Spring naar bijdragen

Cachen Voor Haïti


MatsRetep

Aanbevolen berichten

hoe goed bedoeld ook, het is niet toegestaan om geocaches te maken of te wijzigen voor een goed doel. Ik zie nu geocaches waar bewuste banner op staat (nog steeds). Zo'n geocache voldoet nu in geen geval meer aan de voorwaarden van geocaching.com en je loopt de kans dat bewuste geocache onherhoepelijk definitief gearchiveerd gaat worden.

 

Graag zsm verwijderen. Geocachen is juist bedoeld om NIET stil te staan bij alle ellende in de wereld. Door middel van bewuste banners worden we er toch weer aan herinnerd.

 

Geen politiek, geen goede doelen, geen maatschappelijke problemen, geloof, enge ziektes enz. Gewoon no nonsens geocachen alsof er niets aan de hand is in de wereld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Geen politiek, geen goede doelen, geen maatschappelijke problemen, geloof, enge ziektes enz. Gewoon no nonsens geocachen alsof er niets aan de hand is in de wereld.

 

Ik zal de laatste zijn om de woorden van Kruimeldief in twijfel te trekken :dribble: én ik heb geen enkel plan in die richting, maar waar verbiedt geocaching.com dergelijke caches dan?? Ik weet dat commerciële caches verboden zijn, maar dit wist ik niet. Er bestaan trouwens wél geocoins die dergelijke zaken benoemen (voorbeelden zijn de GC voor diabetes en die voor borstkanker).

 

Nogmaals, ik probeer uitsluitend iets te leren hier..... :beerchug:

 

Edit: tsja, toch maar 'ns de guidelines gelezen: 'Solicitations are off-limits. For example, caches perceived to be posted for religious, political, charitable or social agendas are not permitted. Geocaching is supposed to be a light, fun activity, not a platform for an agenda.'

 

Point taken. :blink:

bewerkt door GuitarArnie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat de banners die er nu nog staan weg moeten kan ik me iets bij voorstellen, de aktie is nl al over

maar volgens de "richtlijnen" mogen er geen caches geplaatst worden voor etc etc

maar dat is hier niet aan de orde, deze caches zijn nl niet voor dit doel geplaatst

en als we moeten doen of er niets in deze wereld aan de hand is dan zou dit soort caches ook niet mogen, en ik ben van mening dat het goed is dat ze er wel zijn want sommige dingen mogen we niet vergeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn bedoeling was een peroonlijk bericht te sturen aan kruimeldief, vanwege zijn bericht over de banner. Bij het versturen kreeg ik de mededeing dat of zijn postbak vol zit, of dat hij het ontvangen van peroonlijke brichten heeft uitgeschakeld.

Mitsdien plaats ik mijn reactie aan kruimeldief in dit forum.

 

De ramp in Haiti heeft ontelbare mensen het leven gekost.Onnoembaar veel mensen zijn dakloos, hebben geen onderkomen, zijn hun naasten kwijt, en dan beroep jij je op de regeltjes van geocaching.com? Befehl ist befehll?

Walgelijk vind ik dat. Richtlijnen hebben geen wettelijke status, daar mag en kun je dus van afwijken. Doe dat dan ook! Het gaat hier om onnoemlijk menselijk leed en daar ga ja aan voorbij door gedachteloos een richtlijn te hanteren.

Je hebt een soort award voor geocacher gewonnen. Spijtig is dat. Terecht voor je inzet als cachebeoordelaar, oke m.b.t. inzet voor geocaching.nl, volstrekt onwaardig als mens, gezien je reactie op het Haiti initiatief.

Als geocaching.com jouw mening omtrent dit initiatief voor (een druppeltje op de gloeiende plaat) Haiti deelt, dan is in mijn ogen de hele geocacing society geen knip voor de neus waard.

 

Groeten,

Zeebanket.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De ramp in Haiti heeft ontelbare mensen het leven gekost.Onnoembaar veel mensen zijn dakloos, hebben geen onderkomen, zijn hun naasten kwijt, en dan beroep jij je op de regeltjes van geocaching.com? Befehl ist befehll?

Walgelijk vind ik dat. Richtlijnen hebben geen wettelijke status, daar mag en kun je dus van afwijken. Doe dat dan ook! Het gaat hier om onnoemlijk menselijk leed en daar ga ja aan voorbij door gedachteloos een richtlijn te hanteren.

