Spring naar bijdragen

Oregon Of Colorado?


hans budel

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Sinds kort doe ik aan geocachen

nu wil ik een nieuwe GPS gaan kopen.

Wat is volgens jullie de beste keus.De Oregon of de Colorado?

 

Wil je dan direct zo'n dure ?

 

Dit heb ik ooit op de wiki neergezet bekijk het eens :thumbup:Gps aanschaffen

 

En let dan vooral op "Voor geocaching heeft u geen dure en uitgebreide GPS nodig. Een eenvoudige GPS waar u waypoints in kan voeren is al voldoende. Het apparaat moet wel makkelijk in gebruik zijn en moet tegen een stootje kunnen. "

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi!

 

Wij hebben de Colorado en die bevalt erg goed. Een mooi, groot en duidelijk scherm, makkelijk te bedienen, heel veel functies die makkelijk in te stellen zijn en nog geen problemen mee gehad (we hebben m nu een jaar). Het enige wat ik eraan mis is een polsbandje, maar die kan je er altijd zelf aan fabriceren. En door het grote scherm is de Colorado natuurlijk ook wel schadegevoeliger dan een kleiner apparaat.

Denk wel goed na over waarvoor je 'm wilt gebruiken en of je dan al die functies wel gebruiken gaat. De Colorado is erg uitgebreid en je kan er dan ook zo'n beetje alles mee. Maar daardoor is het apparaat ook behoorlijk prijzig. Wil je de gps alleen voor het cachen gebruiken, dan kan je misschien ook een goedkopere kiezen.

 

Succes met de keuze!

Bethe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jemig...ik ben net afgestapt van zo veel mogelijk functies in één apparaat (van Smartphone naar Oregon 400T) omdat ik altijd dacht dat hoe meer je wilt integreren, hoe meer compromissen er moeten worden gesloten waardoor iedere functie waarschijnlijk wat inleverd (en in het geval Smartphone gaat dat zeker op: camera maakt nèt geen scherpe foto's, GPS is nèt niet nauwkeurig genoeg) ....gaat Garmin nu van een GPSr een multifunctioneel ding maken door daar een camera in te zetten....het wachten is op internet connectiviteit.....oh wacht er is toch al zoiets...de nuviphone...en dan zijn we dus weer terug bij af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik zelf de colorado en moet zeggen dat dit apparaat als je hem door hebt uitstekend bevalt.

Het enige "nadeel" vind ik het rock and roll instelwiel. Het kost wat meer tijd dan ik dacht als je je gps instelt.

 

Persoonlijk zou ik ook een paar zaken makkelijker/sneller toegangkelijk willen zien zoals bijvoorbeeld het wijzigen van een waypoint. Zou handig zijn met geocachen daar met 1 druk terecht te kunnen komen. :beerchug:

 

Het belangrijkste is je egen gevoel voor colorado of zijn broertje met touchscreen.

 

succes met je keuze :thumbup:

 

groet Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet of dat op de Colorado ook kan, maar ik vind het erg prettig op de Oregon om tussen verschillende profielen te switchen.

 

Als wij gaan geocachen met de auto dan brengt profiel auto ons naar het dichtsbijzijnde plek toe via de weg (want in dat profiel zijn alleen de autokaarten ingesteld). Gaan we daarna op zoek naar de cache dan naar profiel geocaching en daar staan de instellingen op wandelen en op topo.

 

Wij hebben er nu 5 profielen in staan zoals; geocaching, fietsen, motor, auto en camper.

 

Verder vind ik het erg prettig dat je alle caches met beschrijvingen in in je GPS hebt staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet of dat op de Colorado ook kan, maar ik vind het erg prettig op de Oregon om tussen verschillende profielen te switchen.

 

Als wij gaan geocachen met de auto dan brengt profiel auto ons naar het dichtsbijzijnde plek toe via de weg (want in dat profiel zijn alleen de autokaarten ingesteld). Gaan we daarna op zoek naar de cache dan naar profiel geocaching en daar staan de instellingen op wandelen en op topo.

 

Wij hebben er nu 5 profielen in staan zoals; geocaching, fietsen, motor, auto en camper.

 

Verder vind ik het erg prettig dat je alle caches met beschrijvingen in in je GPS hebt staan.

 

Wat de profielen betreft: dit kan de Colorado ook. Ik heb zowel de 60CSx als de Colorado. Beide apparaten hebben zo hun voordelen. Het belangrijkste nadeel van de Colorado vind ik zijn korte batterijlevensduur :beerchug:!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet of dat op de Colorado ook kan, maar ik vind het erg prettig op de Oregon om tussen verschillende profielen te switchen.

 

Als wij gaan geocachen met de auto dan brengt profiel auto ons naar het dichtsbijzijnde plek toe via de weg (want in dat profiel zijn alleen de autokaarten ingesteld). Gaan we daarna op zoek naar de cache dan naar profiel geocaching en daar staan de instellingen op wandelen en op topo.

 

Wij hebben er nu 5 profielen in staan zoals; geocaching, fietsen, motor, auto en camper.

 

Verder vind ik het erg prettig dat je alle caches met beschrijvingen in in je GPS hebt staan.

 

Wat de profielen betreft: dit kan de Colorado ook. Ik heb zowel de 60CSx als de Colorado. Beide apparaten hebben zo hun voordelen. Het belangrijkste nadeel van de Colorado vind ik zijn korte batterijlevensduur :beerchug: !

 

Wat is kort? ik denk dat ik wel 12 uur haal op een setje el cheapo 2400mAh penlites. En ik heb eigenlijk altijd wel de backlight aan van mijn Colorado aan.

Heb je wel een goede lader? veel van die dingen stoppen de accu's niet eens half vol...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is kort? ik denk dat ik wel 12 uur haal op een setje el cheapo 2400mAh penlites. En ik heb eigenlijk altijd wel de backlight aan van mijn Colorado aan.

Heb je wel een goede lader? veel van die dingen stoppen de accu's niet eens half vol...

 

Eeh: tja, denk het wel: ik gebruik vrij nieuwe NiMh-batterijen met een capaciteit van 2600mAh: de Colorado slurpt ze in twee/drie uur leeg. Stop ik die 'lege' batterijen vervolgens in mijn 60 dan kunnen ze nog uren mee. Het probleem wordt in diverse fora beschreven en ook door garmin erkent een update zou het moeten oplossen, maar in mijn geval helaas niet. Heb er mee leren leven...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...