Spring naar bijdragen

Prikstok


de jakhalzen

Aanbevolen berichten

Ik heb nu een soort wandelstok van Leki, die me prima bevalt. Je kunt hem inschuiven en zo aan je rugzak vastmaken. Echt ideaal, heb hem trouwens gekregen als verjaardagscadeau van SolidRock, die hem al eerder gehad.

Maar eerst gebruikte ik een paraplu met een punt. Ik had de stof er tussen uit gehaald en de pinnen met tape vastgeplakt aan de 'stok'. Hij was langer en daardoor wat onhandiger dan die Leki, maar als prikstok ging het echt prima. Dit kostte me dus niks, want ik gebruik nooit een paraplu.

Misschien dat je hier wat aan hebt,

 

Lighthouse777

 

Ik gebruik vaak een tak, maar ik heb dan meestal de pech dat die afbreekt. Ook neem ik af en toe 'gewoon' een wandelstok mee, maar een oprolbare prikstok is toch wat handzamer. Vandaar ...

Maar evengoed: bedankt voor je reactie!

 

Voor mij alsjeblieft geen oprolbare! Heb toch liever zo'n nogstalgische tak die je ter plaatsen meestal wel kan vinden.

Waarom kopen als de natuur je het kan bieden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik heb nu een soort wandelstok van Leki, die me prima bevalt. Je kunt hem inschuiven en zo aan je rugzak vastmaken. Echt ideaal, heb hem trouwens gekregen als verjaardagscadeau van SolidRock, die hem al eerder gehad.

Maar eerst gebruikte ik een paraplu met een punt. Ik had de stof er tussen uit gehaald en de pinnen met tape vastgeplakt aan de 'stok'. Hij was langer en daardoor wat onhandiger dan die Leki, maar als prikstok ging het echt prima. Dit kostte me dus niks, want ik gebruik nooit een paraplu.

Misschien dat je hier wat aan hebt,

 

Lighthouse777

 

Ik heb er zelfs 2 van. Een zit steeds op mijn draadezel en een gaat mee aan mijn rugzak. :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die prijs ligt inderdaad véél te hoog.. Ik heb de mijne (nieuw) voor €15,- inclusief verzendkosten kunnen kopen.

Als je wil kan ik je het emailadres geven van de persoon waarvan ik hem heb gekocht. Wellicht heeft of krijgt hij er nog meer.

 

Mailtje terug, hij heeft ze ook helaas niet meer. Heeft dus geen zin om hem hierover verder te mailen.

Gouden handel in ieder geval... als je ze nog ergens kunt vinden.

 

grtzzz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nu een soort wandelstok van Leki, die me prima bevalt. Je kunt hem inschuiven en zo aan je rugzak vastmaken. Echt ideaal, heb hem trouwens gekregen als verjaardagscadeau van SolidRock, die hem al eerder gehad.

Maar eerst gebruikte ik een paraplu met een punt. Ik had de stof er tussen uit gehaald en de pinnen met tape vastgeplakt aan de 'stok'. Hij was langer en daardoor wat onhandiger dan die Leki, maar als prikstok ging het echt prima. Dit kostte me dus niks, want ik gebruik nooit een paraplu.

Misschien dat je hier wat aan hebt,

 

Lighthouse777

 

Ik gebruik vaak een tak, maar ik heb dan meestal de pech dat die afbreekt. Ook neem ik af en toe 'gewoon' een wandelstok mee, maar een oprolbare prikstok is toch wat handzamer. Vandaar ...

Maar evengoed: bedankt voor je reactie!

 

Ik heb een tijdje geleden via marktplaats een setje van 2 inschuifbare nordic walking stokken op de kop getikt voor maar 6 euro. voldoen prima.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb afgelopen week mn mooie prikstok aan de andere kant van de plas laten staan bij een mooie cache waar je een flink eindje voor moet lopen :thumbup:

 

Tegelijk heb ik een mooie telescopische wandelstok gekocht voor 6 pond voor de stevigere wandelingen die tegelijk dienst kan doen als prikstok.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die prijs ligt inderdaad véél te hoog.. Ik heb de mijne (nieuw) voor €15,- inclusief verzendkosten kunnen kopen.

Als je wil kan ik je het emailadres geven van de persoon waarvan ik hem heb gekocht. Wellicht heeft of krijgt hij er nog meer.

 

Mailtje terug, hij heeft ze ook helaas niet meer. Heeft dus geen zin om hem hierover verder te mailen.

Gouden handel in ieder geval... als je ze nog ergens kunt vinden.

 

grtzzz

 

Als je het gouden handel vind: ik vind het volledig onnodige handel: je hebt het niet nodig als je je ogen gebruikt . Veel prikken => de hele grond wordt omgewoeld.

Tenslotte: cacheplaatsers moeten zodanig plaatsen dat je geen stok/tak nodig hebt!

 

Maar ja: ik moet natuurlijk positief blijven . Ergo: niet kopen is geld besparen !

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tenslotte: cacheplaatsers moeten zodanig plaatsen dat je geen stok/tak nodig hebt!

 

Helemaal mee eens!

