Spring naar bijdragen

Engelse Coördinaten (West en Oost)


Semmyb

Aanbevolen berichten

Hej.. vraagje,ben hier niet zo in thuis...

Ga vlg maand naar England en Schotland, en natuurlijk moeten daar wat caches gezocht worden.

Nu kom ik het vlg probleem tegen,ik was caches aan het bekijken op GC.com en zag dat deze vermeld staan met de coordinaten N en W.

En niet zoals hier N en E.

Als ik nu deze 'engelse caches' download kan ik dan deze coordinaten dan zondermeer gebruiken om een cache tezoeken ,of moet ik de gps instelling veranderen naar een ander grid?

 

thanks

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Vanaf de nulmeridiaan is het 4 of 5 of 6 of 7 graden naar het oosten om in nederland te komen. Vandaar dat er zoiet stsaat als:

N 52° 40.666 E 006° 24.666

De E staat dus voor East (oost)

 

Vanaf die zelfde meridiaan is het 0 of 1 of 2 of 3 graden naar het westen om in Engeland te komen.

Dan zal er dus bijvoorbeeld staan

N 52° 40.666 W 001° 24.666

De W staat dus voor West.

 

Je hoeft dus de gps niet te veranderen, de notatie voor de coördinaten is hetzelfde.

bewerkt door Malyenki
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hej.. vraagje,ben hier niet zo in thuis...

Ga vlg maand naar England en Schotland, en natuurlijk moeten daar wat caches gezocht worden.

Nu kom ik het vlg probleem tegen,ik was caches aan het bekijken op GC.com en zag dat deze vermeld staan met de coordinaten N en W.

En niet zoals hier N en E.

Als ik nu deze 'engelse caches' download kan ik dan deze coordinaten dan zondermeer gebruiken om een cache tezoeken ,of moet ik de gps instelling veranderen naar een ander grid?

 

thanks

Ze willen wel eens afwijken van het normale systeem, vooral parkeerplaatsen en tussenpunten geven ze aan in Brits Grid, vergelijk dit maar met ons Nederlands grid.

Je gps kan je indien nodig makkelijk aanpassen, vooral als je ook nog kaartmateriaal (op papier) gebruikt zal je soms moeten omrekenen.

 

Hou wel rekening mee dat je anders moet denken. Bij ons gaan de coordinaten omhoog richting het Oosten, daar dus naar het Westen, en dan kan soms erg verwarrend zijn als je wel gevoel van richting hebt.

 

Verder hebben wij goede ervaringen in Engeland, maar hou er wel rekening mee dat je soms voor een tradi meer moet lopen dan hier in Nederland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hej.. vraagje,ben hier niet zo in thuis...

Ga vlg maand naar England en Schotland, en natuurlijk moeten daar wat caches gezocht worden.

Nu kom ik het vlg probleem tegen,ik was caches aan het bekijken op GC.com en zag dat deze vermeld staan met de coordinaten N en W.

En niet zoals hier N en E.

Als ik nu deze 'engelse caches' download kan ik dan deze coordinaten dan zondermeer gebruiken om een cache tezoeken ,of moet ik de gps instelling veranderen naar een ander grid?

 

thanks

Ze willen wel eens afwijken van het normale systeem, vooral parkeerplaatsen en tussenpunten geven ze aan in Brits Grid, vergelijk dit maar met ons Nederlands grid.

Je gps kan je indien nodig makkelijk aanpassen, vooral als je ook nog kaartmateriaal (op papier) gebruikt zal je soms moeten omrekenen.

 

Hou wel rekening mee dat je anders moet denken. Bij ons gaan de coordinaten omhoog richting het Oosten, daar dus naar het Westen, en dan kan soms erg verwarrend zijn als je wel gevoel van richting hebt.

 

Verder hebben wij goede ervaringen in Engeland, maar hou er wel rekening mee dat je soms voor een tradi meer moet lopen dan hier in Nederland.

hej mensen allemaal bedankt voor de nuttige en snelle info. :thumbup: alles is me nu goed duidelijk ,het is maar een weet.

Wat ver lopen betrefd dat zal wel meevallen....ik zelf woon in zweden en daar liggen de caches iets verder uit elkaar dan in nederland, en dit is nog zacht uitgedrukt ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk om te zien: als je naar Engeland vaart (bv Hull of Newcastle) ga je op enig moment vanzelf over de 0 meridiaan. Je GPS telt dan af met het oost coördinaat, komt op nul (dan zit je precies op de meridiaan) en dan gaat de GPS over op de west coördinaten. 't Is nergens goed voor, maar grappig om te zien...Verder gaat alles vanzelf met de coördinaten, hoef je niks voor te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die Engelsen moeten altijd extra opletten of een coördinaat W of E is.

Waar wij makkelijk (zeg) "E 004 12.345" als "004 12.345" (of erger: als "004.12.345" , brr) schrijven, is dat daar dus extra verwarrend.

 

Leuk thema voor een cache in de buurt van de 0-meridiaan .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk thema voor een cache in de buurt van de 0-meridiaan .

 

Deze vorige week gedaan : GC1773G ( omgeving Heathrow London )

 

N 51° 26.627 W 000° 26.508

 

zou grappig zijn idd om nog dichter bij te komen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk thema voor een cache in de buurt van de 0-meridiaan .

 

Deze vorige week gedaan : GC1773G ( omgeving Heathrow London )

 

N 51° 26.627 W 000° 26.508

 

zou grappig zijn idd om nog dichter bij te komen...

 

wat dacht je van deze: GC1HWE4?

N 51° 28.320 000° 00.000

 

veel dichterbij kan niet...

 

of is er ergens nog een multi die afwisselend van E naar W gaat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...