Spring naar bijdragen

Coördinatenchecker Opnemen Bij Een Mystery


Aanbevolen berichten

Als ik zou begrijpen hoe het moest zou ik hier graag een poll van maken, maar zo kan het ook.

 

Ik merk dat ik het prettig vind dat een pagina met een Mystery een coördinatenchecker bevat zodat ik, na soms uren- of dagenlang puzzelen, weet of m'n antwoord klopt of niet. Je gaat daarna immers met een stuk meer zelfvertrouwen op zoek naar de cache. Helaas bevatten veel Mystery's geen checker en dan weet je natuurlijk nooit of je wel op de goede locatie loopt te zoeken. Als, na een blik op de kaart, de berekende locatie plausibel lijkt dan waag ik het er meestal wel op, maar als ik ernstig twijfel dan wil ik de eigenaar vooraf ook wel 'es mailen om te vragen of m'n antwoord goed is. Helaas komt daar niet altijd (tijdig) een reactie op.

 

Eigenlijk zou ik wel een plei willen dooien dat er standaard bij iedere Mystery een checker opgenomen wordt. Niet als verplichting, maar wel als goede gewoonte.

Ik ben eigenlijk benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken, want het kan best zijn dat je het juist extra spannend vindt als je van tevoren niet weet of je berekening klopt.

 

M'n eerste vraag is aan cacheleggers: waarom zou je als maker van een Mystery ervoor kiezen om GEEN checker op te nemen? Is dat misschien om gedoe met HTML te vermijden of is dat om andere (welke?) redenen een bewuste keuze?

 

M'n tweede vraag is voor cachezoekers: zou je het over het algemeen wenselijk vinden dat er een checker wordt opgenomen bij een Mystery?

 

 

Ik ben benieuwd naar jullie gedachten hierover.

 

Dank&dag,

Vagebond

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Bij sommige mistery's wel bij sommige niet.

 

Zo plaats je een poll:

Als je je eerste post edit zie je boven je post staan: Bewerk poll opties o.i.d.

Als je daarop klikt kun je een poll aanmaken. Werkt voorzich denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Poll of geen Poll.

Ja ook wij vinden het fijn om een checker te hebben. Mysterys hebben onze voorkeur en deze winter hebben wij er vele opgelost. :crybaby:

Maar omdat lang niet alle puzzels een checker hebben moeten wij ook geregeld bij twijfel er een mailtje eruit gooien. Helemaal niet erg, maar ik weet niet of de cache-eigenaren daar op zitten te wachten. Een checker maakt het puzzelen wat laagdrempeliger. :rolleyes:

bewerkt door mmjjt
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben eigenlijk benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken, want het kan best zijn dat je het juist extra spannend vindt als je van tevoren niet weet of je berekening klopt.

 

Ik vind een checker wel prettig. En net zoals met de hints; iedereen kan zelf weten of je die gebruikt.

Ik weet alleen niet of het voor de legger gratis is om zo'n checker te plaatsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik vind een checker fijn. De teleurstelling dat ik de verkeerde coördinaten heb gevonden is even groot, maar tenminste niet na een uur op een plek te hebben gezocht :thumbdown:

En zoals al eerder gemeld: je hoeft hem niet te gebruiken als je het spannender vindt om het niet te weten!

Of je bent zo zeker van je zaak dat je het niet eens nodig vindt........ (gebeurd mij zelden) :lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als cacher idd fijn zo'n cacker, ben benieuwd hoe de meeste mysterie-eigenaren er over denken.

 

Misschien idee om telkens als je toch een pagina komt waar er 1 wenselijk is, maar nog niet aanwezig, om even de eigenaar te mailen of note plaatsen.

 

Standaard tekstje met tip over checker, link erbij en uitleg hoe te doen.

 

Maak het ze makkelijk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is inderdaad prettig als er een geochecker beschikbaar is. Ik 'own' geen misteries, maar wel een Earthcache die er nogal wat van weg heeft. Het verschil zit hem erin of de puzzel thuis op te lossen is of niet. Zo ja: dan graag een checker. Zo nee: dan heb ik er niet veel aan; ik sta immers in het veld. Nou stam ik nog uit het buizenradio-tijdperk, dus ik kan in het veld geen coördinaten op internet checken. Als mijn huidige GSM uitgetelefoneerd is komt er misschien wel een 'smartphone' die de laatste restjes avontuur voor me opruimt. Als je begrijpt wat ik bedoel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij vinden een checker ook erg handig.

Sommige mysteries zijn "simpel", zodat je wel zeker weet dat je het goed gedaan hebt.

Maar bij een wat lastigere is een checker prettig.

En wat al eerder opgemerkt werd, een legger kan ook een foutje maken.

Daar kan je dan snel genoeg achter komen.

Een checker bij een multi is ook handig.

Ik kan dan wel in het veld checken, maar ook bij thuiskomst met een dnf, kan een check handig zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Persoonlijk stop ik de checker (die is overigens gratis) erbij.

Gewoon om van al die mailtjes af te zijn, of de coordinaat goed is.

Ook omdat men dan meteen antwoord heeft of het goed is.

Laats wilde ik zelfs een checker bij een tradi stoppen, om te kijken hoeveel mensen er gebruik van zouden maken....

 

Het is niet dat ik geen mail wil, maar ik heb liever de help-vragen dan het bevestigen van de coordinaten.

(en zeker als er een tooltje voor is)

Je kan ook zien welke coordinaten men heeft geprobeerd.

 

Zelf ga ik voordat ik op pad ga, even aan de legger navragen of de coordinaat goed is.(indien er geen checker aanwezig is)

bewerkt door Ma-Bu
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En zo wordt er weer eens een poging gedaan om het allerlaatste beetje avontuur dat er nog in het geocaching zit ook nog om zeep te helpen. :thumbdown::crybaby:

 

Deze mensen doen zeker ook geen multies, want o jee o jee je zou toch eens een fout maken ..........

 

Volgende stap zal dan wel worden om de cache te mogen loggen als de berekende coordinaten blijken te kloppen.

 

Daarna komt dan nog het verzoek om aub. iets te ontwerpen dat er in dat geval automatisch een puntje wordt bijgeschreven.

 

Waar blijven de avontuurlijk ingestelde geocachers die het juist een uitdaging vinden om er in het terrein achter te komen of je berekening klopt? :crybaby:

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...