Maar de realiteit is helaas zo dat je soms wel degelijk onder de grond moet zijn. Hoe vaak lees je niet op de cachelisting 'Een prikstok kan handig zijn'.

In een bos met beperkte GPS-ontvangst prikken naar een cache is niet helemaal mijn ding, maar dan is zo'n prikstok toch wel handig om snel van de plek weg te kunnen zijn (zodat je geen aandacht trekt...je weet wel, stiekem doen).

bewerkt door emiledk
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tenslotte: cacheplaatsers moeten zodanig plaatsen dat je geen stok/tak nodig hebt!

 

Helemaal mee eens!

Maar de realiteit is helaas zo dat je soms wel degelijk onder de grond moet zijn. Hoe vaak lees je niet op de cachelisting 'Een prikstok kan handig zijn'.

In een bos met beperkte GPS-ontvangst prikken naar een cache is niet helemaal mijn ding, maar dan is zo'n prikstok toch wel handig om snel van de plek weg te kunnen zijn (zodat je geen aandacht trekt...je weet wel, stiekem doen).

Bij enkele van onze caches heb ik de munitiekist in een houten bekisting moeten ingraven in opdracht van de boswachter. Dus de stelling van Geopatra gaat niet helemaal op :thumbup: .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij enkele van onze caches heb ik de munitiekist in een houten bekisting moeten ingraven in opdracht van de boswachter. Dus de stelling van Geopatra gaat niet helemaal op :thumbup: .

 

Ik ben nog maar een beginner, maar op de plaatsen waar ik tot afgelopen weekeind heb gecached (Betuwe en Oegstgeest/Leiden) heb ik ook meerdere ingegraven kistjes gevonden die allemaal gemarkeerd waren met ofwel een steen ofwel wat takken. Een prikstok is dan dus helemaal niet nodig.

 

Afgelopen zaterdag ben bij het TIDT event geweest in Drenthe en heb daar voor het eerst een prikstok in actie gezien (gelukkig waren we er gelijk met een ander team). Daar worden de deksels dus afgedekt met grond/zand zodat het helemaal niet opvalt. Hier is een prikstok dus wel handig (zeker als het een voortuincache is en geen boscache).

Toen we het later weer vermoeden hebben we maar een tak gepakt en die als prikstok gebruikt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tenslotte: cacheplaatsers moeten zodanig plaatsen dat je geen stok/tak nodig hebt!

 

Helemaal mee eens!

Maar de realiteit is helaas zo dat je soms wel degelijk onder de grond moet zijn. Hoe vaak lees je niet op de cachelisting 'Een prikstok kan handig zijn'.

In een bos met beperkte GPS-ontvangst prikken naar een cache is niet helemaal mijn ding, maar dan is zo'n prikstok toch wel handig om snel van de plek weg te kunnen zijn (zodat je geen aandacht trekt...je weet wel, stiekem doen).

Bij enkele van onze caches heb ik de munitiekist in een houten bekisting moeten ingraven in opdracht van de boswachter. Dus de stelling van Geopatra gaat niet helemaal op :thumbup: .

 

Kent die boswachter onze regeltjes dan niet :thumbup::crybaby:

 

"Caches that are buried. If a shovel, trowel or other "pointy" object is used to dig, whether in order to hide or to find the cache, then it is not appropriate."

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je het gouden handel vind: ik vind het volledig onnodige handel: je hebt het niet nodig als je je ogen gebruikt . Veel prikken => de hele grond wordt omgewoeld.

Tenslotte: cacheplaatsers moeten zodanig plaatsen dat je geen stok/tak nodig hebt!

 

Maar ja: ik moet natuurlijk positief blijven . Ergo: niet kopen is geld besparen !

 

Geopatra.

 

Nee hoor, je hebt hier volledig gelijk. Maar soms is hij best handig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kent die boswachter onze regeltjes dan niet :thumbup::thumbup:

 

"Caches that are buried. If a shovel, trowel or other "pointy" object is used to dig, whether in order to hide or to find the cache, then it is not appropriate."

O ja wel hoor. GL heeft afspraken met .nl en er is zelfs een heus contract tussen GL en ondergetekende.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kent die boswachter onze regeltjes dan niet :thumbup::thumbup:

 

"Caches that are buried. If a shovel, trowel or other "pointy" object is used to dig, whether in order to hide or to find the cache, then it is not appropriate."

O ja wel hoor. GL heeft afspraken met .nl en er is zelfs een heus contract tussen GL en ondergetekende.

 

 

Misschien komen ze in het bewuste gebied wilde zwijnen tekort en wil men dat zo opheffen. :crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kent die boswachter onze regeltjes dan niet :dribble::nono:

 

"Caches that are buried. If a shovel, trowel or other "pointy" object is used to dig, whether in order to hide or to find the cache, then it is not appropriate."

O ja wel hoor. GL heeft afspraken met .nl en er is zelfs een heus contract tussen GL en ondergetekende.

 

 

Misschien komen ze in het bewuste gebied wilde zwijnen tekort en wil men dat zo opheffen. :lol1:

 

Nee, dan hadden ze geen houten bekisting gevraagd, maar een mooie metalen bekisting met een klaphek :lol1: ook wel een val genoemd :fox:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...