Spring naar bijdragen

Teken!


AardLoper

Aanbevolen berichten

Verbaasd me niks, wij komen net terug van de Ardennen en luxembourg (Berdorf), ik denk dat we bij elkaar wel 20 teken uit boris hebben verwijderd en een stuk of dertig die over hem heen kropen. Wat dat betreft zijn we iedere dag bezig geweest met controle van boris en dan elkaar. Eniram vond zelfs teken in haar schoen, nee, niet echt een fijn beestje. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hallo Allemaal.

 

Wij hebben in de auto in de eerste hulp verbanddoos gewoon een tekentang zitten,dus deze is altijd bij de hand als we aan het cachen zijn.

En bij thuiskomst kunnen we hem altijd uit de auto pakken voor de tekencontrolle die we altijd doen na een dagje cachen.

 

 

Groetjes Keske27(Kees) :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
In Duitsland is NU AL!!! een teken alarm van kracht voor heel Duitsland!!!

Naast de teek zal dit jaar ook de wesp :D nadrukkelijk aanwezig zijn. Het aantal wespennesten is dit jaar boven gemiddeld en ook zijn de (nog) relatief kleine wespen al vaak te spotten. Mensen met fruitbomen (pruim) spreken soms al over een plaag.

Ik houd mijn adem in als in augustus de wespen chagrijnig worden en neem azijn mee tijdens het cachen om op een steek te deppen.

 

Weet iemand een doeltreffend middel om wespen te weren ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In Duitsland is NU AL!!! een teken alarm van kracht voor heel Duitsland!!!

Naast de teek zal dit jaar ook de wesp :o nadrukkelijk aanwezig zijn. Het aantal wespennesten is dit jaar boven gemiddeld en ook zijn de (nog) relatief kleine wespen al vaak te spotten. Mensen met fruitbomen (pruim) spreken soms al over een plaag.

Ik houd mijn adem in als in augustus de wespen chagrijnig worden en neem azijn mee tijdens het cachen om op een steek te deppen.

 

Weet iemand een doeltreffend middel om wespen te weren ?

Ik zou met niet zo druk maken om de wespen. Die sla je meestal wel van je af.

Maar een teek is er zonder dat je hem merkt. Pas later bij het ritueel vlooien van elkaar ontdek je dan zo´n venijnig beesie.

 

Ik heb trouwens eergisteren een uitzending gezien op de Duitse TV over teken. Er is inderdaad een alarm.

De geleerden hebben ontdekt dat er minstens 8 verschillende bacterien gevaarlijk zijn voor mensen die in de teek huisvesten. Waarvan hersenvliesontsteking natuurlijk voorop stond. Hier kun je je trouwens voor laten inenten. Inenten tegen teken gaat niet!!!

 

In 1980 werd geconstateerd dat 1 op 1000 (0,01%)teken voor mensen besmettelijke ziekten bij zich droeg. Tegenwoordig is die verhouding al 1 op 20 à 1 op 50 (2 à 5 %).

 

Dus wees op uw hoede! :D

 

Tegen de teek zou ik zeggen: deten, deten, vlooien, vlooien en tekentang.

Maar beslist geen middeltjes als alcohol, slaolie of azijn. :PAzijn voor een wespensteek mag!!!! Beter iets als prikweg!

Bij het proberen verdoven van de krengen worden ze misselijk en ledigen ze hun darminhoud via de mond in je bloedbaan. En dan heb je pas echt problemen!

 

Verwijderen binnen 24 uur met een tekentang en de dagen er na goed in de gaten houden of er geen rode kring of strepen verschijnen (als bij een bloedvergiftiging). Zo ja of bij twijfel --> naar de doktor en een kuur halen of bloedprikken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben laatst door een wesp gestoken en kreeg van de kokkin op het werk, zij had jaren in het Amazonegebied gewoond, de tip om de steek te deppen met een beetje verdunde ammonia. Zakdoek natmaken, scheutje ammonia erop, zakdoek weer onder de kraan en deppen maar. Hielp perfect, beter dan de prikweg die ik eerst geprobeerd had.

 

Maar bij teken inderdaad, zodra ze vastzitten, afblijven tot je een tekentang bij de hand hebt, vervolgens zonder de teek te verdoven de teek verwijderen. Zodra je aan een teek gaat friemelen probeert die zich zo klein mogelijk te maken door zijn maaginhoud weer terug in je bloed te spugen, en dan komen de bacterieen mee.

 

Teken zitten trouwens niet meteen vast, vaak zie je ze nog over je kleren lopen als je uit het bos komt. Meteen bij de auto even je kleren uitkloppen helpt dan ook al een stuk. Niet alle teken zitten overigens in het bos, de laatste heb ik in een stadspark opgelopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je gestoken bent is een Aspivenin Gifpompje erg handig.

Dit pompje is voorzien van 4 verschillende opzetstukjes en zuigt met 800 milibar het gif er weer uit.

 

 

 

ideaal voor wespen/muggen/bijen (zelfs slangen) gif

 

kijk op Aspivenin

 

Op het moment loopt er bij de meeste drogisten een aanbieding van de :

 

Aspivenin pomp t.w.v. 17.25, betadine t.w.v. 2.25 jaico beetbalsem t.w.v. 4,70 en een trix tekentang t.w.v. 9,95 allemaal samen voor 19,95

 

(ja !! ik verkoop ze ook, maar bij mij zijn ze bijna op)pompe.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat teken, de ziekte van Lyme kunnen overbrengen is nu alom bekend.

In Drente is iets nieuws.

Teken kunnen daar de parasiet Babesia Divergens overbrengen.

Als een koe geinfecteerd wordt met deze parasiet, dan gaat de koe dood.

Deze ellende is diverse boeren in Drente al overkomen.

 

De parasiet kwam tot dusver niet in Nederland voor, derhalve hebben de ziekenhuizen (nog) geen geneesmiddelen hiervoor in de apotheek.

 

Uitkijken dus...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan het op het Internet niet terugvinden, maar ik las gisterochtend (inmiddels éérgisterochtend!) in de Telegraaf een stukje over de vraag of het zo langzamerhand geen tijd wordt om de teken actief te gaan bestrijden.

Dit vanwege het feit dat ze zo talrijk worden en er steeds meer besmette teken zijn met verschillende soorten ziekmakende bacteriën, die weer voor verschillende vervelende ziektes kunnen zorgen.

 

Persoonlijk verwacht ik dat dergelijke plannen niet zoveel kans maken. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de parasiet Babesia Divergens

 

Als een koe geinfecteerd wordt met deze parasiet, dan gaat de koe dood.

Deze ellende is diverse boeren in Drente al overkomen.

Word ik ziek van die parasiet en ga ik dan dood....???

 

Ik eet wel even kippetjes en spekjes :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...