Spring naar bijdragen

Geocachen in de media


elsinga

Aanbevolen berichten

  • 4 weeks later...
ReizenReizen

  • 1 month later...

In de laatste versie van Planet Weekly, een wekelijks magazine van Planet Internet, ook een stukje over geocaching:

 

OP LOCATIE

Weekly-lezer Ruud wijst ons op het Degree Confluence Project, een locatiegebonden fotoverzameling. Interessant is dat het hier niet zozeer gaat om wat er op de foto’s staat, maar om waar deze genomen zijn. Dat moet namelijk gebeuren op het exacte punt waar meridianen en breedtecirkels elkaar kruisen. Ofwel de lijnen in de atlas die lengte- en breedtegraad weergeven. 53°N 6°O ligt bijvoorbeeld middenin een Fries weiland. De site vierde pas haar tienjarig jubileum, en bevat meer dan tienduizend foto’s. Het biedt een even willekeurige als verrassende kijk op onze planeet.

 

Toch kun je meer doen met geografische plaatsbepaling. Sommige mensen verstoppen zelfs kadootjes voor elkaar zetten de coördinaten ervan op het net. Dit verschijnsel heet ‘geocaching’, zegmaar geografisch schatzoeken. De sport is om met een gps-ontvanger op pad te gaan en het object te lokaliseren. Lukt dat, dan behoor je zelf ook een presentje achter te laten voor de volgende vinder.

 

Degree Confluence Project

Geocaching.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • 3 months later...
Geocaching wordt deze week in Veronica magazine genoemd bij een artikel over wandelen. De tekst is als volgt: Geocaching is een spel voor wandelaars met een GPS-ontvanger. Ergens is er iets verstopt, maar waar... Info: www.geocaching.com

Gaan we weer :thumbdown::blush:

Ruud :thumbdown:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Ik moet er niet aan denken om in dat soort landen op goed geluk m'n hand onder een boomwortel te steken. Wie weet wat er onder zit! :thumbup:

Ach, daar ben ik hier ook niet zo gek op, meestal ga ik eerst even poeren met een stokje voor ik in de prut grijp. Ook hier lijkt het me niet prettig in een gebruikte injectienaald te graaien.

 

Sorry, moest even relativeren. Ook in de (sub)tropen is een gevaarlijk beest eerder een uitzondering dan regel. In 'dat soort landen' heben de meeste bewoners nog nooit een gevaarlijk beest gezien, die zijn er alleen voor de toeristen namelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...