Spring naar bijdragen

Geocachen in de media


elsinga

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Tja, enthousiaste CO, maar ik vind het bij deze cache dan wel weer jammer dat je er iets extra's voor moet down-loaden en er geen beschrijving en waypoints op de pagina staan. Niet met mijn handheld gps te doen (zoals in het artikel staat) en geen boeiende, aantrekkelijke pagina.

Ik vind het ook jammer dat dit kennelijk zo mag volgens de richtlijnen.

Met de rolstoel/scootmobiel te doen? Ik kan het normaal al moeilijk beoordelen, maar nu al helemaal niet (en ik heb nu niet echt de ervaring dat zo'n icoontje betrouwbaar is)

bewerkt door Sivota
Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Sivota:

Tja, enthousiaste CO, ......

Behalve de start coördinaat ( die wel in je gps staat ), moet je alle volgende coördinaten toch berekenen, dus die staan zo-wie-zo niet in je gps.

Misschien heeft deze CO helemaal geen gps en gebruikt hij zijn mobiel ( of tablet/.... ). Waardoor hij misschien de gegevens in de gps ( de wp's en de vragen ) niet belangrijk vindt of deze gewoon vergeten is?
Het is inderdaad wel een beetje vreemd, dat de reviewer dit goedkeurt. Of laat Groundspeak de aloude hand-gps 'koppeling' los, ten gunste van het mobiel/tablet/...?
Dat de gegevens in een leuk gemaakte ( je fantasie is de limit ) pdf staan, is in dit geval natuurlijk wel belangrijk, omdat de wandeling een breed 'publiek' moet aanspreken.

Aan de andere kant, Geoaching heeft nu wel een nieuwe enthousiaste cachelegger ( CO ), die nieuwe ideeën heeft en daarmee een ( zo te lezen ) leuke multi legt. En wie heeft tegenwoordig nu geen smartphone ( met b.v. Geo-Apps/Gsak/Gdak/QR-reader/Tabellen/Code's/... ) , waarmee het pdf-bestand ook te lezen is?

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Linkalovers:

Het is inderdaad wel een beetje vreemd, dat de reviewer dit goedkeurt. Of laat Groundspeak de aloude hand-gps 'koppeling' los, ten gunste van het mobiel/tablet/...?

Dat is inderdaad wat mij ook een beetje verbaast in dit verhaal. Want we hebben een tijd gehad waarop dit beslist niet was toegestaan. Dan moest echt alles in de cache-beschrijving worden opgenomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Linkalovers:

 En wie heeft tegenwoordig nu geen smartphone ( met b.v. Geo-Apps/Gsak/Gdak/QR-reader/Tabellen/Code's/... ) , waarmee het pdf-bestand ook te lezen is?

Ik. Dus ik zou het wel fijn vinden om de gegevens die nodig zijn op de cachepagina te zien.

Natuurlijk heb ik wel al even naar de route gekeken, ik lijkt het een leuke manier om de stad te verkennen. Als ik in de buurt was, zou ik het zeker proberen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en de anderen maar klagen dat hun cache's worden gejat of vernield of hun TB of coins verdwijnen door mensen die met hun smartfoon via een gratis app "even" gaan geocachen na het lezen van zulke "berichten"
maar vooral blijven reclame maken mensen, de 5 sec bekendheid is binnen, 
dan maakt de falende revieuwer het helemaal compleet omdat deze cache nooit zo online had mogen komen, 
het blijft een rare wereld dat geocachen 

Barny


 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, ik heb niet zo'n smartphone en natuurlijk kan ik deze cache overslaan.

Het "andere" aan deze cache viel mij gewoon op, met name de loskoppeling van de handheld gps, wat in het artikel wel wordt benoemd. (het lijkt wel of het idioot is dat ik dit benoem, mag dat niet meer? )

 

bewerkt door Sivota
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik bedenk mij nu ook dat wanneer in de additional waypoints niet (verborgen) staat vermeld waar de eindcache ligt, dat de reviewers helemaal niet kunnen weten waar die eindcache ligt.

Dat geldt eveneens voor eventuele fysieke tussenpunten.

Reviewers kunnen namelijk achter de schermen op hun kaarten alle verborgen punten zien (i.v.m. d 161 meter regel), behalve de punten die niet bij de additional waypoints zijn ingevuld.

Dat speelt ook bij hele oude Multi-caches.

Nou ja, zomaar nog iets dat ik mij afvraag dus...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Berenboot:

En is dat wel een probleem?

juiste de revieuwers zouden moeten weten dat je een multie cache moet kunnen volbrengen met de info verkregen vanaf de cachepagina
dat is hier onmogelijk dus zou de cache type zou ten alle tijden een Mistry cache moeten zijn
daar had de revieuwer ten eerste moeten ingrijpen, daar heeft ze in gefaald en wil haar falen ook niet rechtzetten, (een van de vele ergerlijke gewoontes die onze NL reveiuwers zo uniek maken) 

 

6 uur geleden zei Berenboot:

Sla je deze gewoon over


je hoeft geen cache te plaatsen als je je niet aan de plaatsings voorwaarden wil houden, 




Barny

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Sivota:

Ik bedenk mij nu ook dat wanneer in de additional waypoints niet (verborgen) staat vermeld waar de eindcache ligt, dat de reviewers helemaal niet kunnen weten waar die eindcache ligt.

 

Als je een (Multi) cache plaatst moet je vermelden waar de eindcoörds van je cache liggen, anders zouden reviewers alle Multi en mystery caches eerst zelf moeten uitlopen. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij oude caches staat het final waypoint in de reviewer note en is niet zichtbaar op de kaarten van de reviewers.

Daar zijn er dan ook nog wel eens problemen met caches die te dicht bij elkaar liggen wanneer er een nieuwe cache wordt geplaatst (als de pagina van de oude cache nooit is aangepast).

Maar inderdaad, er is nu op de pagina, voor de CO de mogelijkheid om het final waypoint helemaal aan het zicht te onttrekken.

Denkfoutje van mijn kant...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op ‎1‎/‎30‎/‎2019 om 7:58 PM zei Peetee:

Vandaag in het nieuws: de Heksenjacht, een multi in Oudewater (U):

Geocachen in Oudewater op zoek naar de schat.

ik zie nu dat de "cache" al twee keer verdwenen is, en dat er ook nog een onnadenkende mensen er TB's in hebben gestopt terwijl de eerste loggers er al over klagen dat de cache onveilig is
ik begrijp dan echt niet dat er lieden zijn die er dan toch nog eigendommen van anderen in de cache achterlaten, word er niet meer nagedacht, of maakt het niet uit omdat het toch maar van iemand anders is

 

 

Op ‎1‎/‎31‎/‎2019 om 7:32 PM zei barny:

en de anderen maar klagen dat hun cache's worden gejat of vernield of hun TB of coins verdwijnen

het blijft een rare wereld dat geocachen 

het blijft idd nog steeds een rare wereld met de huidige telefoon generatie  

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...