Spring naar bijdragen

Geocachen in de media


elsinga

Aanbevolen berichten

Dat het maken van een voor iedereen begrijpbare 'papieren' handleiding erg moeilijk is, weet je pas als je het heel vaak hebt gedaan ( of hebt geprobeerd ). Ook iets mondeling uitleggen ( face tot face ), moet je geleerd hebben. Iets uitleggen via de radio, is nog moeilijker. En dat blijkt..:wacko:..zou iemand zonder enige kennis van geocachen, nu weten wat dat is en hoe je het moet doen?

Hint: de kunst van iets uitleggen is o.a. het weglaten van onbelangrijke 'dingen', de opbouw ( volgorde ) en het niet van het ene naar het andere onderwerp ( blijven ) springen.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Sommige multis zijn zo vaag dat je na anderhalf uur lopen toch hopeloos vast loopt. De vragen bij sommige waypoints zijn zodanig voor meerdere uitleg vatbaar dat de oplossing, ofwel het volgende waypoint vrijwel onoplosbaar is. Een duidelijke uitleg is niet voor iedereen weggelegd 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mensen die amper 1000 kokers hebben geraapt en geen enkele multy, (op 1 carpool multje na ) gaan op media ander mensen vertellen wat "geocachen" is
het is tenenkrommend om aan te horen, ( ik heb het ook maar niet helemaal afgeluisterd,,) maar geeft een duidelijk beeld van wat de tegenwoordige mensen van het spelletje vinden
geeft mij nog meer redenen voor mij om tegen vreemden mijn mond te houden wat de hobby is die ik leuk vind
ik schaam me als geocacher compleet rot als ik deze mensen hoor

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gesprek over geocaching kwam ook wat mij betreft in het interview niet zo goed uit de verf. Maar laten we niet vergeten dat dat ook erg afhangt van de vraag hoe het het gesprek door de interviewers geleid wordt. En dat had volgens mij hier zeker beter gekund. Het is immers logisch dat je als je voor het eerst geïnterviewd wordt wat gespannen bent,  en mede daardoor de draad van het verhaal een beetje kwijt raakt. Het is aan de interviewer om dat te onderkennen en zich zodanig op het gesprek voor te bereiden dat dat in goede banen geleid wordt.

Verder hangt dat wat je als geocacher vertelt natuurlijk erg af van de vraag hoe je het spelletje zelf beleeft. Voor de een is bv. de natuurbeleving het belangrijkst, en gaat het voor de ander vooral om de technische aspecten van het spelletje. Het is maar net hoe je er zelf in staat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei barny:

Mensen . . . . hoor.

 

50 minuten geleden zei Peetee:

Het . . . . staat.

Beide samenvoegend, vertelt het hele verhaal, denk ik

Is dit nu reclame of anti-reclame? Ik denk het laatste. Maar heeft onze hobby reclame op een ( locale ) zender nodig? Gaat het met onze hobby zo slecht ( qua aantal hobby genoten ) dat dit nodig is? Ik denk het niet.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

58 minuten geleden zei Linkalovers:

Is dit nu reclame of anti-reclame?

Ik denk geen van beide. Nogmaals, het is maar hoe je er zelf (ook als luisteraar) in staat.

Ik heb in het verleden wel eens heel enthousiast over onze hobby verteld, terwijl ik de indruk kreeg dat sommige van de toehoorders zoiets hadden van: "Jeetje, get a life ...". <_<

Het is dus maar wat je aanspreekt. En nee, je hebt gelijk: reclame heeft onze hobby niet nodig. Mijn ervaring is: Ga gewoon doen wat je zelf leuk vindt, en dan kom je de mensen die dat ook vinden vanzelf tegen. ;)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan me voorstellen dat je raar opkijkt als zo’n kenmerkende boom er ineens niet meer is. Jammer dat ie ziek was en het duurt lang voor er weer een even groot exemplaar gegroeid is. De cache verliezen is ook niet leuk natuurlijk, maar zoals de eigenaar zelf ook zegt ‘ hij heeft er nog meer verstopt’.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het zijn

