Spring naar bijdragen

Nieuwe cache kaarten


Geoman

Aanbevolen berichten

Ok heeft het dus te maken met het onderhoud van de cache.

Nog een vraagje hou kan je op de .com site de kaart van nederland bekijken??

 

 

El Kliko

 

Ik ben niet nieuwschierig hoor maar ik wil graag alles weten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Het is correct dat het "even duurt" voordat de kaart door heeft dat een cache naar "unavailable" gaat. Ook duurt het even voordat de kaart doorheeft dat een cache weer actief is. Ik heb even gekeken en gezien dat de betreffende cache ondertussen weer op de kaart is opgedoken. Dat probleem is dus opgelost.

 

Of het "unavailable" staan het probleem is kan een ieder zelf controleren door op de kaarten pagina de "inactieve caches" kaart te selecteren.

 

 

Het is natuurlijk flink waardeloos dat de kaart niet eens van alle (ongeveer) 2445 caches in het gebied van de Benelux de caches met de goede status op de kaart laat zien. :crybaby:

 

Maar er is goed nieuws: Ik heb wat gemaakt om dat probleem (voor mij) op te lossen. Een bijbehorend stuk functionaliteit wil even niet zo vlotten, maar binnen een aantal weken is dat vast voor een ieder beschikbaar. Nog even geduld dus.

 

Voor El Kliko heb ik een slechte mededeling: De kaarten op de .nl site hebben niets te maken met de .com site, anders dan dat dezelfde caches er op voorkomen. Het is een stukje huisvlijt van het .nl team. Vanaf .com is er dus geen route naar de kaarten. Vanaf de kaarten wel naar .com namelijk als je op een cache klikt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

El Kliko, als je een user aanmaakt op geocaching.nu, kun je stemmen op caches.

Vervolgens kun je kaarten opvragen van caches waarop al dan niet door jou is gestemd (ofwel die je al dna niet al hebt gedaan), plus nog veel meer mogelijkheden.

 

Maar misschien wist je dat allang.

 

Gr.M.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

Uit dit draadje heb ik begrepen dat er voor iedere cache nog een klein beetje 'handwerk' gedaan moet worden. Ik heb afgelopen weekeind cache Rozeven gedaan, (een echte aanrader trouwens) maar ondanks dat hij al enkele weken oud is staat hij nog niet op de kaart. :beerchug:

Reintje, kun je eens nakijken wat hier de reden van is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als Reintje nu toch aan het lezen is:....

Een dingetje waar ik al een tijdje tegenaan loop: als ik op een cache 'shift-klik' (om de cache pagina in een nieuw venster te openen) krijg ik de laatste tijd steevast een error melding. Volgens mij was dat vroeger (je weet wel, vroeger, toen alles beter was) niet zo. Het is zo onhandig zo, voor iedere cache weer die start pagina openen, kaart aanklikken, inzoomen, ... etc.

Is daar iets aan te doen? :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Reintje, kun je eens nakijken wat hier de reden van is?

Hij ligt op .nl kaart onder de Rucphense Bossen

 

Op geocaching.nu zie je hem wel liggen.Zie kaarten

Ja inderdaad op .nu zie ik hem ook. Daar had ik nog niet gekeken.

Maar op de .nl kaart.... Ik weet het niet of hij wel onder de Rucphense Bossen ligt.

De afstand tussen deze caches is 2,2 kilometer.

Als ik het vergelijk met de afstand tussen Birthday Cache en mijn eigen Cache, Het Halsters Laag die is 1,6 kilometer en die 2 zie je duidelijk gescheiden op de .nl kaart liggen.

De plaatsbepaling op de kaart zal best wel automatisch zijn, dus als je het zo bekijkt dan had Rozeven ook zichtbaar moeten zijn.

We zullen even afwachten of Reintje tijd heeft om te kijken of er toch niet, iets fout is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...maar ondanks dat hij al enkele weken oud is staat hij nog niet op de kaart. :beerchug:

De eigenaar van de cache heeft de cache oorspronkelijk op een andere plek neergelegd. Namelijk west i.p.v. oost.