Je hebt een soort award voor geocacher gewonnen. Spijtig is dat. Terecht voor je inzet als cachebeoordelaar, oke m.b.t. inzet voor geocaching.nl, volstrekt onwaardig als mens, gezien je reactie op het Haiti initiatief.

 

Toevallig las ik gisteren het berichtje van Kruimel en schrok me rot over zijn hypocriete reaktie over de Haiti aktie. Waarom hypocriet?

 

Aan de ene kant was er de laatste weken nogal wat consternatie over een cache in het ISS, waar Groundspeak de regeltjes ten eigen gerieve wat ruimer heeft geinterpreteerd dan anders, om koste wat kost op die stek een cache online te krijgen. Die cache ligt er en is online. Ik wens ze veel succes en plezier met de talloze foundlogjes.

 

Aan de andere kant zien we zo ongeveer gelijktijdig spontaan een aktie ontstaan van de gebruikers (de Geocaching Community) om de mensen in Haiti te helpen. Om wat cijfers te laten zien: inmiddels zijn er ongeveer 230.000 lichamen geborgen en zijn meer dan 1.2 miljoen Haitianen slachtoffer geworden van de aardbeving in het land. Men is letterlijk en figuurlijk huis en haard kwijtgeraakt. Het aantal slachtoffers overtreft zelfs het aantal van de tsunami in Azie enkele jaren geleden. Er is een geweldige steun aktie ontstaan en veel Geocachers hebben spontaan meegedaan en gedoneerd. Velen (ook wij) hebben tijdens de aktie de banner op de cache pagina gezet.

 

Als de woorden van Kruimel (de vraag om de banners te verwijderen) inderdaad afkomstig zijn van Groundspeak (dezelfde club van de ISS cache) dan zijn ze aan de andere kant van de oceaan wel enorm diep gezonken richting een harteloos orgaan. Eigen belang eerst en de rest kan maar in de st**nt zakken :thumbup:

 

Voor de duidelijkheid: niets mis met Kruimel, maar met zijn woorden zijn velen hier tegen het verkeerde been geschopt. Kennelijk wordt ons de mogelijkheid ontnomen om onze medemens in nood te kunnen en mogen helpen. Laten we vooral zo doorgaan met doen alsof er om ons heen niets aan de hand is en dat het leven alleen nog maar bestaat uit kokertjes rapen. Ik laat het hier verder maar bij, maar steun het berichtje van zeebanket volledig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is volgens mij destijds een oogje dichtgeknepen mbt Haïti en de banners die zijn gedoogd.

Ook Kruimeldief heeft hier geen probleem van gemaakt.

 

Het genoemde weekend is echter alweer een tijdje achter de rug, dus in principe heeft Kruimeldief hier gelijk. De banner is dan toch nu totaal overbodig?

 

En dat heeft volgens mij niets te maken met harteloosheid. Mensen die Kruimeldief over dit berichtje aanvallen moeten eerst even bedenken dat de regels juist voor een tijdje versoepeld zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is volgens mij destijds een oogje dichtgeknepen mbt Haïti en de banners die zijn gedoogd.

Ook Kruimeldief heeft hier geen probleem van gemaakt.

 

Het genoemde weekend is echter alweer een tijdje achter de rug, dus in principe heeft Kruimeldief hier gelijk. De banner is dan toch nu totaal overbodig?

 

En dat heeft volgens mij niets te maken met harteloosheid. Mensen die Kruimeldief over dit berichtje aanvallen moeten eerst even bedenken dat de regels juist voor een tijdje versoepeld zijn.

 

Nee Mr. Atari je bent slecht op de hoogte, de giro 555 aktie loopt namelijk nog steeds:

 

http://www.giro555.nl/nl-NL/default.aspx

 

En ook Kruimel had dit even kunnen nakijken voor hij zijn berichtje hier op het forum plaatste! Er kan nog steeds gedoneerd worden en nog steeds is de situatie in Haiti niet genormaliseerd. Waarom wordt ons Geocachers nu opeens de mogelijkheid ontnomen om via onze hobby ons steentje bij te dragen aan de slachtoffers in Haiti? Waarom moeten nu opeens de banners weg van een aktie die nog steeds gaande is?