20 uur geleden zei Peetee:
  21 uur geleden zei Linkalovers:

Is dit nu reclame of anti-reclame?

het zijn mensen die hun 5 minuten of fame willen hebben, totaal niet na kunnen denken wat dat allemaal voor gevolgen kan hebben, en omdat ze ook geen benul hebben waar ze mee bezig zijn,
behalve van groene stippies op hun telefoon scherm gele stippies maken, weten ze ook niet dat ze andermans eigendommen in gevaar brengen
er hoeft maar 1 persoon dit te luisteren en dan ook die gratis app op zijn telefoon te zetten, op pad gaan en een cache vinden waar jou geocoin in zit,
die geocoin ben je dus op dat moment kwijt,
dan nog niet te spreken over mensen die dan je cache meenemen omdat een munitiekistje wel handig in de schuur is,
het slopen van je cache (omdat het "leuk" is) 
het met een roedel kinderen jou cache vinden en dan schreeuwend laten weten dat zij de cache gevonden hebben
legio voorbeelden waarbij je eigenlijk kan weten dat het niet goed is om het spelletje openbaar te maken via dat soort media
maar daar hebben die heren totaal geen boodschap aan, die zijn op het plaatselijke radio station geweest en voelen ze zich even heel beroemd  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Al een iets ouder krantenartikel (november 2018), maar m.i. wel interessant omdat het een beetje laat zien hoe van buiten het geocachingwereldje naar geocaching gekeken wordt. Aan de ene kan de gemeente Capelle die kansen/mogelijkheden ziet, tegenover de voorzitter van de Stichting Natuurvrienden die vooral de risico's en mogelijke uitwassen ziet:

Legt geocaching focus op de Capelse natuur?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

een duidelijk beeld van het huidige geocachen
het geocachen van tegenwoordig gaat zeker niet meer om de natuurbeleving (op een enkele lopende geocache fossielen na)
het verval word versterkt door Groundspeak die ook nog eens de aankomende maanden een wedstrijd van het spelletje maakt

 

 

Barny
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Men heeft het over een boekje met onjuiste informatie over het natuurgebied. Ik denk echter dat de informatie over het geocachen ook niet helemaal klopt. Alle vormen die daar genoemd worden, hoeven helemaal niet gebruikt te zijn in het Capelse natuurgebied. Overleg vooraf had veel vraagtekens beiderzijds voorkomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De beste man heeft geen idee waar hij het over heeft, kuilen graven, bomen klimmen enz. Nee, dan kun je beter de lokale bezoekers hebben met lege bierblikjes, energy drinks, en de onvermijdelijke lachgascapsules. Daar knap je van op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei regenboog2:

Men heeft het over een boekje met onjuiste informatie over het natuurgebied. Ik denk echter dat de informatie over het geocachen ook niet helemaal klopt. Alle vormen die daar genoemd worden, hoeven helemaal niet gebruikt te zijn in het Capelse natuurgebied. Overleg vooraf had veel vraagtekens beiderzijds voorkomen.

Dat was ook mijn gedachte. Als je als grondeigenaar/gemeente zelf caches plaatst, dan weet je natuurlijk precies welk soort caches je wel of niet toestaat in de betreffende gebieden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Peetee:

Dat was ook mijn gedachte. Als je als grondeigenaar/gemeente zelf caches plaatst, dan weet je natuurlijk precies welk soort caches je wel of niet toestaat in de betreffende gebieden

als de huidige geomensjes (incl onze overprezen NL reviwuwers) het nog geen eens weten wat de plaatsingsvoorschriften zijn en die dus ook niet willen naleven, hoe kan je dan verwachten dat een stel ambtenaren het dan wel weten?
er zijn toch voorbeelden zat dat het mis gaat,
laatst nog met die troep die door de politie was geplant

Barny

  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...