Spring naar bijdragen

Geocachen in de media


elsinga

Aanbevolen berichten

Vandaag veel aandacht voor geocaching op de site van planet.nl

 

O.a. de aankomende events komen aan bod.

 

- Zwerftocht door de Peel (ZddP)

- Cluedo event

 

Planet Geocaching

 

:):yes:

 

Papyrus

 

Ik kreeg net deze link als tip van FerryStreens. Mijn cache staat erin!!!!! De laatste!!!!

Voor zulke reacties doe ik het dan ook ... geweldig als een verzonnen cache succes heeft!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
ReizenReizen

  • 2 weeks later...

Ik heb een paar weken geleden een email-interview gegeven over BookCrossing (zie de BookCrossing website voor meer info) voor de Computer Idee. Toen de redacteur hoorde dat ik ook aan Geocaching doe, vroeg ze of ze me daar ook wat vragen over mocht stellen, want dat was ook nog een onderwerp op haar lijstje - voor hetzelfde artikel. In de Computer Idee nr 25 van a.s. maandag 27 november zal dus een stukje over Geocaching staan! :beerchug:

 

Ik ben nog aan het cachen met PDA en losse GPS ontvanger, wat op zich prima en naar mijn idee erg nauwkeurig werkt, maar ben intussen zo verslaafd aan het raken dat een goed GPS apparaat op m'n lijstje voor Sint/Kerst staat :beerchug:

 

Bij het artikel zal een foto staan van mijn zoon Thomas met de "Tussenwater - het 5e ei van Pino" cache.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij het artikel zal een foto staan van mijn zoon Thomas met de "Tussenwater - het 5e ei van Pino" cache.

 

Wel toch in de hoogste staat van natheid hè? Dat betekend dat het ook flink moet regenen op de foto. Dan pas is het ècht tussenwater :thumbup:

Overigens is dat wel erg nat, ik heb het uitgeprobeerd :beerchug::beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is mij ter ore gekomen dat in het huidige nummer van het computerblad CHIP ook een artikel staat over geocaching. Ik heb dit blad zelf niet (had er zelfs nog nooit van gehoord) en heb het dan ook nog niet gelezen. Ben wel nieuwsgierig, dus als iemand dit blad leest!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is mij ter ore gekomen dat in het huidige nummer van het computerblad CHIP ook een artikel staat over geocaching. Ik heb dit blad zelf niet (had er zelfs nog nooit van gehoord) en heb het dan ook nog niet gelezen. Ben wel nieuwsgierig, dus als iemand dit blad leest!!!

 

Is een erg standaard artikel en zo ongeveer een kopie van wat her en der al in de media is verschenen....(Ik zal eens kijken of ik deze chip nog heb liggen, misschien da'k 't dan online zet, maar het kan net zo goed zo zijn ik het blad al heb gerecycled)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Vandaag hoorde mijn man een verhaal op Omrop Fryslan over geocoaching (coaching, niet caching dus). Ultsje Hosper, directeur van het Fryske Gea, vertelde over bedrijven die zomaar een schat neerleggen waarbij mensen dan tegen betaling van internet de gegevens kregen waarbij ze dwars door de natuur op zoek gaan naar de schat. Het Fryske Gea ziet het als bedreiging voor de natuur en ze willen dit dan tegen gaan door zelf wat te gaan bedenken. Men kwam tot de conclusie dat het een rage was, een soort moderne vossenjacht waarbij de natuur verstoord werd en men zelfs kon verdrinken in het moeras.

 

Heeft iemand dit gehoord en eventueel gereageerd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag hoorde mijn man een verhaal op Omrop Fryslan over geocoaching (coaching, niet caching dus).

 

Ah - 'geocoaching' is dus het Friese woord voor 'geocaching' :dribble:

 

 

...

 

Duitsers hebben een vorm van Geocaching bedacht: coachen met een geo-component = Geocoaching ('http://www.geocoaching.de/)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag hoorde mijn man een verhaal op Omrop Fryslan over geocoaching (coaching, niet caching dus). Ultsje Hosper, directeur van het Fryske Gea, vertelde over bedrijven die zomaar een schat neerleggen waarbij mensen dan tegen betaling van internet de gegevens kregen waarbij ze dwars door de natuur op zoek gaan naar de schat. Het Fryske Gea ziet het als bedreiging voor de natuur en ze willen dit dan tegen gaan door zelf wat te gaan bedenken. Men kwam tot de conclusie dat het een rage was, een soort moderne vossenjacht waarbij de natuur verstoord werd en men zelfs kon verdrinken in het moeras.