 

Maar je hebt helemaal gelijk, laten we maar lekker gaan cachen en die arme zielen maar aan hun lot over laten. Je stelt me wel gerust door te stellen dat men maar ´een oogje heeft toegeknepen mbt Haiti en dat bannertjes werden gedoogd´. Er is nog een sprankje hoop, maar niet meer dan dat. Sorry!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is volgens mij destijds een oogje dichtgeknepen mbt Haïti en de banners die zijn gedoogd.

Ook Kruimeldief heeft hier geen probleem van gemaakt.

 

Het genoemde weekend is echter alweer een tijdje achter de rug, dus in principe heeft Kruimeldief hier gelijk. De banner is dan toch nu totaal overbodig?

 

En dat heeft volgens mij niets te maken met harteloosheid. Mensen die Kruimeldief over dit berichtje aanvallen moeten eerst even bedenken dat de regels juist voor een tijdje versoepeld zijn.

 

Nee Mr. Atari je bent slecht op de hoogte, de giro 555 aktie loopt namelijk nog steeds:

 

http://www.giro555.nl/nl-NL/default.aspx

 

En ook Kruimel had dit even kunnen nakijken voor hij zijn berichtje hier op het forum plaatste! Er kan nog steeds gedoneerd worden en nog steeds is de situatie in Haiti niet genormaliseerd. Waarom wordt ons Geocachers nu opeens de mogelijkheid ontnomen om via onze hobby ons steentje bij te dragen aan de slachtoffers in Haiti? Waarom moeten nu opeens de banners weg van een aktie die nog steeds gaande is?

 

Maar je hebt helemaal gelijk, laten we maar lekker gaan cachen en die arme zielen maar aan hun lot over laten. Je stelt me wel gerust door te stellen dat men maar ´een oogje heeft toegeknepen mbt Haiti en dat bannertjes werden gedoogd´. Er is nog een sprankje hoop, maar niet meer dan dat. Sorry!

 

 

 

Ik doel ook in het geheel niet op de giro555 actie, maar op de cacheweekend actie...

 

Ik ga niet inhoudelijk in op de actie zelf. Daar ga ik in geen geval een partij in kiezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is volgens mij destijds een oogje dichtgeknepen mbt Haïti en de banners die zijn gedoogd.

Ook Kruimeldief heeft hier geen probleem van gemaakt.

 

Het genoemde weekend is echter alweer een tijdje achter de rug, dus in principe heeft Kruimeldief hier gelijk. De banner is dan toch nu totaal overbodig?

 

En dat heeft volgens mij niets te maken met harteloosheid. Mensen die Kruimeldief over dit berichtje aanvallen moeten eerst even bedenken dat de regels juist voor een tijdje versoepeld zijn.

 

Nee Mr. Atari je bent slecht op de hoogte, de giro 555 aktie loopt namelijk nog steeds:

 

http://www.giro555.nl/nl-NL/default.aspx

 

En ook Kruimel had dit even kunnen nakijken voor hij zijn berichtje hier op het forum plaatste! Er kan nog steeds gedoneerd worden en nog steeds is de situatie in Haiti niet genormaliseerd. Waarom wordt ons Geocachers nu opeens de mogelijkheid ontnomen om via onze hobby ons steentje bij te dragen aan de slachtoffers in Haiti? Waarom moeten nu opeens de banners weg van een aktie die nog steeds gaande is?

 

Maar je hebt helemaal gelijk, laten we maar lekker gaan cachen en die arme zielen maar aan hun lot over laten. Je stelt me wel gerust door te stellen dat men maar ´een oogje heeft toegeknepen mbt Haiti en dat bannertjes werden gedoogd´. Er is nog een sprankje hoop, maar niet meer dan dat. Sorry!

 

 

 

Ik doel ook in het geheel niet op de giro555 actie, maar op de cacheweekend actie...

 

Ik ga niet inhoudelijk in op de actie zelf. Daar ga ik in geen geval een partij in kiezen.

 

Maar je hebt helemaal gelijk, laten we maar lekker gaan cachen en DIE ARME ZIELEN maar aan hun lot over laten.

 

En deze zielen dan ?

 

Ook maar eens een aktie op touw zetten ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste mensen,

 

Ik begrijp de frustraties hierom prima, maar kan me ook vinden in Kruimeldief's mededeling.

