Spring naar bijdragen

Welke Gps


holsteen

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Wie kan mij wat helpen bij het kiezen van de juiste gps

 

Het zou zijn om te geocachen en er zouden ook fiets- en wandelroutes moeten kunnen in gedownload worden.

 

Ik ben reumapatient en daarom zou ik op voorhand moeten weten hoe ver de waypoints van elkaar liggen zodat ik op voorhand kan inschatten hoe ver het wandelen is, of ik de afstand aan kan.

 

bedankt

 

Holsteen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hallo holsteen,

 

Ik maak zelf gebruik van een Garmin GPSMAP 60CSx, hierin zijn o.a. topo kaarten te plaatsen. Ik denk dat je in de richting van zo'n gpsr moet gaan denken.

 

Groeten Edwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tient en daarom zou ik op voorhand moeten weten hoe ver de waypoints van elkaar liggen zodat ik op voorhand kan inschatten hoe ver het wandelen is, of ik de afstand aan kan.

Daarvoor is een Oregon of een GPSMap 60Csx denk ik het beste. Let wel op, bij niet alle caches kun je alle waypoints meteen zien. Die moet je soms met gegevens van het vorige waypoint uitrekenen. Maar meestal staat er wel een afstand op de cachepagina.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je een gps wilt die makkelijk op de fiets te bedienen is lijkt me de oregon handiger i.v.m het touchscreen.

 

Voordeel van knopjes tov touchscreen is dat je ze kan voelen, en op de fiets is tasten, vinden, drukken handiger dan kijken en mikken. Althans, dat is mijn ervaring. Ik wacht met smart op een toestel met touchscreen (voor invoeren van tekst en coordinaten) en een etrex-interface met een aantal knoppen zodat je meteen een aantal functies kan uitvoeren, en een joystickje om te scrollen door de kaart. Maar of die er ooit komt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wacht met smart op een toestel met touchscreen (voor invoeren van tekst en coordinaten) en een etrex-interface met een aantal knoppen zodat je meteen een aantal functies kan uitvoeren, en een joystickje om te scrollen door de kaart. Maar of die er ooit komt?

 

Ja dit zou wel een ideale gps'r zijn, nou ja je kan blijven hopen dat er naar de gebruikers geluisterd wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb dit jaar gefietst met mijn Oregon 300 in mijn hand en met mijn duim het though screen bediend. Was alleen maar bang dat ie zou vallen maar bediening is gemakkelijk.

Get zijn ook grote vlakken die je aanklikt , duim toegankelijk. Dit jaar een fiets bevestiging aanschaffen :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoeveel centen zou je er aan uit willen geven? dit beinvloed de keuze voor een gps'r namelijk enorm.

 

 

Ik zou willen investeren in een toestel die mij goed past en mijn hobby verder kunnen uitoefenen en waarmee ik ook enkele jaren goed ben. Het voornaamste is dat ik het cachen goed op voorhand kan inschatten. En ik wil er dus ook fiets- en wandelroutes in downloaden waarbij ik de moeilijkheidsgraad van de route kan zien op voorhand.

En zijn er dan kaarten al bijgeleverd of moet je die dan nog bij kopen of downloaden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

 

Wie kan mij wat helpen bij het kiezen van de juiste gps

 

Het zou zijn om te geocachen en er zouden ook fiets- en wandelroutes moeten kunnen in gedownload worden.

 

Ik ben reumapatient en daarom zou ik op voorhand moeten weten hoe ver de waypoints van elkaar liggen zodat ik op voorhand kan inschatten hoe ver het wandelen is, of ik de afstand aan kan.

 

bedankt

 

Holsteen

 

Misschien is een nuvi 550 ook het overwegen waard. De 60 CSx is fantastisch maar met z'n knopjes misschien niet zo handig als je reuma hebt. In ieder geval zou ik als ik jou was eens proberen met iemand mee te gaan die 1 of meer van de genoemde apparaten heeft. In de praktijk is het beter te beoordelen wat voor jou goed werkt. Een bezoek aan de winkel (notter bijv.) is ook aan zeker te bevelen.

succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zelf een Garmin GPSmap 60 Cx en ben daar erg tevreden over. Ik gebruik hem in de auto, op de fiets en lopend, super gewoon. Ik heb er topo-kaartjes bij die ik gebruik bij het wandelen en meestal bij fietsen en city navigator kaarten omdat die route's kunnen uitrekenen, dit is vooral handig in de auto, gebruik ik soms ook op de fiets.

MAAR, dit kan eigenlijk met elke GPS waarop kaartmateriaal geplaatst kan worden en is eigenlijk niet zo relevant voor de uiteindelijke keuze.

 

Voor mij bepalend was dat de Oregon en Colorado destijds nog niet op de markt waren en over de Etrex wel eens gemeld werd dat de rubberrand op de zijkant losliet. Verder vind ik dat de fietssteun van de 60-serie er degelijker uitziet dan die van de Etrex-serie, maar of dat in de praktijk ook zo is? Wel is het scherm van de 60-serie iets groter. Dan is er ook nog de 70-serie, maar die zijn weer qua kast vrij groot, dat vind ik geen porum op je fietsstuur, het lijkt wel een draagvleugel. :D

 

Waarom geen ander merk? Omdat ik de beschikking had/heb over het Garmin kaartmateriaal.

Als je op voorhand een goede inschatting wilt maken hoever het gaans zal zijn naar een volgend waypoint, dan zijn Topo-kaartjes een aanrader omdat je daarop vaak de kleinste slootjes nog terugvindt en dus weet of die laatste 50 meter in rechte lijn gegaan kunnen worden, of dat je eerst naar de 400 meter verderop gelegen brug moet en dan weer terug. Het verschil in zo'n situatie kan dus wel eens meer dan 750 meter zijn! City Navigator kaarten zullen in dat geval niet altijd voldoen, omdat je als voetganger of fietser vaak doorsteekjes kunt maken die op die kaarten niet weergegeven worden!

 

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, veel succes en veel plezier!

 

Groet Flatfisher

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor kaarten kun je ook OSM raadplegen (meer info via de zoekfunctie of google). Het is een openstuctuur, dus met een actieve community wordt dit snel bijgewerkt. Het mooie is dat alle kaarten van de hele wereld gratis beschikbaar zijn.

 

Onze ervaring is dat in NL, wegen goed ingevoerd zijn. Fietspaden redelijk, wandelpaden in bos zijn meestal niet ingevoerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoeveel centen zou je er aan uit willen geven? dit beinvloed de keuze voor een gps'r namelijk enorm.

 

 

Ik zou willen investeren in een toestel die mij goed past en mijn hobby verder kunnen uitoefenen en waarmee ik ook enkele jaren goed ben. Het voornaamste is dat ik het cachen goed op voorhand kan inschatten. En ik wil er dus ook fiets- en wandelroutes in downloaden waarbij ik de moeilijkheidsgraad van de route kan zien op voorhand.

En zijn er dan kaarten al bijgeleverd of moet je die dan nog bij kopen of downloaden?

 

 

Dan zou ik inderdaad voor een garmin oregon gaan en afhankelijk van alle toeters en bellen die je er bij wilt hebben kun je bepalen welke het uit de oregon serie gaat worden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...