenzen van de kaart. Daar zijn caches die net buiten de kaart vallen, maar wel in de loc-files zitten.

 

Nieuwe caches zijn meestal binnen 24 uur beschikbaar. Caches die op inactief zijn gezet kunnen er nog wel een week voorkomen. Caches die inactief waren kunnen er nog wel een week ontbreken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien een dom vraagje:

 

Maar wat kun je met de loc files en waarmee lees je ze.

Ik heb Nederland eens gedownload maar het zegt me niet veel. Tsja een xml file!

 

<?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1"?>

<loc version="1.0" src="Stichting Geocaching Nederland">

<waypoint>

<name id="GCH034"><![CDATA[WatjeCam by Watjes]]></name>

<coord lat="52.07808333333330" lon="4.40528333333333"/>

<type>Webcam Cache</type>

<link text="Cache Details">http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GCH034</link>

</waypoint>

<waypoint>

<name id="GCH0NV"><![CDATA[Zwaakse Weel by Akela&Co]]></name>

<coord lat="51.44358333333300" lon="3.86668333333330"/>

<type>Traditional Cache</type>

<link text="Cache Details">http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GCH0NV</link>

</waypoint>

 

Als je op de file dubbelklikt dan wordt hij als boven staand geopend in de browser.

Ja en dan?? :thumbup:

 

Graag enige uitleg! THNX

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de .loc file zitten alle cache coordinaten en de namen van de caches.

Je kan ze met bijvoorbeeld EasyGPS op je PC inlezen en vervolgens selecteren welke je naar je GPS wilt sturen. Scheelt weer intypen op je GPS.

Er zijn een heleboel aplicaties die de locfiles kunnen gebruiken.

De 'grote broer'van de locfile is de GPX file. Die heeft alle cacheinformatie zoals die op de .com site staat in zich (behalve de foto's en plaatjes). Plus de laatste 5 logs. Met een gx file heb je alle informatie dus op je PC staan en heb jegeen online verbinding nodig om de cacheinformatie te bekijken. Ook voor de gpx file zijn vele applicaties beschikbaar om de informatie te ontcijferen. Bijvoorbeeld CacheMaps als je kaarten bij je loc- of gpx file caches wilt zoeken...

Je kan als je Premium member bent deze gpx files toe laten mailen. Zoek maar eens op het forum. Er zijn uitgebreide beschrijvingen van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...