 

Echter: denk ook even richting toekomst. Kruimeldief heeft voor het Cachen voor Haïti een oogje dichtgeknepen mbt de richtlijnen. Blijkbaar vindt hij nu dat het genoeg geweest is. Als men nu daartegen gaat protesteren, dan kan dat 2 gevolgen hebben:

 

1. Kruimel archiveert de caches waar de banner op staat (daar waarschuwt hij dan ook voor)

2. Een volgende actie zal wellicht zelfs dan niet meer gedoogd worden

 

In plaats van dat men zegt: "Goh, Kruimel, fijn dat je de richtlijnen voor een tijdje hebt willen versoepelen en dat het mogelijk gemaakt is om geld in te zamelen voor Haïti" wordt er moeilijk gedaan en krijgt hij -mijns inziens- zelfs nog een schop na... Is dat die goede geocaching community waar men op doelt???

 

En trouwens, volgens mij heeft iedereen die geld wilde geven dit ook al wel op de een of andere manier gedaan. Zou het echt zo zijn dat als er een banner 555 op de cachepagina staat iemand zeggen "oh ja, Haïti hadden we ook nog, laten we gauw geld storten".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De door mij opgezette aktie is over deze duurde slechts 1weekend

de banners hebben wat dat betreft geen waarde meer op de pagina's

wat dat beterft heeft kruimeldief een punt

ik denk dat het meer de toon is die de muziek maakt

het stukje menselijke ontbreekt het moment dat er met regels gestrookt wordt

het leven bestaat meer uit grijze vlakken dan alleen uit zwart of wit

en ik geloof zeker dat er destijds een oogje dicht is geknepen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik denk dat het meer de toon is die de muziek maakt

 

Ik denk ook dat de muziek (de lompe en botte manier van reageren van Kruimel) de reden was dat zeebanket daarop reageerde. Ik moet hem daarin volledig gelijk geven. Het verwijderen van die banners had ook op een wat vriendelijker manier gevraagd kunnen worden en zeker niet met het argument ´dan archiveren we die caches wel even´ als stok achter de deur. Dreigementen komen nou eenmaal niet vriendelijk over, zeker nu het de Haiti aktie betreft. Overigens hebben we dat bannertje er na dat weekend op zondagavond al gelijk afgehaald. Wellicht dat anderen dat domweg vergeten zijn om te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik denk dat het meer de toon is die de muziek maakt

 

Ik denk ook dat de muziek (de lompe en botte manier van reageren van Kruimel) de reden was dat zeebanket daarop reageerde. Ik moet hem daarin volledig gelijk geven. Het verwijderen van die banners had ook op een wat vriendelijker manier gevraagd kunnen worden en zeker niet met het argument ´dan archiveren we die caches wel even´ als stok achter de deur. Dreigementen komen nou eenmaal niet vriendelijk over, zeker nu het de Haiti aktie betreft. Overigens hebben we dat bannertje er na dat weekend op zondagavond al gelijk afgehaald. Wellicht dat anderen dat domweg vergeten zijn om te doen.

 

Niet geheel mee eens. Het was lomp en bot geweest als Kruimel de caches had gearchiveerd met de mededeling "cache voldoet niet aan de eisen". Hij neemt nu de moeite om iedereen te waarschuwen en daarmee de kans te geven om te zorgen dat deze maatregel niet genomen hoeft te worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het was lomp en bot geweest als Kruimel de caches had gearchiveerd met de mededeling "cache voldoet niet aan de eisen".

 

Het was nog botter geweest als dat was gebeurd. Het dreigement van gisteren was gewoon bot.

 

Een vriendelijk verzoek om die banners even te verwijderen, zonder een dreigement, was beter op zijn plaats geweest :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het was lomp en bot geweest als Kruimel de caches had gearchiveerd met de mededeling "cache voldoet niet aan de eisen".

 

Het was nog botter geweest als dat was gebeurd. Het dreigement van gisteren was gewoon bot.

 

Een vriendelijk verzoek om die banners even te verwijderen, zonder een dreigement, was beter op zijn plaats geweest :thumbup:

 

 

Klopt, daarom zei ik ook: niet geheel mee eens... (dus gedeeltelijk wel :beerchug: )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...