 

Heeft iemand dit gehoord en eventueel gereageerd?

 

Ja, ik heb het ook gehoord. Het verhaal was heel duidelijk "klok en klepel"....

Jammer, want het Gea wordt alom gerespecteerd :dribble:

Het is niet terug te vinden op de site van de Omrop.

Wel merkte hij op dat zij ook gebieden hadden waar ze samen met SBB meewerkten aan gpsroutes. Hij noemde volgens mij de omgeving van Appelscha. Wel vond hij dat de ontwikkelingen nauwlettend in de gaten moesten worden gehouden.

De eenzijdigheid van het verhaal stuitte mij zo tegen de borst dat ik niet eens de puf had om te reageren.

Ik bedoel als je niet weet waar je over praat, praat er dan niet over.

Het was ook een bericht wat zomaar uit de lucht is komen vallen.

Belangrijk in zijn verhaal was voor mij het feit dat hij erkende dat de terreinen vrij toegankelijk zijn (met uitzondering van de broedperiode). Dat is iets waar we ons volgens mij goed aan houden. Zowel bij het uitzetten als bij het lopen van de cache. Zie bijvoorbeeld Noorderleech (GCDCAC).

Onze erecode is toch dat we alleen de paden verlaten indien dit noodzakelijk is voor het eindpunt en dat hier dan ook bij het plaatsen toestemming voor is!

Heb nu net wat rondgezocht oa op de site van het Gea. Daar staat helemaal niets hierover.

Waait wel over hoop ik.

 

Hadoz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag hoorde mijn man een verhaal op Omrop Fryslan over geocoaching (coaching, niet caching dus). Ultsje Hosper, directeur van het Fryske Gea, vertelde over bedrijven die zomaar een schat neerleggen waarbij mensen dan tegen betaling van internet de gegevens kregen waarbij ze dwars door de natuur op zoek gaan naar de schat. Het Fryske Gea ziet het als bedreiging voor de natuur en ze willen dit dan tegen gaan door zelf wat te gaan bedenken. Men kwam tot de conclusie dat het een rage was, een soort moderne vossenjacht waarbij de natuur verstoord werd en men zelfs kon verdrinken in het moeras.

 

Heeft iemand dit gehoord en eventueel gereageerd?

Toch raar. Ik heb een cache waarvan de route in het gebied van It Fryske Gea ligt en de eindstash in het gebied dat van SBB is , maar wordt beheerd door It Fryske Gea. En daar heb ik zonder problemen toestemming voor gekregen. De opmerking van de beheerder van It Fryske Gea was: "Als het van SBB mag, mag het ook van mij".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het ook gehoord. Het was inderdaad wel duidelijk dat men het verschijnsel geocaching niet goed kent. En dat is best een beetje vreemd omdat dit niet de eerste keer was dat men zich tegen het geocachen uitsprak. Men neemt m.i. ook niet echt de moeite zich in het verschijnsel geocaching te verdiepen.

Op elk verzoek om ergens een cache te mogen plaatsen volgt namelijk een steevast "Njet"! Al jaren dus ... jammer, maar het is niet anders ... :dribble:

 

Toch leek het verhaal van vanmorgen vooral te gaan over recreatiebedrijven die gps'en verhuren en klanten naar door henzelf in de natuurgebieden geplaatste caches laten zoeken, zonder daar vantevoren toestemming voor te hebben gevraagd.

 

En ik kan me best voorstellen dat ze daar niet zo blij mee zijn ...

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb op persoonlijke titel een mail gestuurd naar het GEA. Hierin heb ik uit gelegd dat het interview eenzijdig en niet correct was. Ik heb ze hierbij uitgenodigd om contact op te nemen met Geocaching.nl via Mumzle om construtief in overleg te komen.

 

Baat het niet schaat het niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...