Spring naar bijdragen

Gpsmap 60c(s)x ?


De Kickers

Aanbevolen berichten

IK heb spijt als haren op mijn hoofd dat ik de CX heb gekozen in plaats van de CSX, die laatste kan namelijk veel meer traxk punten hebben en die ook nog eens van dew geheugen kaart lezen.

 

Huh?

Beiden hebben de mogelijkheid tot het opslaan van 10000 trackpoints met TrackBack en maximaal 20 routes van 500 trackpoints elk. Geen verschil dus.

En zolang er geheugenruimte is kunnen ze zover ik met behulp van de handleiding kan nagaan ook allebei tracks van de geheugenkaart lezen.

 

Greetz Bloodwoosj.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

IK heb spijt als haren op mijn hoofd dat ik de CX heb gekozen in plaats van de CSX, die laatste kan namelijk veel meer traxk punten hebben en die ook nog eens van dew geheugen kaart lezen.

 

Huh?

Beiden hebben de mogelijkheid tot het opslaan van 10000 trackpoints met TrackBack en maximaal 20 routes van 500 trackpoints elk. Geen verschil dus.

En zolang er geheugenruimte is kunnen ze zover ik met behulp van de handleiding kan nagaan ook allebei tracks van de geheugenkaart lezen.

 

Greetz Bloodwoosj.

 

Dat laatste is nu juist het probleem (voor mij) : de cx kan geen tracks van micro geheugen kaart lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Raar?

In de Nederlandse handleiding van de 60C(S)x staat niet vermeld dat het niet zou kunnen met de 60Cx.

Er staat letterlijk:

"De 60CSx heeft dezelfde mogelijkheden als de 60Cx, maar heeft daarenboven enkele extra’s: een luchtdruksensor en een elektronisch kompas. Als de instructies in de handleiding enkel van toepassing zijn op de GPSMAP 60CSx, is dat aangegeven in de paragraaftitels."

Met de 60CSx kan wat jij wil. Ik heb zelf een CSx, vandaar dat ik dat zeker weet. De 60Cx heb ik niet, maar zoals gezegd, er staat niet in de handleiding dat het met de 60Cx niet kan.

Dat betekent dus dat het met de 60Cx ook moet kunnen. Cx en CSx zijn hierin immers hetzelfde.

Wellicht is er iets met je gps mis?

Greetz Bloodwoosj.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat laatste is nu juist het probleem (voor mij) : de cx kan geen tracks van micro geheugen kaart lezen.

 

Ik heb even nagedacht. Waarschijnlijk heb je de instelling van de GPS niet goed staan om de data te kunnen lezen vanaf de microkaart.

Probeer eens het volgende:

Zet de GPS aan, verbind de kabel met je pc, ga in het hoofdmenu naar "instellen", kies dan voor "interface" en ga dan met de cursor naar beneden en kies voor "USB massa opslag".

Nadat je dit gedaan hebt is de micro-kaart leesbaar voor je pc.

Je ziet dan een serie gpx bestanden die genummerd zijn naar datum waarin de tracks van die dag staan opgeslagen.

Als je deze instelling niet verandert kan je pc de micro-kaart namelijk niet lezen.

Waarschijnlijk was/is dat bij jou het geval.

Greetz en succes ermee, Bloodwoosj.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga er maar weer eens mee aan de slag, misschien heb je gelijk, maar mijn gegevens heb ik van de site www.gps.nl te Notter.

Oorspronkelijk had ik de cx gekocht voor een lange fietstocht naar Spanje, de tack daar voor van het internet gehaald, maar wat bleek...als ik die track zou volgen zou ik niet verder komen dan, pak hem beet, boven Parijs.

Neemt niet weg, ben niet zo een techneut, ga ik het toch maar weer eens proberen.

Bedankt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben een beetje aan het puzzelen geweest en geloof dat je nog gelijk hebt ook! De fietsroute (track) naar Santiago staat er op! Of het ook daadwerkelijk een goede track om te fietsen is weet ik niet maar zal eerdaags een een stukje gaan proberen.

Bedankt. Met de aanschaf van de cx heb ik trouwens ook het geocaching ondekt ofschoof hij dus in de eerste instantie voor fietstochten bedoeld was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben een beetje aan het puzzelen geweest en geloof dat je nog gelijk hebt ook! De fietsroute (track) naar Santiago staat er op! Of het ook daadwerkelijk een goede track om te fietsen is weet ik niet maar zal eerdaags een een stukje gaan proberen.

Bedankt. Met de aanschaf van de cx heb ik trouwens ook het geocaching ondekt ofschoof hij dus in de eerste instantie voor fietstochten bedoeld was.

 

Ai de volgende verslaafde is er weer in zicht. :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...