Voordat hij dat had aangepast is de cache al opgenomen in de database en is daar eenzaam blijven staan op de verkeerde locatie.

Truuk in dit soort gevallen is even een Update van de locatie te doen op de DHZ pagina. De eigenaar kan daar bij, maar heeft dat blijkbaar niet gedaan. Nu zou hij er wel moeten staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...maar ondanks dat hij al enkele weken oud is staat hij nog niet op de kaart. :lol:

De eigenaar van de cache heeft de cache oorspronkelijk op een andere plek neergelegd. Namelijk west i.p.v. oost.

Voordat hij dat had aangepast is de cache al opgenomen in de database en is daar eenzaam blijven staan op de verkeerde locatie.

Truuk in dit soort gevallen is even een Update van de locatie te doen op de DHZ pagina. De eigenaar kan daar bij, maar heeft dat blijkbaar niet gedaan. Nu zou hij er wel moeten staan.

Ik wist dat er iets was dat je als eigenaar zelf kon doen.... Alleen hoe zat het ook al weer....

Bedankt Reintje, voor deze wel heel snelle service. :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

..... Truuk in dit soort gevallen is even een Update van de locatie te doen op de DHZ pagina. De eigenaar kan daar bij, maar heeft dat blijkbaar niet gedaan. Nu zou hij er wel moeten staan.

Hij staat er nog niet, maar ik zal eerst de eigenaar eens waarschuwen en attenderen op de dhz pagina's

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hij staat er nog niet, maar ik zal eerst de eigenaar eens waarschuwen en attenderen op de dhz pagina's

Vandaag in de auto heb ik zitten bedenken dat ik voor mijn beurt heb gesproken. ;)

Het beschreven probleem kan (nog) niet door de cache eigenaar worden opgelost, omdat de cache door de foute locatie inmiddels is afgeserveerd door de zijdeur.

Ik ga na de travelbug race werkzaamheden hier een oplossing voor maken.

 

Ik heb in de database de cache een "trap" gegeven en nu is hij er wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hij staat er nog niet, maar ik zal eerst de eigenaar eens waarschuwen en attenderen op de dhz pagina's

Vandaag in de auto heb ik zitten bedenken dat ik voor mijn beurt heb gesproken. ;)

Het beschreven probleem kan (nog) niet door de cache eigenaar worden opgelost, omdat de cache door de foute locatie inmiddels is afgeserveerd door de zijdeur.

Ik ga na de travelbug race werkzaamheden hier een oplossing voor maken.

 

Ik heb in de database de cache een "trap" gegeven en nu is hij er wel.

Yes, hij doet het.

Ik had net contact gehad met de eigenaar die mij vertelde dat hij dat verversen al meerdere malen gedaan had.

Hij had nog geen account op dit forum, maar ik heb hem geadviseerd om dat aan te maken en even te melden dat het nog niet werkte.

Maar dat is nu dus niet meer nodig.

Bedankt ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...
Wat ik eigenlijk niet begrijp dat de plaatsnamen in Friesland dubbel vermeld worden en de plaatsnamen in België niet.

Vanwaar dit onderscheid?

Dat komt omdat ik graag in Friesland zeil en ik een zus in Friesland heb wonen :thumbup:

Nee, ik wist helemaal niet dat de Friese namen in het bestand zaten. Wat ik wel weet is dat België er nog niet inzit. Ben benieuwd of Bergen dan ook als Mons voorkomt.

 

Het wordt nog erger:

 

Friese wateren

krijgen Friese naam

<3>Leeuwarden - De binnendijkse wateren in Friesland krijgen allemaal Friese namen. De Nederlandse namen verdwijnen daarmee ook uit bijvoorbeeld atlassen. Alle 31 Friese gemeenten en de provincie zijn akkoord met de naamswijzingen. Sneek besloot als laastste om de namen van een groot aantal plassen en open vaarwater voortaan officieel in het Fries te gebruiken. Het Sneekermeer heet voortaan Snitser Mar en de Franekervaart is omgedoopt tot de Frjentsjerter Feart.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...